Skocz do zawartości

Vivaro 2.5cdti + clip v146


Gość AU_Robert

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość AU_Robert

Nie mam pojęcia.

Zainstalowany Clip v171 ,win 7 i reszta standardowo.

Wybór Traffic II itd...

Raczej problem z Clip v168 i jakiś błąd podczas instalacji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Teraz inny problem z Clip-em.

Czy ktoś znalazł rozwiązanie takiego problemu.

Zatrzymuje sie na alokacji 22% i koniec. Problem jest sprzętowy bo testowane na wszystkich Clipach od 148 do 185 i kilku komputerach

Na YT ktoś napisał że problem rozwiązał łącząc pin 135 do +5V czy jakoś tak więc może ktoś napotkał taki problem i wie jak to naprawić. ??

Będę wdzięczny za jakiekolwiek info.

rlt2002-probe-sensor-allocation-error-02.png

rlt2002-probe-update-sensor-01.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość AU_Robert

Narobiło sie totalnie.

Instalowałem clipy od 158 do 171 i wszystkie to samo.

Nie wiem co mam robić bo mam kolejny bałagan

Tym razem znowu inspekcja i bład z olejem.

jak w standardzie.

Dokupiłem Renolink miał być taki nie zawodny.

Nie mam doświadczenia z tym softem ale pokazuje znacznie więcej niż wcześniejsze.

Tyle że jest po francusku i trochę trwa zanim przetłumacze o co chodzi.

Strach cokolwiek tam zmieniac bo opcji jest od groma. Tyle że w dodatkach konfiguracje dash nie można przeprowadzić pokazuje bład CAN

I wracam do początku.

Chińczyk opcom pokazuje 4mln kilometrów zapisanego przebiegu.

Clip sie wywalił na plecy a Delphi nie pokazuje za wiele.

Zatem jest nadal inspekcja której nie moge zgasić, wyskoczył bład o tym oleju.

Jechasłem i nagle kontrolki i auto nie chce się rozbujac więcej jak 60mph

Tragedia.

Kupiłem z ebay licznik. Numery części te same kolejne siano w plecy licznik przyszedł i wkładam a tam 245k mil i servis 0 mil więc kasuje błąd oleju i 2 sek wskakuje znowu nie udało sie skasować też  inspekcji pedałami.

No więc kupiłem kolejny licznik 186k mil zobaczę w środe jak przywiozą jak to się skończy bo mam juz 3 liczniki i nadal brak rozwiązania.

Na innych magicznych forach każdy tylko gdyba i wytyka ci błedy jakie popełniłeś

a tak na prawde nikt nie udzieli ci żadnej podpowiedzi a wszystkie posty to jak byś pisał z profesorami IT

ludzie myślą że laik to zrozumie.

Forum powinno służyć do wymiany wiedzy nawet jeśli ktoś chciał by kase za ta pomoc to powinien coś ci powiedzieć a tu lipa..

Ponoć pozostałe km czy mile są zapisane w eep od adresu 134 do 154 i niby tak to wygląda.

Ale jak wykasuje te adresy to inspekcja się nie świeci ale jak włożę licznik do vana to wskakuje za 2sek i tak w kółko.

Nie wiem jak pozbyć się tego problemu.

Nikt nie rozumie że nie mam zamiaru zmieniac przebiegu czy modyfikować tych wskazań tylko skoro pierwszy oryginalny licznik szlak trafił to muszę go czymś zastąpić.

Bez licznika nie pojedziesz a jazda z tymi kontrolkami szczególnie do centrum jest masakra,  i jestem w d...e.

Przecież to jakiś koszmar.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AU_Robert
W dniu 5.05.2019 o 13:42, ja37 napisał:

Nie znam się na tym clipie, ale opcom naprawdę tego nie rusza?

Jak masz carpass, to powinieneś dać radę.

 

Nie rusza znaczy czego ??

Bo kasuje bład odnośnie oleju i jego jakości ale 2 sek i świeci znowu. Powiązane jest to z inspekcją.

A konkretnie ze stanem mil w ECU a w Dash

Musi być róznica

Odczytałem Renolinkiem że ostatnia wymiana DPF przy stanie licznika 175.314 mil- skoro DPF nie ruszanu wiec myślałem że to jest stan faktyczny licznika. Jednak niestety nie.

Odłaczyłem prąd 30min ponad. Po założeniu licznika ze stanem 175.314 zapala się kolejno serwis i 1800mil do servisu. Kolejno kontrolka od świec i Kontrolka auto z kluczem. Czyli jak juz wyczytałem wchodzi w tryb servisowy.

Więc jedzie bo jedzie ale nie da się tak daleko zajechać.

Jak pisałem kupiłem kolejny licznik. Stan 181.650 mil wkładam i znowu to samo. Kilka sek i wskakuje servis + choinka na desce.

Muszę jakoś znaleść faktyczny przebieg który jest w ECU żeby wykonac synchronizację Instrument cluster.

Przez kilka kolejnych podłanczanych liczników pojawia się bład o niewłasciwej konfiguracji Sash. Ale to przez próbe podłaczenia licznika od kolegi ze stanem 191.xxx na próbe.

Po załaczeniu go z powrotem do jego vana on nie ma problemu kasuje inspekcje pedałami i z głowy.

Więc ewidentny powód to bałagan w zapisie pomiedzy ECU a właściwie to chyba  UCH2001 a Instrument cluster.

 

Jak sprawdzić stan kilometrów w samochodzie bez liucznika. Lub z licznikiem który jest z innego.

Niestety oryginalny licznik zgasł juz dawno i poszedł na śmietnik jakiś rok temu (jak widac nie popisałem się w tym przypadku)

I to sa początki problemów.

Nie spotkałem się jeszcze z konkretna radą która pozwoli mi sprawdzić jaki jest faktyczny stan licznika. Lub poprostu nie jestem w stanie tego ogarnąć.

Ale nie mogę tak jeździć w nieskończoność i próbować kolejnych liczników. Nie wiem czy servis opla w UK wogóle podejmie się takiej naprawy. A co więcej cena pewnie mnie załamie.

Zatem zwracam się do was o pomoc.

Tylko w miarę konkretnie dla laika, bo z programowaniem,hex-ami itp nie mam za wiele do czynienia.

Do dyspozycji mam

OpCom, delphi, renolink, carprog, galetto i jeszcze jakieś ryżowe do scanu i kluczy.

 

Edytowane przez AU_Robert

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AU_Robert
W dniu 16.04.2019 o 12:22, wojtekcichy napisał:

nie popier....s czegos podczas instalacji? w wyborze sondy masz wireless

 

Jest wireless . Instaluje wszystko jak zwykle. Laptop stary jak świat nawet nie posiada karty wifi

Gdzie popełniłem bład ??

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AU_Robert

Wracając do Clip

Czemu się instaluje z wifi sonda jak laptop nawet nie ma wifi

Co jest nie tak Instaluje jak zawsze i takie czary ??

 

A co do 2.5 cdti Jest błąd P253F

o niskiej jakości oleju. - ??  olej MOTUL wlany jakieś 10 miesięcy temu.

- pokazał się razem z inspekcją.

Muszę najpierw skasować inspekcje i dopiero ten błąd

jak kasuje tylko bład to po 2 sek wyskakuje ponownie.

Skasować tej inspekcji nie mogę bo nie mam oryginalnego licznika.

Nie wiem jaki jest oryginalny przebieg zapisany w kompie.

Myślałem że jak wezmę pod uwagę DPF to będzie ok

ale niestety ustawiłem zegar na stan jaki wskazywał

OpCom od ostatniej wymiany DPF a nic nie było robione.

(czyli powinien to być oryginalny przebieg)

Niestety w servisie nie robią synchronizacji, zresztą wiesz sam że oni wogule nic to nie robia.

Teraz każdy mechanik gdyba i każdy chce robić co innego.

Zgasić inspekcję mogę dopiero jak zsynchronizuje ten licznik. Bo nie może sie róźnić od ecu o wiecej jak 10km.

No i jestem w d....  Jak wepnę licznik to renolink pokazuje że ostatni znany zapis km jest taki jak na liczniku. I nie wiem co jest grane.

Zawsze coś sie naprawi jak masz robote. I to tak zawsze.

 

Edytowane przez AU_Robert
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności