Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Problem z podgrzewaniem świec - dziwny czujnik - Y20DTH


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   mati55

mati55
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:2.0D 101KM
  • Nadwozie:Hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 10 grudzień 2017 - 12:03


 

Jak ktoś nie ma dużej wprawy to może źle odczytać wskazania multimetru.

 

To znaczy? Zakres 200 Ohm wskazuje wartość 1, dla zakresu 2000 Ohm jest tak jak mówie ok. 590 Ohm  - sprawdzałem kilkukrotnie. Pytam bo może coś faktycznie źle mierzę ale jak inaczej? Minus z masy samochodu, + z góry świecy 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#22 OFFLINE   zbigniew_kujawski

zbigniew_kujawski
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • Model:Opel Zafira A
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 10 grudzień 2017 - 17:02

świece różnią się też skokiem gwintu !!!!!
U mnie mechanik 'wkrecił' nie właściwe

Pozdrawiam
Z.K.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#23 OFFLINE   mati55

mati55
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:2.0D 101KM
  • Nadwozie:Hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 10 grudzień 2017 - 19:56

świece różnią się też skokiem gwintu !!!!!
U mnie mechanik 'wkrecił' nie właściwe

Pozdrawiam
Z.K.

 

W tym przypadku katalogi producentów wskazują na jeden wymiar: M10 x 1,0


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#24 OFFLINE   Kacper

Kacper

    Nocny duch

  • Administrator
  • 16399 postów
  • Lokalizacjaco.Tipperary
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 11 grudzień 2017 - 02:44

Zakres 200 Ohm wskazuje wartość 1, dla zakresu 2000 Ohm jest tak jak mówie ok. 590 Ohm

odczyt na zakresie 200 jest prawidłowy, zobacz też jaki pokaże wynik gdy masz zwarte końcówki miernika. Chyba że to 1 jest też gdy miernik jest niepodpięty co oznacza pomiar poza zakresem.

Kable też mają jakąś niewielką oporność.


Użytkownik Kacper edytował ten post 11 grudzień 2017 - 12:06

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#25 OFFLINE   zbigniew_kujawski

zbigniew_kujawski
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • Model:Opel Zafira A
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 12 grudzień 2017 - 21:04

 
W tym przypadku katalogi producentów wskazują na jeden wymiar: M10 x 1,0

No popatrz, a ten 'mechanik' sie zaparł i zrobił po swojemu. ;) a właściwie ;( .
Świece, które po kilku latach sam wymieniałem, to był horror: gwint wystawał na około 6-7mm; ukręciły sie , bo były, tak zaklejone zasadzą. Potem rozwiercanie po kawałku,gwintowanie wnętrza świecy i próby wyciągnięcia. Na koniec tulejowanie. No i cały czas pilnowanie, żeby nic nie wpadło do silnika.
Pamiątkowe fotki - tą mniejszą nie było za co już chwycić, lałem preparaty, zwiercałem, lałem, czekałem i ... wkońcu kompresją silnika wyrzuciłem.

Napisałem jako rzecz która trzeba przypilnowac.
c7d9bc47f3eec9096ab3403da8ed51ca.jpg

Pozdrawiam
Z.K.

Użytkownik zbigniew_kujawski edytował ten post 12 grudzień 2017 - 21:05

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#26 OFFLINE   mati55

mati55
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:2.0D 101KM
  • Nadwozie:Hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 12 grudzień 2017 - 21:15

odczyt na zakresie 200 jest prawidłowy, zobacz też jaki pokaże wynik gdy masz zwarte końcówki miernika. Chyba że to 1 jest też gdy miernik jest niepodpięty co oznacza pomiar poza zakresem.

Kable też mają jakąś niewielką oporność.

 

O wartości 1 pisze w rozumieniu przekroczenia zakresu pomiarowego :)


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#27 OFFLINE   Kacper

Kacper

    Nocny duch

  • Administrator
  • 16399 postów
  • Lokalizacjaco.Tipperary
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 13 grudzień 2017 - 00:14

 Zdejmujesz przewód ze świec  przed pomiarem ?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#28 OFFLINE   mati55

mati55
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:2.0D 101KM
  • Nadwozie:Hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 13 grudzień 2017 - 00:41

Tak. Dodatkowo świece były całkowicie zimne, samochód nie odpalany przed pomiarem minimum 2 dni
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#29 OFFLINE   mati55

mati55
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:2.0D 101KM
  • Nadwozie:Hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 23 grudzień 2017 - 11:57

No to niezły cyrk.. Świece wymienione ale sprawdzająć poprzednie (BOSH)  opór po wykręceniu jest tak jak nowe czyli w granicach od 0.6 do 0.8 Ohma...

 

Test el. wykonawczych i test przekaźnika swiec żarowych nawet po zmianie świec na nowe wywala błąd P1635...

 

Różnicy na nowych świecach nie widzę. Sprawdzająć stare świece grot w nich początkowo pali się tylko 0,5 centymetrowy, z czasem rozpala się bardziej choć z opoźnieniem. Na MAXGEARowskich trzeba poczekać chwilę dłużej aby się żażyły ale wtedy już są w całości czerwone na grocie.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#30 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 10589 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 23 grudzień 2017 - 12:03

Powinny się grzać na sa samym czubku na początku a potem rozgrzewać dalej.

 

W Tisie ten błąd ma 3 opisy

 

za mocne wejście obwodu urządzenia żarzącego-zwarcie

otwarty obwód -zwarcie do masy lub przerwa w obwodzie

błąd ogólny obwodu - uszkodzona regulacja czasu żarzenia



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse