Skocz do zawartości

Drgania silnika, słabsze auto.


Gość duzyy

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam problem z autem... Jest to dziwna praca silnika na postoju na biegu jałowym. Gdy poczekamy chwilę to zaczyna tak jakby drgać silnik. Czuć to na nogach i na tyłku. Gdy podejdziemy do wydechu to spaliny nie są wypychane jednostajnie. Nie występuje to zawsze. Auto pochodzi trochę na postoju i czuć drgawki.

Nie wiem czy ma to jakiś związek z tymi drganiami silnika ale gdy auto stoi całą noc i odpalimy je i ruszymy to jest ok.

Gdy dojedziemy do skrzyżowania czy świateł i zatrzymamy się, i chcemy ruszyć delikatnie to całe auto drga, skacze. Gdy wciśniemy bardziej pedał przyśpieszenia to jest ok.

Ostatnio jest też tak, że jadąc jednostajną prędkością puścimy pedał przyśpieszenia to zatrzęsie autem, to samo gdy go wciśniemy. Zatrzęsie się, nic się nie dzieje i za chwilę normalnie przyśpiesza. Nie dzieje się to zawsze.

W marcu też miałem podobne objawy i została wyczyszczona przepustnica, EGR i wymienione świece. Myślałem o cewce zapłonowej ale nie było to sprawdzone - mechanik stwierdził, że tylko wymiana na nową da odpowiedź.

Parę temu robiłem odczyt błędów auta i wyszło to co na załączonym zdjęciu czyli EGR i sonda Lambda 2 ale to były błędy nie występujące, czyli coś się mogło wydarzyć ale było to chwilowe. Może jakaś dziura w wydechu czy coś? Złącze elastyczne już wygląda podejrzanie. Auto też ma inny dźwięk pracy niż wcześniej.

Dodatkowo mam wrażenie, że auto straciło na mocy...

Na ostatek został czujnik temperatury zewnętrznej. Oszukuje. Mamy np temperaturę na zewnątrz 30 stopni a u mnie 15. Przy 15 mam minus 2 lub że trzy na plusie. Czasem też podczas jazdy czy rozruchu auta wyskoczy -30 a nie ma takich tempetur.

Ze dwa razy latem pokazała się prawidłowa temperatura, a tak ciągle jakaś z kosmosu. Wymieniłem czujnik i nic to nie dało. Może wiązka gdzieś jest uszkodzona? Gdzie szukać przyczyny?

 

Proszę o pomoc. Na co mam skierować mechanika aby mi pół auta nie wymienił na nowe a i tak problem pozostał...

Na zdjęciu błędy z opcoma.

post-55419-0-72208400-1506721190_thumb.jpg

Edytowane przez duzyy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był błąd drugiej sondy.

Mechanikowi brakło czasu aby wejść w parametry i sprawdzić jak pracuje?

Ona pokazuje stan katalizatora.(jeżeli pracuje tak jak pierwsza trzeba się katalizatorowi przyglądnąć).

 

Wydech bym sprawdził oraz parametry czujników w blokach pomiarowych.

 

Gdzie zdjęcie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie auto stoi u speca i czeka ale widziałem jego niechęć do tego tematu... Tak, wiem inny spec ale mam też problem z hamulcami i akurat ten mistrz je wymieniał i u niego mam gwarancję na nie.

 

Jeśli powiesz jak uczniakowi jak to sprawdzić to zobaczę opcomem jak już auto odzyskam, gdyż czuję, że to będzie głębsza impreza...

 

Zdjęcie dodałem.

 

Ps. Nie patrzymy na błąd immobilisera. To przez kodowanie drugiego kluczyka :-)

Edytowane przez duzyy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda jak pisałem ma pracować ospale najlepiej w okolicy połowy wartości 0.1-0.9 V czyli ok 0.5V

Jeżeli pracuje tak samo jak pierwsza (szybko skacze góra -dół , 0.1-0.9 V) to masz problem z katalizatorem.

 

 

EGR na wolnych przy temp. roboczej wszystkie odbiorniki wyłączone ma być w Opcomie Nieaktywny-0%

Gdy ruszysz autem trochę ostrzej powinien być Aktywny ->0%

 

Ale EGR ja bym ci proponował wyłączyć programowo i wtedy nie jest czytany.

Ja tak mam zrobione.

Ale to już musisz znaleźć mechanika który to zrobi Techem ale oryginałem

 

 

Egr możesz sobie miernikiem też sprawdzić

Wypinasz wtyczkę od EGR ,włączasz zapłon i pin D-masa ok 5V

Sam EGR :przełączasz miernik na Ohmy i pin B-D ok 3100 Ohma

Pin C-D ok 3000 Ohma

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba muszę poszukać na forum kontaktu do kogoś z województwa Łódzkiego. Paru speców pytałem i chcą 300 zł za taką przyjemność....

 

Co do auta to dalej jest u mechanika. Jeszcze nie rozgryzł o co chodzi. Może dlatego, że rozmyśla co krzywi tarcze w tempie ekspresowym...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Winnym okazał się zawór EGR. Jestem po zaślepieniu i wgraniu nowego oprogramowania w ASO Opla i dzisiaj nic się nie działo a zazwyczaj auto robiło kangurki... Dodam tylko, że szukając warsztatu/speca, który by zmienił oprogramowanie ceny jakie słyszałem były jak na moje oko za wysokie: od 300 do 500 zł. W ASO Opla 153 zł z zaślepieniem. Trochę mi szczęka opadła. Zawsze każdy mówi, że ASO jest drogie a tutaj niespodzianka.

 

Pozostały jeszcze lekkie drgawki na postoju i kwestia czy się pojawi problem przy porannym ruszaniu. Jak znajdę winowajcę to dam znać.

 

Czujnik temperatury jeszcze nie ruszony...

 

Błędy sondy i EGR były spowodowane dziurawym łącznikiem elastycznym na rurze wydechowej. Wymienione i zero błędów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Generalnie już miałem samemu kombinować jak zmienić soft przy pomocy forumowicza ale za taką cenę to nawet nie rozmyślałem długo.

 

Adam1954 drgawki silnika mogą być od czujnika powietrza dolotowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności