Skocz do zawartości

Astra V (MK6) - stukanie w silniku...


Gość buczi82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pierwszy post wiec wypada sie przywitac, wiec Lukasz lat 35 z UK...

Problem mam taki ze cos stuka w silniku... Kobieta jezdzi autem i ostanio miala wieksza wyprawe i kiedy wracala mowi ze cos stuka i rzezi... Rzezi pompa wody to juz zlokalizowane, ale stukanie jeszcze nie... Stuka dopiero gdy doda sie gazu przy okolo 2500-3000 obrotow, problem byl taki ze nie bylo oleju, zero doslownie, nie wiem czemu zadna kontrolka sie nie pokazala ze oleju brak, u mnie setke wezmie i juz na czerwono, ale inne auto... No nic dodlalismy oleju, ale dalej to samo, stuk doslownie jakby ktos mlotkiem o obudowe walil, dochodzi z gory gdzie rozrzad jest, tak jakby napinacz lansuszka byl walniety i slizgacz by stukal, nie wiem zgaduje... Tak wiec rozebtralem wszystko i oczom ukazal sie rozrzad i teraz moje pytanie, jak powienien dzialac napinacz, czy on dopiero dziala w 100% jak silnik pracuje i oleju dostanie czy powinien dawac opor caly czas ? Czy powinno sie go palcem wciskac ? Zakrecilem walem i napinacz byl ustawiony w mscu gdzie jest najbardziej napiety i lancuszek u gory jest luzny, tak ze jak go nacisne miedzy lewym kolem zebatym a tym ala slizgiem po miedzy kolami to robi sie ludeczka, jak sam naciagne slizgacz te po lewej to zero luzu... I teraz juz nie wiem, czytam, szukam, ogladam yt etc i jedni mowia, pisza ze napinacz nie powinno sie palcem wcisnac a kolega dobry mechanik np mowi ze mozna, ze on dopiero dziala jak silnik pracuje, mowi ze moze byc lacuszek wyciagniety, ale auto ma dopiero 40k mil jakies 65k km tak na oko...

On nie stawia na napinacz, dla niego bardziej hydraulika gdzies cala bo skoro zjadl caly olej to musi tam gdzies byc problem... Nie wiem co robic, czy kupic ten napinacz, wymienic i zobaczyc czy moze faktycznie tam cos innego poszlo, ale odglos idzie dokladnie z lewej strony gdzie napinacz jest, napinacz moge palcem wcisnac z malym poorem, wtedy wszystko lata i slizgi lancuch, ale to normalne bo nie napina, ale jak napnie to tez to chyba wszystko jakos tak lata, nie wiem zaraz pojde jeszcze raz zobaczyc, moze filmik jakis nagram, nie wiem, mowi tez ze mam sprawdzic lancuch po prawej stronie czy ma luz, miedzy prawym kolem a dolnym, mozi ze jak jest luz to lancuszek sie wyciagnal, ale po takim przebiegu ????

Czy ktos z Was moze mial podobny problem ? Sorka ze tak haotycznie napisane, ale w nerwach caly jestem, a kobieta auto potrzebuje do pracy i dzieci do szkloy wozic, a nie ukrywam ze czesci drogie w UK i tak kupowac na chybil trafil to nie bardzo... A mowilem sprzedac ehhh Kobiety...


Sorka ale nie mogę edytować...
Filmik:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Lektura do poczytania http://forum.opel24.com/topic/81667-wal-i-panewki-do-wymiany-opel-astra-k-2016-benzyna/

Może to trochę pomoże?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie inwestowac na chwile obecna w napinacz bo bez sensu ? Ten silnik co ja mam to cyba 80-90 konny jakos tak, dokladnie nie pamietam... Masakra ehhhh A mowilem sprzedac :( Z babami ehhh Sie w ogole oplaca to robic :?:?

Kurcze tak mlode auto i dupa, fakt ze odpala, normalnie jezdzilo, tylko pare dni temu zaczelo stukac, bylem przkonany ze to napinacz, no ale chyba grubsza sprawa ehhh

Dzieki za linka

Edytowane przez buczi82

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jaki masz kod silnika.

Samo zniknięcie oleju już trzeba zlokalizować jaki był powód.

Dla czego czujnik poziomu oleju( jeżeli go masz ) nie reagował.

Czy ktoś już go nie wypiął aby zatuszować problemy z jego dużym poborem np.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vehicle Details Manufacturer Vauxhall Model Astra Sri Colour Silver Vehicle Type Car Fuel Type Petrol Engine Size 1398cc Brake Horse Power 100 BHP Vehicle Age 7 years 3 months Registration Date 16 July 2010 Manufactured Year

2010

 

Tylko te przypadki sa w 2016r i w 120 -150 konnych... Wczesniej chyba nie bylo tego problemu, nie wiem czemu nie pokazywalo, moze nie ma czujnika, albo padniety, moglem najpierw podlaczyc pod kompa, teraz wszystko rozlaczone ehhh Mogl kumpel tez przyjsc i posluchac co to jest ehhh Tak to jest jak czlowiek chcial na szybko zrobic :/

Teraz to albo wymienic ten napinacz i zobaczyc co bedzie, albo od razu wszystko robic, sam nie wiem, czekam na wiadomosc od gosci z YT co wymienali rozrzad, maja mi napisac jak ten napinacz ma dzialac, czy tak jak na filmiku czy powinien miec wiekszy opor...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienia w układzie smarowania nie masz więc powinien dać się ugiąć.

Gdy silnik zacznie pracować ciśnienie się dźwiga i napina napinacz.

Dla tego nie wskazane jest tego silnika odpalać na pych tak jak na pasku.

 

Ale stukanie to już musisz niestety dobrze silnik osłuchać.

 

A kod silnika wygląda np. A14XER

Więc poszukaj po Vinie http://opelvindekoder.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności