Skocz do zawartości

Alternator ?


Gość tombo77

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie pomóżcie bo już ręce opadają :?

Alternator sprawdzony w dwóch warsztatach. Oba stwierdziły że jest ok na stole altek działa bez zarzutu, a ładowanie przy obciążeniu w samochodzie poniżej 12v.


Czy może ktoś sprawdzić czy ma tak samo?

Czy to normalne? Wydaje mi się że nie.

Wynik identyczny na alternatorze jak i na wyświetlaczu czy klemach akumulatora.

Edytowane przez tombo77

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby sprawdzić altek w aucie warto wypiąć przewód od rozrusznika i wtedy mierzyć.

Może rozrusznik robi zwarcie i napięcie spada.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokładnie czy moduł czy sterownik steruje ładowaniem.

Ja walkę toczyłem z tym nieszczesnym Hitachi tyle że w AG. Z tego co się dowiedziałem do naprawy altka w AG wystarczy przywieźć sam alternator gdyz ładowaniem steruje regulator, natomiast w przypadku AH musialbym przyjechac samochodem gdyz sterowanie jest w aucie, nie pamietam czy chodziło o sterownik czy moduł.

Z tego wzgledu np alternatory nie mogą byc stosowane zamiennie np z AG 17CDTI do AH 17CDTI i odwrotnie.

 

Tu masz mój temat http://forum.opel24.com/topic/72121-alternator-awaria-czwarty-rok-czwarta-naprawa/

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby sprawdzić altek w aucie warto wypiąć przewód od rozrusznika i wtedy mierzyć.

 

Może to być bo rozrusznik był na wiosnę regenerowany. Coś więcej możesz na ten temat napisać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli był remontowany to raczej nie będzie miał zwarcia.

Ale pobór prądu miernikiem na postoju możesz zmierzyć czy ma duży czy w normie.

Powinno być ok.20 mA

 

Natomiast to co pisze Marek faktycznie jest możliwe.

Pytanie jaki to altek.

Może być sterowanie prądem przez moduł nadwozia.

 

Ale to już lepsi fachowcy muszą się wypowiedzieć.

 

 

Jak teraz patrzę na schemat to jedynie sterowanie wzbudzeniem jest ze sterownika.

Nie przez kontrolkę ładowania.

A plus do aku. idzie bezpośrednio.Więc gdy altek ładuje powinien mieć napięcie ładowania na aku.

Jeżeli słabo ładuje to słabe powinno być też na aku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A plus do aku. idzie bezpośrednio.Więc gdy altek ładuje powinien mieć napięcie ładowania na aku.

Jeżeli słabo ładuje to słabe powinno być też na aku.

I tak właśnie jest. Taki sam wynik jest na klemach przy aku i na alternatorze.

 

Własnie elektronik samochodowy zasugerował mi że może mam problem ze sterownikiem silnika. Jedyne błędy które mam to

P1120 - Czujnik 1 i 2 położenia pedału gazu - nieprawidłowa wartość sygnałuP1122 - Czujnik 1 i 2 położenia pedału gazu - nieprawidłowa wartość sygnału

I tenże pedał gazu czasami przestaje działać. Czyszczenie styków i kostek nie pomaga.

Edytowane przez tombo77

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności