Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

ASTRA J / 1.6 - 115 KM / A16XER - Check engine - silnik "przymula"


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Demonisch

Demonisch
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Model:Opel Astra IV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 22 wrzesień 2017 - 10:39

Witam,

 

 

Tak jak w temacie, posiadam ASTRA J / 1.6 - 115 KM / A16XER, prod. Grudzień 2011. 

Krótko opisze mój problem i kiedy został zaobserwowany.

 

Tydzień temu zapaliła mi się kontrolka "check engine" ale z samym funkcjonowaniem samochodów nie działo się nic dziwnego. 

Możliwe, że to nie jest powiązane ale sytuacja nastąpiła po zatankowaniu całego baku paliwem z jednej stacji, miałem już rezerwę (zasięg jakieś 30km), zatankowałem do pełna. Po spaleniu 1/3 baku kontrolka się zaświeciła ale nic się nie działo. Spaliłem do 1/2 baku i zalałem benzynę ze stacji na której latami tankuje i po przejechaniu kilkudziesięciu km kontrolka zgasła. Myślałem, że problem leży po stronie złej jakości paliwa lub syfu zaciągniętego. 

Po spaleniu połowy baku znowu kontrolka się zapaliła ale tym razem prócz samej kontroli pojawiły się problemy z pracą silnika.

Nie dzieje się to cały czas lecz losowo. Podczas stania na światłach (a dodam, że autem pokonuje krótkie odcinki praca-dom) auto wpada w lekkie ale wyczuwalne drgania a czasami w większe jakby miał zaraz zgasnąć silnik. Wtedy dodaje lekko gazu i nie dopuszczam do jego zgaszenia. Zdarza się też tak, że jadąc na dwójce mam około 2 tys obrotów i przy takim samym nacisku na pedał gazu auto przymula, dociskam pedał i jest chwilowa pauza (sekunda?) i dopiero się zrywa (płynnie przyspiesza), nie zaobserwowałem spadku obrotów przy takim zachowaniu. Jak utrzymuje wyższe obroty to nie zauważyłem takiej sytuacji. Raz zdarzyło mi się to na trójce również przy około 2 tys. obrotów. 

Z ciekawości sprawdziłem czy mi silnik zgaśnie stojąc na wybitym biegu i samochód wpadł w lekkie wibracje i po czasie obroty spadły ale ledwo zauważalnie (tak byłem wpatrzony w wskaźnik) i silnik mimo wszystko nie zgasł. 

 

Jeszcze nie podpinałem samochodu po komputer w celu odczytania błędów. Zrobię to na dniach u mechanika. 

Zastanawiałem się czy to nie będzie filtr paliwa, który się zapchał (z racji podejrzeń o kwestie paliwa) ale to wtedy chyba taka sytuacja by miała miejsce również na wyższych obrotach? 

 

Czy jesteście w stanie poradzić mi co mógłbym jeszcze sprawdzić na własną rękę w celu zdiagnozowania usterki? Jakieś typy? 

 

 

Z góry dziękuję za sugestie.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   Marcin2000

Marcin2000
  • Forumowicz
  • 650 postów
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:A12XER
  • Nadwozie:5D
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 22 wrzesień 2017 - 11:17

Dolać dobre paliwo albo szklana kula pozostaje


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   marcov

marcov
  • Forumowicz
  • 690 postów
  • LokalizacjaGliwice
  • Model:Nie Opel

Napisano 22 wrzesień 2017 - 16:02

Diagnostyka komputerowa- nic nie wymyslimy bez konkretnego DTC.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse