Gość BankMonet-pl Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 Witam Was. Pierwszy post na tym forum, pierwszy Opel w życiu i pierwsze problemy. Czytałem sporo postów, artykułów na temat mojego problemu. Proszę o opinie i Was. Po nocy wstaje nad ranem do pracy, odpalam auto. Motor pracuje normalnie, równo, bez ale. W chwili, kiedy zaczyna łapać już jakąś temperaturę, z rury przez krótki czas zaczyna wydobywać się biały/ szary dym o woni przypominającej olej, a pod maską daje się słyszeć dziwny dźwięk. Po krótkiej chwili wszystko wraca do normy. Po pracy, po 9 h odpalam auto, to samo. Nie dzieje się to po każdym odpaleniu auta, ale po długim jego nie odpalaniu. Odpalając rozgrzany motor, nie dymi nigdy. Zauważyłem, że dymi zawsze na postoju. I podczas jazdy spokojnej i dodając gazu do podłogi, nie wskazuje nic na jakąkolwiek awarię. Rzadko zdarza mi się, by na dojeździe, dohamowywaniu, np.: do skrzyżowania, na jałowym, wariowały obroty. Obroty spadają poniżej 900 i delikatnie nimi szarpie. Czytałem różne opinie. Począwszy od wtrysku, skończywszy na parze wodnej i oleju turbiny. Ktoś się z tym spotkał, ktoś coś podpowie?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jafel Opublikowano 3 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2017 A czy przypadkiem nie ubywa Ci płynu chłodzącego? Być może płyn dostaje się do silnika. Może uszczelka pod głowicą przepuszcza.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BankMonet-pl Opublikowano 12 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2017 (edytowane) Witaj i dzięki za odp: A czy przypadkiem nie ubywa Ci płynu chłodzącego? Być może płyn dostaje się do silnika. Może uszczelka pod głowicą przepuszcza. Poza znikomym ubytkiem oleju, nie zauważyłem nic innego. Rzucę okiem i na płyn chłodzący. Chciałem dopowiedzieć i sprecyzować (jak zrobię fotkę, dorzucę również, czekam na dojście do kanału). Dym wydobywa się nie z rury wydechowej, ale z krótkiej rurki znajdującej się zaraz przy początku układu wydechowego przy silniku. 1.9 cdti 2006 r. Najlepsze miejsce by zobaczyć rurkę bez kanału, to kiedy człek przyłoży twarz do ziemi w kierunku silnika, kładąc się po stronie pasażera. Nie jest to "samoróbka". Po coś to jest. Czy ktoś ma jakieś przypuszczenia? Czy może mieć z tym cokolwiek wspólnego odma? Witaj i dzięki za odp: Poza znikomym ubytkiem oleju, nie zauważyłem nic innego. Rzucę okiem i na płyn chłodzący. Chciałem dopowiedzieć i sprecyzować (jak zrobię fotkę, dorzucę również, czekam na dojście do kanału). Dym wydobywa się nie z rury wydechowej, ale z krótkiej rurki znajdującej się zaraz przy początku układu wydechowego przy silniku. 1.9 cdti 2006 r. Najlepsze miejsce by zobaczyć rurkę bez kanału, to kiedy człek przyłoży twarz do ziemi w kierunku silnika, kładąc się po stronie pasażera. Nie jest to "samoróbka". Po coś to jest. Czy ktoś ma jakieś przypuszczenia? Czy może mieć z tym cokolwiek wspólnego odma i/lub zawór EGR? Hej, wszedłem dziś pod auto. Dym wydobywa się z urządzenia z foto. Czy to przypadkiem webasto? Z tej małej rurki, jak urządzenie się załączy (przy odpalonym aucie), dmucha gorącym powietrzem. A reszta jak wyżej opisywałem problem. Edytowane 11 Listopada 2017 przez BankMonet-pl   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 12 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2017 Tak to jest webasto http://www.ogrzewaniepostojowe.eu/produkt/eberspacher/442/hydronic-d-5-w-z-12-volt   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BankMonet-pl Opublikowano 12 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2017 I to jest normalne, że z tego dymi tak, ze masakra? Da rade to wyłączyć? (wystarczy bezpiecznik wyciągnąć i gdzie go szukać?)   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 12 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2017 Od niego jest bezpiecznik nr.1   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BankMonet-pl Opublikowano 13 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2017 Skrzynka bezpieczników pod maską?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 13 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2017 Tak   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BankMonet-pl Opublikowano 13 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2017 Dzięki, a tak reasumując. Co może być powodem kopcenia? Miał ktoś taki problem?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 14 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2017 Czytałem różne opinie. Począwszy od wtrysku, skończywszy na parze wodnej i oleju turbiny Co tu gadać jeżeli sam się doczytałeś przyczyn. Teraz tylko posprawdzaj te elementy aby się upewnić czy to one. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.