Skocz do zawartości

Astra J 1.4 sedan 2017 nie przełącza na lpg


Gość PiotrGr

Rekomendowane odpowiedzi

Arku to jest po prostu zarozumiałość i lenistwo.

Jak może panu inżynierowi podpowiadać zwykły mechanik? :D

A lenistwo to mechanik któremu się mówi że inny znalazł sposób a on twierdzi że mu nie kazano tak robić. :D

A po co się ma wysilać.

Jeszcze zaczną przyjeżdżać nagminnie do regulacji i będą mu zawracać głowę.

I koło się zamyka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich.

 

Posiadam Astrę 1.4 z 02.2016r z fabrycznym LPG. Tankowałem zawsze na stacji B i było bez żadnych problemów. W połowie 2017 zmieniłem stację na O i równiez nie było problemów. Od 2018 zacząłem tankować na L (ponieważ jest po drodze) i również było wszystko w porządku.

Na początku lutego 2018 za radą serwisu oddałem Astrę 2 tyg przed końcem gwarancji na przegląd przy 60kkm, przegląd lpg wymiany oleju, filtrów, świec.

Po (kosztownym) przeglądzie samochód chodził "jakby lepiej" - moje subiektywne odczucie :)

Pod koniec lutego nastały mrozy -12stopni, dzień po gwarancji, rano po ok 5 km samochód się przełącza i szarpie, błąd ESP (P304-wypadanie zapłonu na 4 cylindrze) zrobiłem diagnozę na forach - posklejane wtryskiwacze (MEDy pomarańczowe). Na dotychczasowy serwis się nieco obraziłem (zachęcają żeby przyjechać 3tyg wcześniej żeby coś ewentualnie naprawić w ramach gwarancji, a dzień po gwarancji coś się sypie). Zadzwoniłem do innego ASO opla z zapytaniem o cenę usługi czyszczenia wtryskiwaczy (podali mi cenę równą nowej listwie MEDów na aledrogo). Ponieważ mam możliwości postanowiłem sam wyczyścić wtryskiwacze (zanurzyłem w denaturacie na 5 min i przy użyciu zasilacza 12V pobudzałem tłoczek i strzykawką z denaturatem przelewałem go przez wtryskiwacz). Po tym zabiegu problem ustąpił, przełącza się bez problemu. Po pierwszym tankowaniu (na O) po przejechaniu ok 320 km przełączył się bez szarpnięcia na nPB i tak zmieniałem na LPG i po 10 km zmieniał się na nPB dojechałem do stacji (równiez O ale innej) Po zatankowaniu chodził dobrze po 250 km przy zwalnianiu i po chwili redukcja i przyspieszenie poszarpał 3 sekundy i przeszedł na nPB zmieniłem na LPG i dobiłem już do 400km (zwykle gazu starcza mi do 420-440km).

Juz teraz nie tankuję na stacji L tylko na O lub B

 

Mam następujące pytania:

Czy powinno się wyczyścić również reduktor/ wężyki wymienić filtry? (teoretycznie było to robione 2 kkm temu)

 

Czy powinno się wyczyścić czujnik ciśnienia, który pewnie pływał w tym syfie który był w listwie i też jest oblepiony?

 

Nie wiem jak wygląda mapa wtrysków LPG czy powinno się ją wyregulować ustawić (w ASO), czy ta mapa posiada jakąś autoadaptacje czy resetowanie po odłączeniu aku?

Tzn czy po wyjęciu i wyczyszczeniu wtryskiwaczy powinno się coś wyregulować, czy nie ma takiej potrzeby?

 

PS wydaje mi się że Opel nie wgrywał mi na początku lutego nowych parametrów do sterownika LPG, ponieważ nie zauważyłem aby Astrze dłużej zajmowało przełączenie na LPG.

Zimę 2016/17 przetrwaliśmy bez żadnych przygód

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że filtr fazy lotnej miałeś wymieniany zgodnie z serwisówką dla Grecji i Polski, a więc co 15k km? Jeżeli nie, jest to powód klejących wtryskiwaczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy sterownik ! Gaz się wyłącza w czasie jazdy słabe ciśnienie czy filtry zawalone?

Edytowane przez zybcish

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że filtr fazy lotnej miałeś wymieniany zgodnie z serwisówką dla Grecji i Polski, a więc co 15k km? Jeżeli nie, jest to powód klejących wtryskiwaczy.

Tak wszystko zgodnie z zaleceniami, przeglądy lpg co 15 kkm, w tym wymiany obydwu filtrów.

 

Tylko pytanie czy oprócz czyszczenia wtryskiwaczy coś jeszcze należy wyregulować?

 

Arkos może Ty będziesz znać odpowiedzi przynajmniej na część moich wątpliwości?

Edytowane przez michro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość erfindung

Proszę o podpowiedź. Mam samochód z fabrycznym lpg. Jest on Jeszcze na gwarancji jednak co 900 km gaz nie chce się przełączyć. Aso twierdzi że to wina jakości gazu. Tankuje tylko na shelu i co 900 km jestem w aso na czyszczeniu za które Aso chce kasować 90 zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pankierownik

Opisz dokładnie kiedy nie chce się przełączyć, czy to rano w niskich temperaturach czy nie ma znaczenia pora dnia? Jak coś to dzwoń na infolinię albo pisz email.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o podpowiedź. Mam samochód z fabrycznym lpg. Jest on Jeszcze na gwarancji jednak co 900 km gaz nie chce się przełączyć. Aso twierdzi że to wina jakości gazu. Tankuje tylko na shelu i co 900 km jestem w aso na czyszczeniu za które Aso chce kasować 90 zł.

Spróbuj zmienić stację, nasze astry są bardzo wrażliwe na jakość lpg czy to reduktor, potem wtryskiwacze.....

 

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

nasze astry są bardzo wrażliwe na jakość lpg

Więc dlaczego problem dotyczy aut >2015 r ?

Wcześniejsze nie są wrażliwe? Przecież to taka sama instalacja. Jedynie początkowo montowano wadliwe listwy z pomarańczowymi kapturkami na wtryskach. Potem zmieniono na zielone. To jedyna różnica. Druga to inne oprogramowanie i tu leży problem a nie w gazie. Widywałem klejące się do palców solenoidy z parownika a instalacja się przełączała bezproblemowo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc dlaczego problem dotyczy aut >2015 r ?

Wcześniejsze nie są wrażliwe? Przecież to taka sama instalacja. Jedynie początkowo montowano wadliwe listwy z pomarańczowymi kapturkami na wtryskach. Potem zmieniono na zielone. To jedyna różnica. Druga to inne oprogramowanie i tu leży problem a nie w gazie. Widywałem klejące się do palców solenoidy z parownika a instalacja się przełączała bezproblemowo.

Nie wiem w czym tkwi dokładnie problem, ale przykładowo reduktor z elektrozaworem z reguły są oddzielnie i nie ma problemów z czyszczeniem reduktora w innych instalacjach. Wtryski są również niedoszacowane, o ile dobrze pamiętam to są to wtryski do 20kw na cylinder wg producenta, także nie wystarczające do 100kw silnika... Nie twierdzę że to zła instalacja przez 60 tyś nie miałem z nią problemów, do czasu posklejania wtryskiwaczy. Przełączanie się jest niezauważalne.

 

Arkos chciałem zapytać jaka jest procedura przy wymianie wtryskiwaczy?

Czy wymaga to również zmian w oprogramowaniu? Czy jest to zwykła podmianka?

 

Ps chyba najpierw zielone a potem pomarańczowe? Ja mam z 2016 auto i mam pomarańczowe.

Edytowane przez michro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności