Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

[1.7 DTI isuzu] Moja historia Asi oraz kilka pytań od świeżaka

1.7 55kW 16V Y17DT

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   GeDox

GeDox
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • LokalizacjaŚwiętokrzyskie
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:Y17DT
  • Nadwozie:Hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 19 wrzesień 2017 - 11:48

Siemanko, tak w sumie to mój pierwszy post na tym forum. Jestem Przemysław i mam 20 lat, tytułowa Asia (silnik isuzu) to mój pierwszy pojazd. Samochód w rodzinie mamy od 2 lat (miał przejechane około 230.000 km przebiegu, obecnie ma 348.000), pod moją opieką jest od kilku dni. Przez te 2 lata były wymieniane łożyska przód, rozrząd + pompa wody (ciekła), chłodnica (dziurawa), filtr paliwa/oleju/powietrza/kabinowy, olej oraz miał "czyszczone" wtryski jakimś tam płynem. Pluje trochę olejem spod pokrywy zaworów, za moment jadę po uszczelkę i ją zmieniam. Teraz zacznę od dwóch pytań - co jeszcze powinienem wymienić (bądź czemu się przyjrzeć) oraz czy to możliwe, że ten płyn do czyszczenia wtrysków (został wlany do baku) coś popsuł ropę? Bo gdy wskazówka dochodziła do rezerwy, samochód tracił moc, a konkretniej: trójeczka, ponad 2.8 tyś obrotów, gaz w podłodze, a wskazówka obrotomierza stoi w miejscu! Trzymając też gaz np. w połowie, było czuć, że samochód delikatnie przyśpiesza i nagle 0 przyśpieszenia, po chwili znów czuć, że ciągnie. Ten problem ustał - coś z wtryskami / ropą? A i właśnie - olej zalewam Mobil Super 2000 x1 Diesel 10W40, tankuję tylko milesPLUS diesel / V-Power Nitro+ Diesel / Verva ON - nie wjeżdżam na żadne poboczne stacje, tylko duże ala Orlen, Shell, Statoil. Z chęcią posłucham także rad jak mogę bezawaryjnie eksploatować tego mistrza spalania ;) Z pozdrowieniami.

 

@edit Dodam jeszcze, że chłodnica i pompa wody poszła w trasie - dowiedziałem się o tym, gdy silnik mi zgasł i temperatura podskoczyła do +- 95 stopni. Dalszą drogę (~18km) przebyła na holu, w domu wymieniłem chłodnicę + pompę wody, zalałem płynu chłodzącego, odpowietrzyłem i śmiga dalej. Ładnie grzeje i tak dalej, ale obroty silnika spadły z 900 do 700 - czy to normalne? Nie ma dwumasu, to trochę w środku trzęsie.

 

@edit2 Podczas tankowania zapowietrza się wlew/rura/zbiornik (?) - jest to dość irytujące, co muszę wymienić? Poprzedni właściciel wsadził pistolet do tira (chyba cały) i coś tam mógł pozrywać.

 

 

 

 

Kolego temat zamykam.

Przeczytaj sobie regulamin odnośnie zakładania tematów,gdzie i jak je pisać.

Ten może jedynie trafić do pogaduszek.


Użytkownik adam1954 edytował ten post 19 wrzesień 2017 - 12:57

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   rafaln1

rafaln1

    Rafał

  • Administrator
  • 3598 postów
  • LokalizacjaSzlak Piastowski...
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:Spalinowy
  • Nadwozie:Blaszane
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 19 wrzesień 2017 - 13:58

... a poza tym świeżaki to są w Biedronce.

Tu tytuł tematu ma mieć sens.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 8243 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 19 wrzesień 2017 - 16:35

Na prośbę kolegi przeniosłem do odpowiedniego tematu


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: 1.7 55kW 16V Y17DT