Skocz do zawartości

Buczenie w czsie jazdy?


Gość borisan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w czasie jazdy coś mi buczy. Jak stoję w miejscu albo jak mam wcisniete sprzęgło jest cisza ale jakbtylko ruszam to budzenie powraca.

Czy może to być łożysko skrzyni biegów??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zostaje skrzynia biegów - ja bym zaczął od sprawdzenia oleju.

A temat przenoszę do układu jezdnego i podwozia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No rozumiem akebjak w czasie jazdy wcisnę sprzęgło to jest cisza. Czyli koła raczej odpadają.

 

 

To tak.

Ale jeszcze jest opcja oleju.

Sprawdź czy go masz w skrzyni odpowiedni poziom.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Koledzy u mnie jest troszkę inaczej i proszę o poradę...

W trakcie jazdy powyżej 40km/h z prawego przedniego koła dobiega podobny szum jakby się łożysko kończyło. Tylko, że wymieniłem tarcze z przodu i klocki do tego łożysko w kole razem z piastą i dalej jest to samo ten sam szum powyżej 40km/h. Wymienił mi mechanik wczoraj jeszcze łożysko podpory półosi i nic się nie zmieniło...

Ktoś już tak miał? Co to może być?

Edytowane przez Ryba1975

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryba startujesz na forum i dublujesz posty w dwóch tematach, podchodzi pod spamming u Nas. Co do tematu to może być jakaś wadliwa opona, jakieś przewarstwienie podłużne. Raz tak miałem, dopiero po zdjęciu koła i przeturlaniu po równej powierzchni było widać defekt. Jeśli są to zimówki z miękkim bieżnikiem to będą buczeć. Zawsze możesz dać koła do wulkanizatora choćby na samo wyważenie i też ci dużo powie gdzie problem może leżeć. Po co jeździć po mechanikach i wymieniać na siłę. Może coś z geometrią?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wrzuciłem zapytanie do 3 podobnych tematów. Nie jest to spam spokojnie. Co do koła to mam nadzieję, że to będzie to. Wychodzi na to, że wszystkie możliwe łożyska występujące w kole są już wymienione a przegub to stuka przy skręcaniu więc odpada ta usterka. Pochylę się też nad geometrią kół, ale to za jednym razem ogarnę razem ze sprawdzeniem opony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Ryba1975 napisał:

przegub to stuka przy skręcaniu więc odpada ta usterka.

 

Czyli nie wymieniłeś jeszcze wszystkiego.

Wymień a się dowiesz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przegub zewnętrzny od strony koła daję najczęściej o sobie znać na skręconych kołach, przegub od strony skrzyni potrafi strzelać/postukiwać przy przyspieszaniu i gwałtownym hamowaniu przy jeździe na wprost. Do tego występują drgania układu kierowniczego a nawet całego nadwozia. Długa jazda na takim zestawie niszczy skrzynie i całą półoś. Można skontrolować czy nie posiada luzów góra/dół łapiąc za drążek półosi. Delikatnie prawo/lewo w poziomie może pracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności