Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

powracający błąd P130

1.4 66kW 16V Z14XEP p130 sonda lambda

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Nocarz

Nocarz
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:1.4 16v
  • Nadwozie:chatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 13 wrzesień 2017 - 02:18

Witam Serdecznie,

 

Mam problem ze swoją nowo kupioną Astra. 

wszystko zaczęło się od nieszczelnego czujnika ciśnienia oleju, został wymieniony i olej dolany. po przejechaniu kilkudziesięciu km zapaliła się kontrolka chceck Engine. i błąd pierwszej sondy lambda. wymieniłem na nowa i wszystko było ok. Po przejechaniu 1tys km pojawił znowu się check engine ale tym razem błąd drugiej sondy (za katalizatorem). mechanik wymienił na nowa i kontrolka zgasła ale tylko na 20km. po tak krótkim dystansie znowu sie zapaliła. Odwiedziłem mechanika który stwierdził ze to wina zaolejonych połączeń elektrycznych (po wycieku oleju z czujnika ciśnienia) po wyczyszczeniu i skasowaniu błędu z komputera znowuż przejechałem 20 km i błąd znowu sie pojawił (druga sonda lambda) ale do tego silnik zaczął strasznie nierówno chodzić na wolnych obrotach i spalać strasznie duzo benzyny. odwiedziłem znowuż mechanika który ponownie wymienił sondę za KAT. Przejechałem 25km pojawił sie znowu błąd pierwszej sondy. 

 

Juz nie mam pojęcia co to moze być, mechanik twierdzi ze silnik z pewnością zużywa olej i jest do remontu. 

 

Może ktos miał podobny problem i pomoże mi rozwiązać mój

 

Dzięki


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 8651 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 13 wrzesień 2017 - 08:18

A cóż to za mechanik.

Zmień go.

 

Nie ma błędu P130 w twoim aucie http://forum.opel24....trolka-silnika/

 

Mechanik powinien ci powiedzieć jaki to był błąd(kod)

Może być że całkiem co innego.

Spytaj go dla czego nie pomierzył przewodów od grzałki sondy do sterownika?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   Nocarz

Nocarz
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:1.4 16v
  • Nadwozie:chatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 13 wrzesień 2017 - 13:54

przepraszam musiało mi to umknąć,

 

pojawił sie P130( sonda pierwsza) i potem P136 (sonda druga)  na koncu znowu P130

 

teraz zaskoczył mnie samochód bo check engine zgasł. 

 

jak dotąd to się nie zdarzało. jutro planuje pojechać do innego mechanika ale pytam tu bo może można by było cos zasugerować jemu.

 

zobaczymy


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 8651 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 13 wrzesień 2017 - 17:42

A co można zasugerować człowiekowi który żyje z naprawy samochodów i naciąga klientów.

Ale skoro wrócił ponownie błąd P0130 to ja bym wrócił ponownie do tego mechanika aby wkręcił sondę o oddał za nią pieniądze.

 

I druga rzecz to zacznij poprawnie pisać kody błędów aby innych w błąd nie wprowadzać.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   Nocarz

Nocarz
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:1.4 16v
  • Nadwozie:chatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 13 wrzesień 2017 - 23:32

Dziekuje za konstruktywną opinie

 

było warto napisac tu posta :)

 

A co można zasugerować człowiekowi który żyje z naprawy samochodów i naciąga klientów.

Ale skoro wrócił ponownie błąd P0130 to ja bym wrócił ponownie do tego mechanika aby wkręcił sondę o oddał za nią pieniądze.

 

I druga rzecz to zacznij poprawnie pisać kody błędów aby innych w błąd nie wprowadzać.

napisałem ze jutro wybieram się do innego mechanika i jemu może mógłbym cos zasugerować. tak czy inaczej dzięki uprzejmy moderatorze. mozna zamknąć lub skasować wątek

 

pozdrawiam


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   Mashto

Mashto
  • Użytkownik
  • 95 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:Z12XE 75KM
  • Nadwozie:5 drzwi
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 14 wrzesień 2017 - 05:39

Witam,
dodam coś od siebie z własnego doświadczenia (błąd P0130).
Jeśli na złączach sond faktycznie był jakiś płyn który przewodzi prąd, to bardzo możliwe, że przez ten płyn została uszkodzona sonda lambda. Nie bez powodu przy złączu jest guma pełniąca rolę uszczelki. Powiedzmy na 70%, mimo zwarcia, grzałka sondy powinna pracować normalnie, gdyż patrząc na schematy jest to grzejnik elektryczny. Chyba, że faktycznie poszło naprawdę duże zwarcie. Bardziej wrażliwym elementem na zwarcia jest czujnik tlenu. Na początek dobrze by było poszukać schematów i sprawdzić czy nie ma zwarć w instalacji sondy. Jeżeli zwarcia nadal są, to zakładając nową sprawną sondę, możesz szykować drugą, ponieważ i tak  zaraz ją uszkodzisz.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 8651 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 14 wrzesień 2017 - 06:24

napisałem ze jutro wybieram się do innego mechanika i jemu może mógłbym cos zasugerować. tak czy inaczej dzięki uprzejmy moderatorze. mozna zamknąć lub skasować wątek

 

 

Kolego ja ani inni forumowicze szklanej kuli nie mamy.

Tymi informacjami które podałeś można sobie tyłek wytrzeć.Nie byłeś łaskaw nawet poprawnie napisać kodu błędu a wymagasz od innych aby wróżyli


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: 1.4 66kW 16V Z14XEP, p130, sonda lambda