Skocz do zawartości

Zdjęcie
* * * * * 1 głosy

Poprawne ustawienie mechanizmu wycieraczek przednich


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Jay

Jay
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • LokalizacjaBydgoszcz
  • Model:Opel Sintra
  • Inna marka:sintra i 2x omega b
  • Silnik:3.0 V6
  • Nadwozie:CD
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 08 październik 2017 - 12:23

Postanowiłem stworzyć łopatologiczny tutorial jak poprawnie ustawić mechanizm przednich wycieraczek żeby Migel nie musiał za każdym razem jechać Gdańsk-Bydgoszcz na ponowne ustawienie :P

Na początek odkręcamy ramiona wycieraczek,klucz 15mm,unosimy ruchome ramię z piórem i obracamy lekko góra-dół żeby poluzować osadzenie na stożku osi,z tym chyba każdy sobie poradzi,każdy znajdzie swój sposób ;)

Następnie ściągamy plastikową osłonę mechanizmu,jest na takie małe blaszki.

Mając mechanizm na wierzchu odkręcamy ramię mechanizmu,klucz 8mm,nie trzeba odkręcać całkiem,wystarczy poluzować aby zeszło z kulki ;) zaznaczone na czerwono,odkładamy na silnik żeby nam nie przeszkadzało,drugiej strony nie ruszamy.

Odkręcamy jedną śrubę torxem T25,zaznaczone zielonym kółkiem,unosimy mechanizm do góry,również jest usadowione na stożku osi silnika,włączamy zapłon i włączamy pierwszy bieg pracy wycieraczek po czym wyłączamy,po tym silnik ustawi nam się w pozycji wyjściowej czyli wycieraczki wyłączone/zamknięte.

klucze.JPG

Przystępujemy do wyczyszczenia i ponownego nasmarowania samego mechanizmu oraz jego ustawienia,niestety fotki przed czyszczeniem i smarowaniem.

Ściągamy sprężynkę/oring,będzie łatwiej wyczyścić i ustawić,sam mechanizm ustawiamy w rękach podobnie jak na zdjęciu,kompletne ustawienie robimy już na osi silnika nie przykręcając śruby na torx;

linie.JPG

łapiemy sobie punkty odniesienia poszczególnych platform mechanizmu,mechanizm ma 3 platformy które są całością,nie musimy ich rozłączać;

1 platforma opiera się zapadką o wystającą blaszkę z obudowy,tak jak na foto w czarnym kółku

2 platformą łapiemy punkty odniesienia mniej więcej pomiędzy śrubami mocowania silnika do obudowy,zaznaczone niebieską linią oraz najłatwiejszy punkt to czerwony prostokąt pokazujący jak najłatwiej ustawić,żeby wycięcie 2 platformy patrzyło w wycięcie mocowania wężyka spryskiwaczy

3 platformę ustawiamy tak żeby wycięcie "patrzyło" na śrubę mocowania silnika,zaznaczone zielonym prostokątem

Dokręcamy śrubę na torx (czarny okrąg) i włączamy na pierwsze ustawienie,niech zrobi parę obrotów,po czym wyłączamy i patrzymy czy mechanizm zrobi obrót w drugą stronę (chowanie wycieraczek)

Jeśli jest ok to zakładamy ramię mechanizmu,delikatnie regulując prawo-lewo żeby weszło nam na kulkę,ramię od strony kierowcy musi schować się w otworze technologicznym w lewym poszyciu błotnika,dokręcamy 2 śruby 8mm i ponownie włączamy wycieraczki aby sprawdzić czy nic nie blokuje,nic się nie przestawia (jak np w pierwszym mechanizmie Migela gdzie zatarte były ośki ramion wycieraczek)

Zakładamy ramiona wycieraczek,najpierw strona pasażera,później kierowcy,dokręcamy śruby 15mm i sprawdzamy czy wszystko działa,pracujący mechanizm nie zamyka do końca wycieraczki kierowcy,dopiero po wyłączeniu silnik robi obrót w drugą stronę i domyka wycieraczki do poziomego położenia,chowając je pod maskę.


Użytkownik Jay edytował ten post 08 październik 2017 - 12:24

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   Migel

Migel

    Michał

  • Forumowicz
  • 2231 postów
  • LokalizacjaGdańsk
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:2.2 & 3.0
  • Nadwozie:Sintroloty
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 08 październik 2017 - 17:38

Dziękuję :-D
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   sergeimoskva

sergeimoskva
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE
  • Nadwozie:Minivan
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 październik 2017 - 08:24

Witam Jay! Mam nadzieję, że będzie to przydatne dla twojej książki

Wiper front.jpg


  • 1

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   Jay

Jay
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • LokalizacjaBydgoszcz
  • Model:Opel Sintra
  • Inna marka:sintra i 2x omega b
  • Silnik:3.0 V6
  • Nadwozie:CD
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 październik 2017 - 17:47

sergeimoskva,jak zawsze z prezentami :)  :spoko:  :spoko:

Dziękuje ;)


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   harnas1515

harnas1515

    Jacenty

  • Forumowicz
  • 9774 postów
  • LokalizacjaBełchatów
  • Model:Opel Sintra
  • Inna marka:Mondeo V6
  • Silnik:2,2 141KM
    3,0 V6 201KM
  • Nadwozie:"Luiza" "Leonora"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 07 listopad 2017 - 07:41

Jako pierwsze dam foto wyłączonych wycieraczek. Pozycja zero.


e237b6b338d9e01e7e51fa186d90a760.jpg
9a5a0c785531bfa3ef4eb9a26904199e.jpg

 

 

 

 

 

 

Druga pozycja, to wychylenie maksymalne. Czyli całkowite otwarcie. (Wyłączyć kluczykiem zapłon w momencie pełnego otwarcia)


7861627ed326cdc19f89656242334358.jpg
e9aac7cf1a9b816f4de0f8472d178b5e.jpg
2af30701a6534fb7b49d75cbca0b4dbf.jpg

 

 

 

 

 

 

Trzecia to powrót do dołu. Ale nadal włączone. Więc są w oczekiwaniu do pracy. Nie składają się do dołu. (wyłączyć kluczykiem zapłon i sprawdzić ustawienie)

b7a34c04195dd0788bc5effd0212ec3d.jpg
7e7c1d25cb1fbc8a36ed9fafe64c9a85.jpg

Po wyłączeniu manetki na zero wszystko wraca do pozycji pierwszej.

Mam nadzieję ze pomogłem.


Użytkownik harnas1515 edytował ten post 07 listopad 2017 - 09:35

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse