Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Drgania silnika, słabsze auto.

1.6 74kW 16V Z16XE

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   duzyy

duzyy
  • Użytkownik
  • 37 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 29 wrzesień 2017 - 22:27

Panowie mam problem z autem... Jest to dziwna praca silnika na postoju na biegu jałowym. Gdy poczekamy chwilę to zaczyna tak jakby drgać silnik. Czuć to na nogach i na tyłku. Gdy podejdziemy do wydechu to spaliny nie są wypychane jednostajnie. Nie występuje to zawsze. Auto pochodzi trochę na postoju i czuć drgawki.
Nie wiem czy ma to jakiś związek z tymi drganiami silnika ale gdy auto stoi całą noc i odpalimy je i ruszymy to jest ok.
Gdy dojedziemy do skrzyżowania czy świateł i zatrzymamy się, i chcemy ruszyć delikatnie to całe auto drga, skacze. Gdy wciśniemy bardziej pedał przyśpieszenia to jest ok.
Ostatnio jest też tak, że jadąc jednostajną prędkością puścimy pedał przyśpieszenia to zatrzęsie autem, to samo gdy go wciśniemy. Zatrzęsie się, nic się nie dzieje i za chwilę normalnie przyśpiesza. Nie dzieje się to zawsze.
W marcu też miałem podobne objawy i została wyczyszczona przepustnica, EGR i wymienione świece. Myślałem o cewce zapłonowej ale nie było to sprawdzone - mechanik stwierdził, że tylko wymiana na nową da odpowiedź.
Parę temu robiłem odczyt błędów auta i wyszło to co na załączonym zdjęciu czyli EGR i sonda Lambda 2 ale to były błędy nie występujące, czyli coś się mogło wydarzyć ale było to chwilowe. Może jakaś dziura w wydechu czy coś? Złącze elastyczne już wygląda podejrzanie. Auto też ma inny dźwięk pracy niż wcześniej.
Dodatkowo mam wrażenie, że auto straciło na mocy...
Na ostatek został czujnik temperatury zewnętrznej. Oszukuje. Mamy np temperaturę na zewnątrz 30 stopni a u mnie 15. Przy 15 mam minus 2 lub że trzy na plusie. Czasem też podczas jazdy czy rozruchu auta wyskoczy -30 a nie ma takich tempetur.
Ze dwa razy latem pokazała się prawidłowa temperatura, a tak ciągle jakaś z kosmosu. Wymieniłem czujnik i nic to nie dało. Może wiązka gdzieś jest uszkodzona? Gdzie szukać przyczyny?

Proszę o pomoc. Na co mam skierować mechanika aby mi pół auta nie wymienił na nowe a i tak problem pozostał...
Na zdjęciu błędy z opcoma.

Załączone miniatury

  • 9533690_IMG_20170920_173327345_HDR.jpg

Użytkownik duzyy edytował ten post 29 wrzesień 2017 - 22:39

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 ONLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9312 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 29 wrzesień 2017 - 22:37

Był błąd drugiej sondy.

Mechanikowi brakło czasu aby wejść w parametry i sprawdzić jak pracuje?

Ona pokazuje stan katalizatora.(jeżeli pracuje tak jak pierwsza trzeba się katalizatorowi przyglądnąć).

 

Wydech bym sprawdził oraz parametry czujników w blokach pomiarowych.

 

Gdzie zdjęcie?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   duzyy

duzyy
  • Użytkownik
  • 37 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 29 wrzesień 2017 - 22:42

Na razie auto stoi u speca i czeka ale widziałem jego niechęć do tego tematu... Tak, wiem inny spec ale mam też problem z hamulcami i akurat ten mistrz je wymieniał i u niego mam gwarancję na nie.

Jeśli powiesz jak uczniakowi jak to sprawdzić to zobaczę opcomem jak już auto odzyskam, gdyż czuję, że to będzie głębsza impreza...

Zdjęcie dodałem.

Ps. Nie patrzymy na błąd immobilisera. To przez kodowanie drugiego kluczyka :-)

Użytkownik duzyy edytował ten post 29 wrzesień 2017 - 22:44

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 ONLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9312 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 29 wrzesień 2017 - 23:01

Sonda jak pisałem ma pracować ospale najlepiej w okolicy połowy wartości 0.1-0.9 V czyli ok 0.5V

Jeżeli pracuje tak samo jak pierwsza (szybko skacze góra -dół , 0.1-0.9 V) to masz problem z katalizatorem.

 

 

EGR na wolnych przy temp. roboczej wszystkie odbiorniki wyłączone ma być w Opcomie Nieaktywny-0%

Gdy ruszysz autem trochę ostrzej powinien być Aktywny ->0%

 

Ale EGR ja bym ci proponował wyłączyć programowo i wtedy nie jest czytany.

Ja tak mam zrobione.

Ale to już musisz znaleźć mechanika który to zrobi Techem ale oryginałem

 

 

Egr możesz sobie miernikiem też sprawdzić 

Wypinasz wtyczkę od EGR ,włączasz zapłon i pin D-masa ok 5V

Sam EGR :przełączasz miernik na Ohmy i pin B-D ok 3100 Ohma

Pin C-D ok 3000 Ohma


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   duzyy

duzyy
  • Użytkownik
  • 37 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 29 wrzesień 2017 - 23:19

Ok. Pobawię się.
Ile kosztowała Cię impreza z wyłączeniem EGR?
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 ONLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9312 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 30 wrzesień 2017 - 08:11

Ja już kupiłem z wyłączonym.

Ale gdy się czyta forum to ok 150 zł.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   duzyy

duzyy
  • Użytkownik
  • 37 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 04 październik 2017 - 20:40

To chyba muszę poszukać na forum kontaktu do kogoś z województwa Łódzkiego. Paru speców pytałem i chcą 300 zł za taką przyjemność....

Co do auta to dalej jest u mechanika. Jeszcze nie rozgryzł o co chodzi. Może dlatego, że rozmyśla co krzywi tarcze w tempie ekspresowym...
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   duzyy

duzyy
  • Użytkownik
  • 37 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 08 listopad 2017 - 19:45

Winnym okazał się zawór EGR. Jestem po zaślepieniu i wgraniu nowego oprogramowania w ASO Opla i dzisiaj nic się nie działo a zazwyczaj auto robiło kangurki... Dodam tylko, że szukając warsztatu/speca, który by zmienił oprogramowanie ceny jakie słyszałem były jak na moje oko za wysokie: od 300 do 500 zł. W ASO Opla 153 zł z zaślepieniem. Trochę mi szczęka opadła. Zawsze każdy mówi, że ASO jest drogie a tutaj niespodzianka.

Pozostały jeszcze lekkie drgawki na postoju i kwestia czy się pojawi problem przy porannym ruszaniu. Jak znajdę winowajcę to dam znać.

Czujnik temperatury jeszcze nie ruszony...

Błędy sondy i EGR były spowodowane dziurawym łącznikiem elastycznym na rurze wydechowej. Wymienione i zero błędów.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 ONLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9312 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 08 listopad 2017 - 19:47

Czyli kto pyta nie błądzi?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   duzyy

duzyy
  • Użytkownik
  • 37 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 08 listopad 2017 - 21:27

Dokładnie. Generalnie już miałem samemu kombinować jak zmienić soft przy pomocy forumowicza ale za taką cenę to nawet nie rozmyślałem długo.

Adam1954 drgawki silnika mogą być od czujnika powietrza dolotowego?

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: 1.6 74kW 16V Z16XE