Skocz do zawarto軼i

Zdj璚ie
- - - - -

Faluj帷e obroty silnika, "Strza造" z wydechu. Z20LEH

2.0 177kW 16V Z20LEH

  • Zaloguj si, aby doda odpowied
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   bziQ

bziQ
  • U篡tkownik
  • 46 post闚
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:2.0T 240KM
  • Nadwozie:3D
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 04 listopad 2017 - 16:45

Witam, od kilku dni zaczęły mi delikatnie falować obroty silnika. Bez różnicy czy silnik jest zimny czy rozgrzany. Poczytałem trochę na forum i nie za bardzo znalazłem odpowiedź na moje lekkie objawy. Rano postanowiłem nagrać filmik pokazujący zakres tego falowania (wstawiłem go poniżej), odpaliłem samochód, chwilkę poczekałem aż silnik trochę popracuje i zacząłem gazować samochód. Podczas gazowania zauważyłem dziwne "Strzelanie" z wydechu, jest ono słyszalne na filmiku (od 33-57sekundy), po tym przegazowaniu widać że obroty się uspokoiły (59s) - dodam że jak silnik chwilkę dłużej popracuje to "strzały"  przy przegazowani również cichną. Po przejechaniu około 4km problem lekkiego falowania powrócił. Nie mam żadnego problemu z wyskakującym checkiem czy błędami po podpięciu do komputera.

 

W przyszłym tygodniu zacznę od wymiany świec.

 

Co może być przyczyną ?

​Z góry dziękuje za pomoc ! :)

 

 

 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

U篡tkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • U篡tkownik
  • 1060 post闚
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   ja37

ja37

    Super Spamerek

  • Zas逝穎ny
  • 13516 post闚
  • LokalizacjaU
  • Model:Opel Corsa B
  • Silnik:Z20LET+
  • Nadwozie:3D
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 04 listopad 2017 - 20:02

Świece podstawa.

Zajrzyj do przepustnicy, wyjmij, wyczyść, szczególnie kanalik od małej odmy z pokrywy zaworów.

Zakładam, że program seryjny jest?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   bziQ

bziQ
  • U篡tkownik
  • 46 post闚
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:2.0T 240KM
  • Nadwozie:3D
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 06 listopad 2017 - 09:17

Tak, program jest seryjny.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   bziQ

bziQ
  • U篡tkownik
  • 46 post闚
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:2.0T 240KM
  • Nadwozie:3D
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 07 listopad 2017 - 14:32

Dzis wynienilem świece, nic nie pomogło:(

Dodam że falujace obroty nie zanikają, czy przejade 2km czy 30km to za kazdym razem jak stoje na swiatlach-na biegu jalowym-obroty faluja.

Poniżej filmik na biegu jalowym.


U篡tkownik bziQ edytowa ten post 07 listopad 2017 - 14:39

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   ja37

ja37

    Super Spamerek

  • Zas逝穎ny
  • 13516 post闚
  • LokalizacjaU
  • Model:Opel Corsa B
  • Silnik:Z20LET+
  • Nadwozie:3D
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 07 listopad 2017 - 15:09

Umiesz coś ponad wymianę świec?

Napisałem o przepustnicy, bo przy okazji zobaczysz, czy nie ma lewego powietrza, przy okazji możesz sprawdzić, czy DV jest szczelny, a ty nic.

Tylko filmik umiesz nagrać.

Błędów nie ma, ale jakieś logi są?

Błąd nie zawsze jest zapamietany, póki czujnik działa w tolerancji.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   bziQ

bziQ
  • U篡tkownik
  • 46 post闚
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:2.0T 240KM
  • Nadwozie:3D
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 07 listopad 2017 - 15:43

DV- jest nowe, świeżo po wymianie. Jest też nowa uszczelka pod kolektorem wydechowym.

Bledow nie ma.

Co do logów szukałem w jaki sposob wykonac je za pomocą op-coma, ale niestety nie znalazłem.

Doczytam o czyszczeniu przepustnicy i sprobujemy to wykonac.

Nie jestem mechanikiem, a kolega ktory pomaga robi to hobbistycznie i nie wszystkiego sie podejmie.

U篡tkownik bziQ edytowa ten post 07 listopad 2017 - 15:47

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

U篡tkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • U篡tkownik
  • 1060 post闚
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafa

  • Moderator
  • 9740 post闚
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ ma這polska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 07 listopad 2017 - 16:02

To chyba czas by zrobić diagnostykę z podpiętym komputerem inaczej można z fusów wróżyć.

Błąd nie zapisze się w pamięci komputera jeżeli jest w granicach normy - ale któryś czujnik może po prostu stać w miejscu lub źle podawać dane do sterownika - o tym pisze kol Ja.

Więc radze zrobić diagnostykę na porządnym sprzęcie.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   MAGTRONIX

MAGTRONIX

    Maciek

  • Forumowicz
  • 886 post闚
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:3.0 V6
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 07 listopad 2017 - 21:52

DV- jest nowe, świeżo po wymianie. Jest też nowa uszczelka pod kolektorem wydechowym.

Bledow nie ma.

Co do logów szukałem w jaki sposob wykonac je za pomocą op-coma, ale niestety nie znalazłem.

Doczytam o czyszczeniu przepustnicy i sprobujemy to wykonac.

Nie jestem mechanikiem, a kolega ktory pomaga robi to hobbistycznie i nie wszystkiego sie podejmie.

Lpg jest?
Szukaj odma
Szukaj nieszczelność dolotu
Logi musiał byś być niezłym fahura zostaw bo i tak nie zrozumiesz

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   bziQ

bziQ
  • U篡tkownik
  • 46 post闚
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:2.0T 240KM
  • Nadwozie:3D
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 08 listopad 2017 - 00:33

Lpg jest?
Szukaj odma
Szukaj nieszczelność dolotu
Logi musiał byś być niezłym fahura zostaw bo i tak nie zrozumiesz

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

 

Nie posiadam LPG.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   bziQ

bziQ
  • U篡tkownik
  • 46 post闚
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:2.0T 240KM
  • Nadwozie:3D
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 07 grudzie 2017 - 16:43

Ostatnio doszedł problem wyglądający tak że przy przyspieszaniu od 2000 do 2500 obr/min z gazem w podłodze odczuwałem pewne dziwne zachowanie silnika, a mianowicie samochód przyspieszał normalnie ale było odczuwalne że musiał do tego użyć "więcej siły" - nie wiem jak to określić :P

Odstawiłem samochód do mechanika, okazało się że przy kolektorze ssącym były walnięte oba podciśnienia więc udało się wyeliminować wrażenie większego wysiłku wkładanego przez silnik przy przyspieszaniu.
Problem z obrotami pozostał :( Została też wgrana najnowsza aktualizacja programu silnika, oraz wyczyszczona przepustnica. Obroty według komputera są równe, nie skaczą, nic się nie dzieje jednak obrotomierz pokazuje nadal te minimalne wahania obrotów.
Mechanik stwierdził za te wskazania jest odpowiedzialny uszkodzony licznik. - ktoś może wypowiedzieć się w tym temacie ? :)
Pozdrawiam !


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse