Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Ciśnienie na listwie wtryskowej Astra 1.4 16V


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   rafaly

rafaly
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:Z14XE
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 30 listopad 2017 - 13:20

Witam,

mam mały problem z moją astrą 1,4 16v, silnik Z14XE. Auto ostatnio zaczęło szarpać na niskich obrotach przy dodawaniu gazu do maxa, więc postanowiłem zmierzyć ciśnienie na listwie wtryskowej i tu mam pytanie. Czy to normalne że po spuszczeniu ciśnienia z listwy i po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu pompka nie dobija ciśnienia, dobija dopiero jak zacznę kręcić rozrusznikiem do ok 4 atm? Auto po dłuższym postoju nie odpala za pierwszym razem.


Użytkownik rafaly edytował ten post 30 listopad 2017 - 15:24

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   GTR

GTR
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • Model:Opel Astra I
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 03 grudzień 2017 - 18:15

Co prawda mam porównanie w przypadku Astry F, ale istniały dwa sposoby działania pompy paliwa - jedna dobijała przy włączeniu zapłonu (sterownik i silnik X14NZ), druga dopiero przy rozruchu (sterownik i silnik C16SE - wielopunktowy wtrysk z listwą wtryskową). Łatwo to sprawdzić, jeśli przekręcisz kluczyk i usłyszysz przez 2-3 sekundy bzyczenie to znaczy że pompa paliwa pracuje.

Jeśli chodzi o szarpanie przy przyśpieszaniu to sprawdziłbym przewody zapłonowe i świecie, przy dużej wilgotności może pojawiać się przebicie. Przerabiałem to w Golfie 4 i właśnie w Astrze F, popsikaj przewody zapłonowe wodą i w ciemności popatrz czy nie widać przeskakujących iskier, ewentualnie dotknij metalowym śrubokrętem do metalowego elementu i przewodu zapłonowego, jeśli przewód przebija zobaczysz iskry. Stąd może wynikać problem z odpalaniem po postoju, gdy silnik jest zimny i wilgotny.

Gdy okaże się że przewody i świece są w porządku to spróbuj wyczyścić wtryskiwacze, dolej do paliwa odpowiedni środek do czyszczenia.

W dalszej kolejności pompa paliwa i jej niesprawność.

 

Jak dawno temu wymieniałeś filtr paliwa? Może to on blokuje przepływ bo jest zabrudzony?


Użytkownik GTR edytował ten post 03 grudzień 2017 - 18:17

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   rafaly

rafaly
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:Z14XE
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 04 grudzień 2017 - 11:05

Dzięki za zainteresowanie tematem, w tym silniku nie ma przewodów wn, cewka jest osadzona bezpośrednio na świecach które wymieniłem, filtr paliwa też wymieniłem. Zauważyłem natomiast że pasek rozrządu jest luźny i to bardzo luźny, jak go zaprowadziłem do szpeca to powiedział że może to być przyczyną bo może lekko opóźniać fazy rozrządu, jutro będę po wymianie rozrządu to się okaże czy pomogło. Pompa paliwa też jest nowa. Przepustnica i odmy wyczyszczone.


Użytkownik rafaly edytował ten post 04 grudzień 2017 - 11:07

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse