Skocz do zawartości

Astra J 1.4 sedan 2017 nie przełącza na lpg


Gość PiotrGr

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pankierownik

No właśnie u mnie czuć jak przełącza na gaz jest takie wyczuwlane szarpnięcie ( raz jest raz nie ma ) . Serwis stwierdza ze wina leży w brudym elektrozaworze ale chyba tylko to mogą sprawdzać :P:P

U mnie szarpniecie jest wyczuwalne w momencie przyspieszania, jak jadę ze stałą prędkością praktycznie nie czuję przełączania. Aktualnie mam astre 1,5 miesiąca i 4300 przejechane, nie chciał się przełączyć może góra z 6 razy,a auto prawie codziennie odpalane. Tankuje na lotosie akurat mam po drodze i jest najtaniej. Mam jeszcze inny problem jakby koledzy chcieli się wypowiedzieć to podaję linka

http://forum.opel24.com/topic/82666-b14net-14-140-km-szarpanie-podczas-zmiany-biegow-z-1-na-2/

 

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez pankierownik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za wyjaśnienie miejsca tankowania gazu. Będę jeździł na Orlena bo mam bardzo blisko a tak poza tym kupiłem samochód po to żeby jeździć i tankować gdzie się ma ochotę a nie pod jakieś dyktando ( serwis - Proszę Pana tylko nie Orlen bo tam jest zabrudzone , itp.).

Pozdrawiam Wszystkich.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to nie jest ściema z jakością gazu.

To jest fakt że niektóre stację mają kiepski gaz.

Ja tankuję na Orlenie i mam filtry czyste.

Kolega tankował na prywatnej małej stacyjce bo miał trochę taniej i przestał gdy porównaliśmy jego i moje filtry.

Nie mówię już o tym że ja wiecej km zrobię na Orlenowskim

 

ASO po prostu ma na co zwalać winę.

Ale myślę że wasz problem zmusi ASO do takich rozwiązań aby można było jeździć nawet na tej gorszej jakości

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tego napisałem że ASO ma na co zwalać.

A jeżeli masz cieniutkie kanaliki w zaworkach to też może być problem.

Czyściłem kiedyś Valteki zaklejone mazią tak że myślałem iż reduktor puszcza płyn.

Ale zmiana na inną stację LPG ,inny gaz i znajoma kiedy przyjechała były czyste.

A wyobraź sobie co by było gdyby to były mniej toporne wtryski .

Były by już całkiem zaklejone dużo wcześniej.

Więc myślę że po części może być też z tym problem.

Piszę że myślę bo nie wiem jak ten zaworek jest zbudowany i czy faktycznie nie ma tendencji do zaklejania się i po tym już LPG się nie przełączy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tankuję głównie na Statoil, kilka razy był Orlen i BP a elektrozawór miałem czysty. U mnie w serwisie nic o Orlenie nie mówili - tylko pytali czy nie są to stacje krzaki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Posiadam Opla Astrę J 1,4 Ecoflex LPG. Auto kupione jako nowe w sierpniu 2017 r. Przy przebiegu około 5 tyś km. zaczęły się problemy takie jak u Was tj. nie następuje automatyczne przełączenie na gaz: ruszam na benzynie, silnik się nagrzewa - kontrolka w przycisku miga, po osiągnięciu temperatury pracy na LPG kontrolka gaśnie, nie następuje przełączenie. Aby przełączyć na gaz muszę wyłączyć silnik i odpalić ponownie. Bez tego próby włączenia kończą się zgaśnięciem migającej kontrolki i brakiem przełączenia. Dodam, że raz się przełącza i wszystko jest ok, a innym razem znów nie działa. ASO w Warszawie wyczyściło jakiś zaworek przy przebiegu około 5 000 km - nic to nie pomogło, dziś wymieniono sterownik LPG (przebieg 7800 km) i wgrano oprogramowanie (nie wiem jaką wersję). Po odbiorze samochodu z serwisu auto nie przełączyło się na gaz. Dziś w Wa-wie było - 4. Objawy takie same jak wcześniej. Zapisałem się na następną wizytę, ale już widzę, że nie będzie dużych postępów w naprawie. Mechanik robi co może, ale podobno Opel nie ma teraz jakiegoś wsparcia technicznego dla nich i jest ciężko. Piszcie co z Waszymi autami. Może Opel w końcu wymyśli jakieś rozwiązanie.

Ps. W książce serwisowej żadnych wpisów i nie dają żadnych dokumentów z naprawy - u Was też tak to działa?

Edytowane przez tomjankes

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj taka sytuacja: temperatura zewnętrzna -3*C auto odpalam i pracuje na wolnych obrotach ok 5 minut. Po tym czasie ruszam i o dziwo po 500 metrach auto AUTOMATYCZNIE przełącza się na LPG. W chwili przełączania na wskaźniku temperatury cieczy widnieje 60*C. Auto stało pod wiatą od niedzieli rano, więc na pewno było "zimne". Ja już nie rozumiem tego "automatu" lpg. Pozdrawiam wszystkich.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy !

Jestem po umówionej wizycie w serwisie . Czyszczenie elektrozawóru ku zdziwieniu kier. Serwisu kawałki jakiegoś oringu lub uszczelniacza ktory możliwe że kleił zawór. Zrobił zdjęcia dla opla i kazał obserwować czy nadal będą problemy z przełączaniem.co do filterka a także samego zaworu są czyste bez żadnych brudów i mazutow. Tankowane tylko na Orlenie . Po rozmowie co do jakości gazu na Orlenie stwierdziła że wszystko to franczyzna a cena jego zależy tylko od dodatków jakie dana stacja stosuje. Gaz jest brany tak naprawdę z jednej rozlewni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności