Skocz do zawartości

Astra J 1.4 sedan 2017 nie przełącza na lpg


Gość PiotrGr

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomasz111

Dziś drugi dzień testów. Temperatura -8. Po 7 km i przy temperaturze 80 st nie przełączył się.Temperatura na zewnątrz spadła do -7. Kontrolka LPG cały czas migała a nie zgasła jak kiedyś. Zatrzymałem się uruchomiłem silnik ponownie. Od razu przełączył na LPG. Tak chyba nie powinno być.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś drugi dzień testów. Temperatura -8. Po 7 km i przy temperaturze 80 st nie przełączył się.Temperatura na zewnątrz spadła do -7. Kontrolka LPG cały czas migała a nie zgasła jak kiedyś. Zatrzymałem się uruchomiłem silnik ponownie. Od razu przełączył na LPG. Tak chyba nie powinno być.

Przy -8 ma prawo się nie załączyć tak piszę w instrukcji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VW pisze że jego silniki mogą pobierać do 1l olej silnikowego na 100km ;) Więc co to za instalacja która sie nie przełącza , ja nie spotkałem sie jeszcze z instalacją która sie nie przełącza. Poprostu ten algorytm jest źle napisany od samego początku , pewnie brana jest pod uwagę temp zew. temp parownika lub jeszcze inna i obliczana jest wstępna temp przełączenia na gaz. Pewnie przy -8st C algorytm sie gubi , mi dziś i wczoraj przy temp -11 i -5 st C Przełączył sie bez problemów a mam starą wersje oprogramowania , tyle tylko że temp miał 80 st C co jest dla mnie śmiesznym rozwiązaniem .

Zgłaszaj na serwis o nieprawidłowym działaniu instalacji i niech myślą i zmieniają dalej jeżeli miałeś już poprawiony soft. Zastanawia mnie tylko to że po wyłączeniu silnika i ponownym rozruch auto przełącza sie bez problemu TOMASZ111. Ciekawe jaka wtedy jest brana pod uwagę temp. Czyli w Rosji rozumiem że majac instalacje LPG Będe jeździł przez większość czas na benzynie :)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek 5480

Witam Drugi dzień testowania .Temperatura -10 bez problemu przełącza się na gaz.jak na razie działa bez problemów .W końcu problem z przełączaniem się rozwiązał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Obserwacje z dzisiejszego poranka: temperatura przy odpaleniu -11. Po lokalnych drogach duże zmiany temperatury, nawet do -16. Po przejechaniu
15 km i temperaturze silnika około 88 stopni samoczynnie się przełączył z dużym szarpnięciem podczas przyśpieszania - temperatura zewnętrzna w czasie przełączenia -10.

Wczoraj centrala wysłała zapytanie jak się sprawuje nowe oprogramowanie. Opisałem sytuację z dnia wczorajszego i zadałem pytanie, czy to jest właściwe.

Otrzymałem standardową odpowiedź, że skontaktują się z działem technicznym i po uzyskaniu informacji niezwłocznie ją przekażą.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieczorem otrzymałem odpowiedź z centrali dotycząca przełączania na gaz w bardzo niskich temperaturach:

"Dzień dobry,

Uprzejmie informujemy, iż w związku z Pana zapytaniem kontaktowaliśmy się z działem technicznym. Potwierdziliśmy, iż układ zasilania LPG działa w temperaturze otoczenia od około -8 do 100 stopni. Poniżej tej temperatury nie działanie instalacji LPG będzie zachowaniem poprawnym.

Pozdrawiam,"

 

Trudno się było spodziewać innej odpowiedzi, skoro tak stanowi instrukcja. Jeżeli komuś się przełącza w niższej temperaturze to powinien się cieszyć :D:D:D. Opel z tym nic nie będzie robił.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...poniżej -8 nie działanie instalacji będzie poprawne no to się w głowie nie mieści... :ANGRY: Mam trzecie auto z instalacją LPG, pierwsze z fabryczną i wcześniej czy później wszystkie się przełączały z Pb na LPG nawet jak było -25.

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To później to już po Twojej interwencji, zobacz, że serwis nie ma pojęcia o LPG, wykonuje polecenia centrali i na tym koniec. Każda instalacja LPG "nie fabryczna" nie ma takich problemów i pracuje tak jak napisałeś nawet przy-25.

Tutaj jest problem programowy, ten co pisał soft, nie wiedzieć czemu postąpił bardzo zachowawczo i ustalił takie parametry, czemu ? - nie mam pojęcia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...poniżej -8 nie działanie instalacji będzie poprawne no to się w głowie nie mieści... :ANGRY: Mam trzecie auto z instalacją LPG, pierwsze z fabryczną i wcześniej czy później wszystkie się przełączały z Pb na LPG nawet jak było -25.

 

Tylko nikogo o takiej głupocie podczas zakupu nie informowali. Ponadto pamiętam, jak pytałem przy jakiej temperaturze następuje przełączanie na LPG - usłyszałem, że przy 30*C. W praktyce, po czasie okazało się, że może to być nawet 70*C. Jest jednak jeden plus, jeżeli temperatura otoczenia będzie bliska 100*C wówczas gwarantowana jest poprawna praca instalacji :D

Edytowane przez hubkas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności