Gość Opublikowano 14 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2017 Posiadam Opla Merivę B z 2012 1,4 120KM. Od jakiegoś czasu zapala się mi check engine i gaśnie. Auto traci na mocy. Dziś z pomocą znajomego podpięliśmy się pod interfejs diagnostyczny i odczytaliśmy błąd - p1101. Czy ktoś miał podobny problem? Czego dokładnie może dotyczyć ? Nie chodzi mi o odnośniki z googla, bo takowych się obczytałem... jednak być może ktoś spotkał się z takim problemem u siebie i udało mu się go sprawnie rozwiązać ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 14 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2017 Nie chodzi mi o odnośniki z googla, bo takowych się obczytałem. A to czytałeś? http://forum.opel24.com/topic/37255-eksploatacja-astry-j-iv/page-14   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2017 Dzięki. Niestety gość z w/w posta nie potwierdził, czy wymienił kolektor ssący, czy przepustnicę i czy mu to pomogło.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 27 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2017 Do wykonania środek zaradczy polegający na czyszczeniu przepustnicy i przeprogramowaniu sterownika silnika. Samo czyszczenie przepustnicy + kasowanie błędu pomoże na jakiś czas, ale problem kiedyś powróci. Nowsza wersja oprogramowania sterownika silnika ma mniej czułą kalibrację i błąd nie wraca.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 28 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2017 Ktoś mi już mówił o aktualizacji oprogramowania i tym, że próg tolerancji pojawiania się tego błędu jest większy. Cóż, czyli tylko wizyta w ASO ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 28 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2017 Tak - tylko ASO może zaktualizować oprogramowanie sterownika.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kiju9 Opublikowano 20 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2019 Witam Szanownych fachowców . Podepnę się pod temat . Posiadam Opla Merivę B z 2012 1,4 120KM jakieś 2 tyg temu pojawił sie u mnie błąd p1101 . Wysłany do regeneracji został kolektor ssący. Wszystko zamontowane z powrotem 0 błędów- spokój . Niestety po tygodniu używania samochodu błąd powrócił.( po kilkunastu km zgasła kontrolka) Prosił bym o jakieś sugestie, co dalej ? Brak pomysłów. Teraz nie wiem czy mogę dalej jeździć czy od razu do mechanika się udać . W weekend mam zaplanowaną trasę jechać czy nie? oto jest pytanie. Pozdrawiam .   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 20 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2019 Godzinę temu, kiju9 napisał: po tygodniu używania samochodu błąd powrócił.( po kilkunastu km zgasła kontrolka) Prosił bym o jakieś sugestie, co dalej ? Nie mogę, wymiękam... Kutwa człowieku, czy ogromnym problemem jest przeczytanie postu 3 oczka wyżej? Masz jak wół: W dniu 27.12.2017 o 17:45, ArKos napisał: Do wykonania środek zaradczy polegający na czyszczeniu przepustnicy i przeprogramowaniu sterownika silnika. Samo czyszczenie przepustnicy + kasowanie błędu pomoże na jakiś czas, ale problem kiedyś powróci. Nowsza wersja oprogramowania sterownika silnika ma mniej czułą kalibrację i błąd nie wraca. Czego nie wiesz? Czego nie rozumiesz? Co masz niejasne? W nagrodę za fantastyczny start na forum masz na 2 tygodnie wczasy od pisania, może wtedy zaczniesz czytać. Jak nie umiesz, to będziesz musiał sie nauczyć, przykro mi. Śmietnika mi tu robił nie będziesz.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woys Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Wyskoczył mi błąd P1101. Zrobiłem kwerendę po internecie i znalazłem winnego: zawór grzybkowy w kolektorze. U mnie nie widać czubka tego zaworu. Pytanie jest takie: czy zawór grzybkowy, czyli jednokierunkowy, musi być jak raz wpasowany w tamto miejsce? Mamy dużo miejsca w króćcu, a także cały przewód dolotowy do kolektora. Można zamontować inny zawór w łatwiej dostępnym miejscu. To taka myśl mi chodzi po głowie ale potrzeba jest matką wynalazków. Bo kto pomyślał, żeby w taką niedostępną dziurę wetknąć maleńki zaworek? Zwłaszcza, że jest miejsce gdzie indziej. Co koledzy o tym sądzą?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Ruski zastosowały jednokierunkowy zawór zwrotny paliwa + 2 króćce do LPG i działało. Zregenerowali made by home. Przewód dolotowy odmy nie ma z tym nic wspólnego, bo zaworek oddziela 2 komory kolektora a nie dolot z odmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.