Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Silnik ciężko odpala z rana


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 OFFLINE   rtrobert

rtrobert
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Model:Opel Insignia
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 29 listopad 2017 - 23:08

Witam
Insignia 2.0 DTH 160KM - 2011rok, nowy blok silnika (słupek przebieg 9000km), przebieg reszty części 190.000km
Mam problem z pierwszym uruchomieniem silnika z rana. Potem jak juz jest podgrzany odpala od pierwszego strzału (no może za drugim obrotem rozrusznika).

Podejrzewałem że są to świece żarowe. Zostawiłem auto u mechanika. Zrobili oni jakieś podstawowe testy, komputer i sprawdzenie czy dochodzi zasilanie do świec oraz czy świece przewodzą i okazuje się że wszystko jest ok.
Komputer nie wyświetla błędów, świece nie są przepalone. Dziwne jest tylko napięcie, które dochodzi do świec. Przez kilka sekund (około 5) jak się na desce pali lampka grzania dochodzi 12V potem gdy kontrolka zgaśnie to jeszcze przez około 30 sekund dochodzi 3,6V. 
Ogólnie problem nie został rozwiązany, jedyne co to porazili mi aby jeszcze po zgaszeniu kontrolki potrzymać na zapłonie przez 20 sekund i wtedy uruchomić silnik.
No ale to nie jest rozwiązanie że będę pół minuty grzał świece aby uruchomić wóz.

Widziałem na filmiku w necie że mimo że świeca przewodzi i wydaje się dobra może źle grzać - od środka a nie od czubka świecy - czy to może być przyczyna moich problemów. Domyślam się że to będę mógł sprawdzić po wykręceniu świec.
Chciał bym się dowiedzieć na początku jak to jest z tym napięciem zasilającym świece - czy to normalne że zmienia się z 12v na 3,6v?

Czy cos jeszcze można sprawdzić? Jaka jeszcze może być przyczyna takiego zachowania silnika?


Użytkownik rtrobert edytował ten post 29 listopad 2017 - 23:09

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK




Podobne tematy: Collapse