Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Meriva Z16XEP LPG gaśnie

z16xep

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
59 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   radzikkm

radzikkm
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • LokalizacjaBydgoszcz
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.6 105KM
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 październik 2017 - 17:25

Witam

 

Od dłuższego czasu mamy problem z naszą Merivą z rana gaśnie jak auto podjeżdża pod wzniesienie.

 

Po wciśnięciu sprzęgła auto gaśnie po odczekaniu 30s można odpalić bez problemowo. Problem pojawia się raz dziennie i po kolejnym odpaleniu jest ok.

 

Kilku mechaników oglądało oraz gazownik, żadnej konkretnej diagnozy i problem dalej istnieje.

 

Cewka została podmieniona z innego auta i było to samo.

 

Poniżej zamieszczam logi może ktoś coś poradzi. Auto zgasło - log około 270 wiersza

 

https://drive.google...THhHaHVwcUxiaVE

 

A tutaj logi po ponownym odpaleniu:

 

https://drive.google...cXpFSHdMazNJYVU


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 8857 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 październik 2017 - 18:33

Widzę wpis LPG

 

Jeżeli to są logi na zimnym to masz uwalony czujnik temp. płynu.

Pokazuje że masz ponad 90 st.C


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   radzikkm

radzikkm
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • LokalizacjaBydgoszcz
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.6 105KM
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 10 październik 2017 - 06:53

Poukładałem excela by był bardziej czytelny.

 

Auto na zimnym ma takie logi: (zaznaczyłem moment zgaśnięca auta)

 

https://drive.google...ZTNCcS00bjRQLTA

 

płyn chłodzący był ostatnio zmieniany i jak widać ładnie się nagrzewa

 

Po tym jak zgaśnie logi prezentują się tak:

 

https://drive.google...dFA2MFBVTG1HSDA

 

Zastanawia mnie "zmniejszona moc" w kolumnie BJ (Tryb pracy awaryjnej (układ elektr. ster. przepustnica))


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 8857 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 10 październik 2017 - 09:17

Płyn ok. Ale o co ja zobaczyłem to podejrzany jest EGR

Masz cały czas tą samą wartość czyli 0.90.

Na wolnych i na pełnym powinno być 0 ale przy częściowym obciążeniu powinien działać a u ciebie cały czas stoi

 

I jeszcze ciekawe jest zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa.

Do momentu zgaśnięcia masz go cały czas na 0.

A  0 powinien mieć na wolnych,po przyciśnięciu pedału gazu powinien mieć powyżej 0.

Po ponownym odpaleniu masz na wolnych 20

 

Masz też przerwy w zapłonie.

 

 

Ale chyba najważniesze jest że druga sonda ma cały czas wartość 1.1 V czyli nie pracuje.

A do tego sonda 1V z wartościami 1.1V to już padnięta albo problem z wtyczką.

Potem widać że pracuje

Potem po odpaleniu masz już temp. >90 st.C

To temp. tak skoczyła z 43 na >90 czy logów nie robiłeś jako ciąg dalszy?

 

 

Zastanawia mnie "zmniejszona moc" w kolumnie BJ (Tryb pracy awaryjnej (układ elektr. ster. przepustnica))

 

 

To jest tylko zapis ze sterownika co ma zrobić gdy przejdzie w tryb awaryjny.

 

Pytanie jest takie jaką masz temp. przełączania na LPG?

Ja bym całkowicie wyłączył LPG i pojeździł klkadziesiąt km.na samym Pb i jeszcze raz zrobił logi

 

Ale na podstawie tych może jeszcze mądrzejsi się wypowiedzą


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   radzikkm

radzikkm
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • LokalizacjaBydgoszcz
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.6 105KM
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 10 październik 2017 - 12:20

W kolejny weekend sprawdzę jeszcze raz, rozłączę LPG i co wówczas pokażą.

 

Musiałem rozłączyć zapłon by ponownie odpalić i prawdopodobnie też zatrzymałem rejestrowanie.

 

Co do EGR aktywowałem go i za każdym razem na postoju auto gasło.

 

Pozwolę sobie jeszcze dokonać przeglądu instalacji elektr. może czyszczenie styków pomoże.

 

Będę pisał o postępach, może być to splot kilku usterek które generują problem.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   radzikkm

radzikkm
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • LokalizacjaBydgoszcz
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.6 105KM
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 15 październik 2017 - 19:45

Weekend minął logi podepnę jutro.

 

Moje zaniepokojenie padło na MAP sensor, podczas powolnego otwierania przepustnicy wartość przedstawiała się 40,36,32,20,32,40,50...

 

Podczas poszukiwania owego czujnika musiałem odpiąć sterownik a tu ku mojemu zdziwieniu olej w jednym ze złącz. Wyczyszczone osuszone i nadal to samo.

 

Jest jeszcze jeden szczegół złącze elastyczne na róże wydechowej prawdopodobnie jest dziurawe co za tym idzie druga sonda odczytuje zakłamane wartości.

 

Dziwny jest fakt że po zgaśnięciu i ponownym odpaleniu wszystko zaczyna działać podgrzewanie sond, zawór zbiornika.

 

Może logi coś więcej powiedzą. Po przefiltrowaniu w excelu jutro zamieszczę. Dzięki za kolejne rady


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 8857 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 15 październik 2017 - 20:00

Map ma zmienić się 

Mała lektura http://www.automatyk...e/mapsensor.htm


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   radzikkm

radzikkm
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • LokalizacjaBydgoszcz
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.6 105KM
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 16 październik 2017 - 06:10

Poniżej logi z sobotniego porannego przejazdu. Ewidentnie po ponownym odpaleniu wszystko zaczyna działać:

 

https://drive.google...RF9fR1JSbGZ6ODQ


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 8857 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 20 październik 2017 - 20:55

Przyglądnij się napięciu ładowania.

Spada ci do 10 V 122 sek.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   rogalart

rogalart
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Inna marka:Ford Galaxy
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 21 październik 2017 - 15:40

Witam 

Mam podobny problem.

Rano silnik odpala, ale po dojechaniu do świateł (ok 400 m) i wciśnięciu sprzęgła gaśnie. Tak jak u ciebie po kilkudziesięciu sekundach można ponownie odpalić i już wszystko jest normalnie. Dodam jeszcze, że po pierwszym odpaleniu auto jest słabe, nie ma mocy, a po ponownym jest już silne i wszystko wraca do normy. Sądy lambda wymienione, przepustnica wymieniona, a problem nadal istnieje. Jest bardzo wkurzający.

Napisz proszę w jaki sposób robiłeś logi i jakim programem, kablem? Opisany przypadek dotyczy auta ojca, ja mam Forda Galaxy.

Opel Meriva 2007r 1,6 pb + lpg 105 KM ( chyba ten sam silnik mamy)


Przyglądnij się napięciu ładowania. Spada ci do 10 V 122 sek.

 

Moim zdaniem ten spadek napięcia związany jest z działaniem rozrusznika. To chyba moment ponownego odpalania ( kręcenia silnikiem). Ale moge się mylić 


I czy to jest prawda, że w 120 s temperatura cieczy chłodzącej może skoczyć z 14 do 44 stopni Celsjusza? W dwie minuty skok o 30 stopni?



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: z16xep