Skocz do zawartości

Meriva Z16XEP LPG gaśnie


Gość radzikkm

Rekomendowane odpowiedzi

Już parę razy spotkałem się że na zimno zawory były niemal podparte (silniku suzuki grand vitara 2,0, toyota corolla 1,8, accord chyba 2,0, astra H 1,6 i jeszcze kilka. Wszystkie gasły na zimno ew ciężko na zimno zapalały. wszystkie miały aluminiowe głowice i zawory regulowane mechanicznie.

Wydaje mi się że zależy to od konstrukcji silnika np. w motocyklach chodzonych powietrzem na ciepło luzy rosną, przy chłodzonych cieczą maleją. Oczywiście nie ma reguły - są to moje obserwacje a forum jest po to aby dzielić się wiedzą i doświadczeniami i przy okazji nie bulić na mechaników

 

Tak więc ja zacząłbym od kontroli luzów zaworowych - przy z16xep i gazie to podstawa.

Edytowane przez misiek775

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Swojego czasu jak autko stało u mechanika to sugerowałem mu pomiar luzów a on zapierał się że nie trzeba. Szczelinomierz zakupiony jutro od rana rozpoczynamy operacje i otwieramy serce Meriwki.

Tak na marginesie czy źle ustawiony rozrząd może wywoływać podobne objawy?

Na początek to sprawdzę. Napiszę co dały pomiary.

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd raczej pracowałby źle cały czas.


 

 

forum jest po to aby dzielić się wiedzą i doświadczeniami i przy okazji nie bulić na mechaników

 

 

 

Czy ja kiedyś powiedziałem że tak nie jest?

 

A co do Vitary to tak bo podawane jest pomiar na ciepłym.

Ale Astra h jest podany na zimnym.

Wszystko w załącznikach

 

post-37019-0-00923300-1510943736_thumb.jpg

post-37019-0-17399800-1510943741_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując świeżo po pomiarach (szczelinomierz skalowany co 0,05

Ssące - góra

0,21-029

Od lewej

0,20; 0,20; 0,25; 0,20; 0,25; 025; 025; 0,20; 0,20

 

Wydechowe

0,27-0,35

od lewej

0,10; 0,05; 0,15; 0,10; 0,10; 0,05; 0,05; >0,05

 

Co czeka pacjenta?

 

W związku z faktem że są to popychacze regulowane hydraulicznie ciśnieniem oleju to czy wystarczy wymiana elementów czy zaleca się regeneracja całej głowicy?

Edytowane przez radzikkm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z twoich pomiarów wynika, że wydechowe do regulacji, a ssące w dolnej granicy tolerancji (też warto zrobić).

 

W Tym silniku nie ma hydraulicznej regulacji luzu zaworowego - są szklanki popychaczy o różnych grubościach dna i właśnie to jest element regulujący luz.

Są 2 szkoły:

Pierwsza (droższa): trzeba wyjąć wałki i szklanki popychaczy, zmierzyć mikrometrem grubość dna i kupić (pewnie w oplu) szklanki o takich grubościach dna aby luz mieścił się tolerancji producenta.

Druga (tańsza): również zdemontowanie szklanek i i szlifowanie/frezowanie dna szklanki (od strony zaworu) tak aby uzyskać odpowiedni luz.

 

Każda metoda jest dobra. Osobiście robiąc regulację zrobiłbym jak największy luz (oczywiście w tolerancji producenta) czyli 0,29 ssące i 0,35 wydechowe.

Po regulacji trzeba wyregulować instalację lpg.

Jaki przebieg na gazie masz? jaka instalacja?

Edytowane przez misiek775

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jaki przebieg na gazie masz? jaka instalacja?

Jesteśmy drugim użytkownikiem owej instalacji, która była założona przy przebiegu 61200km, teraz ma 157tys km cz

 

Ogólnie to reduktor, parownik to Tamasetto, wtyskiwacz Valtek 34, sterownik Sirocco (diego 3)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W związku z faktem że są to popychacze regulowane hydraulicznie ciśnieniem oleju to czy wystarczy wymiana elementów czy zaleca się regeneracja całej głowicy?

 

 

Ręce opadają.

Kolego czytałes mój post nr 17 w tym temacie?

Widzę że nie .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteśmy drugim użytkownikiem owej instalacji, która była założona przy przebiegu 61200km, teraz ma 157tys km cz

 

Ogólnie to reduktor, parownik to Tamasetto, wtyskiwacz Valtek 34, sterownik Sirocco (diego 3)

To i tak dlugo głowica wytrzymała bez regulacji zaworów.

Po regulacji zaworów obowiązkowa regulacja instalacji gazowej i pózniej kontrola luzu po 40-50 tysiacach :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Merivka umówiona na środę w firmie która specjalizuje się w regulacji luzów zaworowych w Olsztynie. Przez telefon koszt ustalony na 500 do 1000 zł w zależności od ilości zaworów do regulacji. Zobaczymy przy odbiorze ile zaśpiewają. Ale już przez telefon uprzedzali że w tym silniku kontrola luzu co 50 tyś przy LPG (więc chyba wiedzą o czym mówią, bo inni twierdzili że tam reg. hydrauliczna jest). Radzikkm a jak u ciebie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Merivka umówiona na środę w firmie która specjalizuje się w regulacji luzów zaworowych w Olsztynie. Przez telefon koszt ustalony na 500 do 1000 zł w zależności od ilości zaworów do regulacji. Zobaczymy przy odbiorze ile zaśpiewają. Ale już przez telefon uprzedzali że w tym silniku kontrola luzu co 50 tyś przy LPG (więc chyba wiedzą o czym mówią, bo inni twierdzili że tam reg. hydrauliczna jest). Radzikkm a jak u ciebie?

Ogólnie to u nas w Bydgoszczy wielkie oczy robią a byłem u kilku.

Na wstępie dają do zrozumienia że się nie znam.

Jak pokazuje wyniki z pomiarów i zrzut z dokumentacji to dopiero zaczyna się inna gadka.

Z uwagi na minimalne luzy planujemy zdjąć głowicę i przekazać do szlifierni w celu weryfikacji.

 

Czekam na ofertę, dam znać co i jak.

 

Rogalart-po regulacji oczywiście ponowna adaptacja LPG :)

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności