Gość bobwoj Opublikowano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 Macie rację wiem, że powinienem wymienić wszystkie. Jednak szkoda mi wywalić sprawne świece, które rozgrzewają się do czerwoności tak jak nowa. Zauważyłem, że jak pojawia się błąd słychać charakterystyczny dźwięk, takie pyknięcie jak od przekaźnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 Zauważyłem, że jak pojawia się błąd słychać charakterystyczny dźwięk, takie pyknięcie jak od przekaźnika. Czyli tak jakby się rozłączał Może czujnik temp. płynu? Wyjmij wtyczkę od czujnika i zobacz czy po odpaleniu też cyknie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati11294 Opublikowano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 do tematu wymiany swiec dodam tyle ze wymienilem kiedys tez jedna po ww bledzie ale na taka samą wiec firma i nr kat modelu kompletu jest taka sama i problemu do tej pory nie mam. skup sie na tym czy sa wszystkie tej samej firmy .... i jeszcze raz na module swiec ,czujnik od plynu nie ma tu nic wspolnego . przekazniki w skrzynce sa i cykac beda .   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 Mati ale jest pin w przekaźniku który dostaje impuls od czujnika. I jeżeli czujnik wskaże inną temp. to przekaźnik się może rozłączyć. Czy się mylę?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati11294 Opublikowano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 Mati ale jest pin w przekaźniku który dostaje impuls od czujnika. I jeżeli czujnik wskaże inną temp. to przekaźnik się może rozłączyć. Czy się mylę? czujnik temperatury jest 2 pinowy umieszczony w obudowie termostatu jest to nic innego jak termistor ntc w sporej obudowie. reszte roboty robi jednostka sterujaca ecu w samochodzie jezeli zdarzy sie ze czujnik plynu nie laczy lub jego wskazanie jest poza zakresem to automatycznie zalaczają sie wentylatory w celu ochrony silnika przed przegrzaniem( nawet jak silnik bedzie mial np temperature -20 st c) nie jestem pewien z ktorych czujnikow pobiera temp do grzania swiec ale pozostaje czujnik tmp paliwa i czujnik tmp powietrza zasysanego w przeplywce) modul grzania swiec zarowych jest oparty na tyrystorach wiec nie ma tu zaleznosci pstrykania przekaznikow do grzania swiec   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bobwoj Opublikowano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2017 Poprawcie jeżeli się mylę. Jeżeli moduł świec byłby uszkodzony, wówczas świece by nie grzały, nie dochodziło by napięcie. Skoro u mnie świece grzeją, napięcie dochodzi, to moduł świec jest sprawny. Ponadto błąd nie pojawia się natychmiast po uruchomieniu silnika tylko po kilkunastu sekundach.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2017 Poprawiam: mylisz się.Są usterki modułu grzania świec, które pomimo, że świece grzeją, generują błąd jakby nie grzały. Moduł sprawdza pobór prądu i jeśli jest on zbyt mały, to wywala błąd. Zbyt mały pobór prądu to może być wadliwy styk (np. zimny lut) który nie jest w stanie przekazać określonego amperażu. Może to być nadpalony styk przekaźnika w module. Może to być śniedź na łączówkach. Może to być w końcu kwestia samej świecy, która pomimo że czerwona to nie rozgrzewa się do swojej temperatury. Wiąże się to oczywiście w prawie każdym wypadku ze spadkiem napięcia na odbiorniku (świecy) ale niekoniecznie. Sprawdzałem kiedyś Punto 1,3JTD i mimo, że wyjęte świece wszystkie grzały na aku do czerwoności, to miały różne rezystancje - począwszy od 2 a na 10 ohmach skończywszy. Oblicz sobie pobór prądu sla świecy o oporności 2 ohmy a dla takiej co ma 10 ohm. Żeby ułatwić: pierwsza weźmie 6 amper a druga 1,2 ampera. Obie się rozgrzeją do czerwonego, ale ta druga w zdecydowanie dłuższym czasie (dla sterownika) i może tu leży przyczyna. W tym Punto wymieniłem komplet świec i przelutowałem oczko zasilające, to pod sterownikiem, gdzie jest wyjście grubego czerwonego przewodu na świece żarowe. I było si.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.