Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Meriva Z16XEP LPG gaśnie

z16xep

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
61 odpowiedzi w tym temacie

#11 OFFLINE   misiek775

misiek775
  • Forumowicz
  • 141 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16SE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 23 październik 2017 - 21:30

Jeżeli gaśnie na zimno to możliwe że luz zaworowy się skończył - warto skontrolować.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#12 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 10602 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 23 październik 2017 - 21:46

Moim zdaniem ten spadek napięcia związany jest z działaniem rozrusznika. To chyba moment ponownego odpalania ( kręcenia silnikiem). Ale moge się mylić 

 

 

Masz rację.

 

I czy to jest prawda, że w 120 s temperatura cieczy chłodzącej może skoczyć z 14 do 44 stopni Celsjusza? W dwie minuty skok o 30 stopni?

 

Podnosiła się płynnie.Więc chyba w porządku.

A do tego było pełne obciązenie więc szybciej temp. rośnie.

 

 

Logi w Opcomie i potem otwierasz w Excelu


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#13 OFFLINE   radzikkm

radzikkm
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • LokalizacjaBydgoszcz
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.6 105KM
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 25 październik 2017 - 19:40

Postanowiłem jechać do serwisu Opla by profesjonalnym sprzętem sprawdzili auto.

 

Niestety auto było rozgrzane i nic im nie wykazało, wszystkie parametry idealne.

 

Zaskoczyli mnie za ową usługę nie zapłaciłem :) Ustaliliśmy że podstawie im po wolnym auto wieczorem a oni z rana go sprawdzą.

 

Dziś dalej studiowałem podobne problemy z silnikami opla oraz po dłuższym postoju wybrałem się Merivą do miasta. 

 

Oczywiście auto zgasło i do pewnego momentu nie miało mocy - odłączony LPG. Ten stan trwał do momentu gdy auto wyszło z programu "ssanie".

 

Większość Opli ma silnik z serii Twinport i owy system.

 

Jeżeli temperatura wlotu jest ok, ciśnienie z MAP sensora ok to dalej są klapki i twinport może to on szwankuje.

 

Niestety nie trafiłem na mechanika który odłoży komputer i weźmie miernik by pomierzyć sygnały itd... więc biorę się sam.

 

Może ktoś miał problemy z klapkami? Podobno potrafią się zacinać, zawieszać albo ich regulator zamula.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#14 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 10602 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 25 październik 2017 - 20:14

7967034800_1403272251.jpg

 

 

Tak mogą wyglądać

 

Ja bym rozebrał kolektor i sprawdził czy nadaje się do czyszczenia lub naprawy.

Póki nie jest za późno.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#15 OFFLINE   radzikkm

radzikkm
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • LokalizacjaBydgoszcz
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.6 105KM
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 27 październik 2017 - 10:00

Drążąc temat trafiłem na diagnozowanie uszkodzonej odmy która jest zintegrowana z pokrywą zaworów:

 

 

U nas lekko wciąga owy zaworek, korek zasysa ale da się go odkręcić.

 

Natomiast po wyciągnięciu bagnetu lub odkręceniu korka zaworek zaczyna gwizdać i zaciąga powietrze. A obroty silnika się podwyższają i są stabilne.

 

Po porannym odkręcaniu korka i ponownym rozruchu auto nie zgasło i szło w miarę (taka opinia użytkowniczki mojej małżonki)

 

Jutro rano odpalę odkręce korek i bez gaszenia się przejadę i zobaczymy czy zgaśnie.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#16 OFFLINE   rogalart

rogalart
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Inna marka:Ford Galaxy
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 28 październik 2017 - 18:23

Kolego jeśli chodzi o temat diagnozowania uszkodzonej odmy, to sprawa wygląda następująco:

Jak już wcześniej pisałem ojciec ma identyczny problem jak ty, wszystkie objawy takie same. Sprawdzałem odmę u ojca i koreczek trochę zasysa, po wyjęciu bagnetu silnik zaczyna inaczej pracować, ale pianki tak nie zasysa. Wnoszę więc, że to nie problem z odmą. Na tym filmie nawet widać, że po regeneracji korek też lekko zasysa, a przed nie można było go odkręcić. Zastanawiał mnie też zawór EGR, ale objawy były by inne więc to też wykluczam.

Mam dwa pytania. Skąd wiesz, kiedy auto wychodzi z trybu ssanie? Jaki kabel masz do diagnozowania i skąd (ewentualnie za ile) bo widziałem, że logi wrzucałeś.

 

Uważnie śledzę temat więc proszę pisz o wszystkim co zauważyłeś, zdiagnozowałeś


https://www.elektrod...1622434-30.html

 

Temat o twinporcie, nie wiem czy czytałeś ale objawy jakby inne niż u nas


Latem Auto też gasło samo z siebie.

Doprecyzowując objawy.

Auto po odpaleniu chodzi normalnie, i jeśli się nagrzeje stojąc (bez ruszania) normalnie jedzie i ma moc i nie gaśnie. Jeśli rozpocznie się jazdę zaraz po odpaleniu ( czyli jeśli silnik dostanie obciążenie) auto traci moc i gaśnie po wciśnięciu sprzęgła. po ponownym odpaleniu wszystko już jest OK

Kolega zastanawiał się nad odpowietrzeniem zbiornika paliwa. Ojciec przez trzy dni jeździł z poluzowanym korkiem paliwa i objawy dalej występowały, czyli nic to nie pomogło. 

Podejrzenie padło też na luzy zaworowe. Są one regulowane hydraulicznie ciśnieniem oleju i podobno w tych regulatorach są jakieś małe dziurki, którymi dostaje się olej i podobno mogły się pozatykać. W samochodzie był wymieniany olej i wlewana płukanka, ale problem nadal występuje


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#17 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 10602 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 28 październik 2017 - 18:29

Podejrzenie padło też na luzy zaworowe. Są one regulowane hydraulicznie ciśnieniem oleju i podobno w tych regulatorach są jakieś małe dziurki, którymi dostaje się olej i podobno mogły się pozatykać

 

 

Niestety tam masz bez korektorów.

Trzeba samemu regulować.

Ale zmierzyć możesz szczelinomierzem


Ssące 0.21-0,29mm

Wydech 0,26-0,35mm


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#18 OFFLINE   rogalart

rogalart
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Inna marka:Ford Galaxy
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 05 listopad 2017 - 17:39

Ustaliliśmy że podstawie im po wolnym auto wieczorem a oni z rana go sprawdzą.  

I jak kolego stwierdzili coś na zimnym??


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#19 OFFLINE   radzikkm

radzikkm
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • LokalizacjaBydgoszcz
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.6 105KM
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 06 listopad 2017 - 21:41

I jak kolego stwierdzili coś na zimnym??

Witam 

 

Niestety wiem że muszę odstawić auto z piątku na sobotę a teraz okres świątecznych weekendów. Odezwę się jak coś ustalimy.

 

Wasza Meriva jest również na LPG?

 

Mam pewne podejrzenia co do sterownika LPG który również steruje wtryskiwaczami. 


Podczas dzisiejszych testowania elementów wykonawczych zauważyłem że EGR nie zamyka się na 100% czy to prawidłowe?

 

  

Załączone miniatury

  • Przechwytywanie.JPG

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#20 OFFLINE   rogalart

rogalart
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Inna marka:Ford Galaxy
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 10 listopad 2017 - 17:09

Tak nasza Meriva też jest na LPG. Jeśli chodzi o sterownik LPG to był ostatnio wymieniany bo gaz wariował, pokazywał raz pełny zbiornik raz pusty sam przełączał się na benzynę i z powrotem, więc wymieniony był sterownik na nowy, problemy dalej występowały i okazało się zwarcie gdzieś na wiązce elektrycznej. Więc sterownik wymieniony, kable od LPG też a nadal z rana nie ma siły i gaśnie na światłach, czyli problem nadal istnieje. Czekam na kabel bo lynie z chin. Jak dostanę to coś wrzucę, jakieś logi. U nas sonda lambda była wymieniana, ale może warto to jeszcze raz spr.



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: z16xep