Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

(VB) 2.0 DTi brak mocy i spalanie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   velekopelek

velekopelek
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • Model:Opel Vectra B
  • Silnik:X20DTH
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 01 grudzień 2017 - 09:57

Witam,

 

Temat zakładam głównie po to,by się upewnić na 100% .... .

 

A więc,w moim aucie (VB 2.0DTh) padła pompka vacu. .Aktualnie zakupiłem używkę od VC 2.2 z 04r. Pompka ta podaje mi -7.5 podciśnienia.Z tego co wiem,to pompkę trzeba wymienić przy podciśnieniu -6 przynajmniej tak przeczytałem na necie.No i teraz...po zamontowaniu tej że używanej pompki vacu wzrosło mi spalanie-wcześniej w mieście miałem ok.6.8L/100 aktualnie przy spokojnej jeździe mam 11.5L100 W trasie min.które udało mi się osiągnąć to 9.5L/100 .Pedał hamulca jest trochę twardy ale tragedii nie ma.Przy okazji silnik zrobił się słaby.Ten problem pojawił się po wymianie pompy vac,tak że mam rozumieć,że podciśnienie-po za wspomaganiem hamowania wpływa również na osiągi oraz spalanie?. Sztanga przy turbo da się przestawić,wprawdzie idzie ciężko ale da się.Układ dolotu wraz z IC wyczyszczony .Temp.silnika wg.compa to 88-89*C.

 

 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   Pawelzmc

Pawelzmc
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Omega B
  • Inna marka:Vectra c
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 02 grudzień 2017 - 17:22

Sugeruje posprawdzac weze od podciśnienia być moze pozamieniałeś miejscami vac na out, badz sama pompa ma gdzies nieszczelnosc, sztange od turbo można odciagnac na zapalonym silniku pod warunkiem ze masz duzo sily w łapie, przy normalnym pociagnieciu nie powinna drgnąć
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   velekopelek

velekopelek
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • Model:Opel Vectra B
  • Silnik:X20DTH
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 28 grudzień 2017 - 20:15

Po wymianie uszkodzonego zaworka wybrałem się do aso opla na diagnostykę i ...nie wiem jak to wykryli,ale wg.aso powodem muła i żłopania paliwa jest źle wykonana naprawa sterownika pompy VP44 .Wg.aso sterownik pompy jest przystosowany dla silnika X20DTL MSA(o ile dobrze zapamiętałem)a silnik to X20DTH .Pracownik aso zalecił wysłanie sterownika do naprawy jako "uszkodzony" lub szukanie speca który był by w stanie zmienić jakiś tam soft na sterowniku pompy.Były wykonane testy pomiaru z pracownikiem i wyszło,że sterownik w czasie jazdy dokonuje korekty +20 coś tam dla dawki paliwa i coś tam jeszcze... .150zł poszło do aso ale wiem już co jest nie tak.Spalanie zarejestrowane w dzisiejszej jeździe miejskiej poprzez pracownika aso to 1.1L/10km wg.mid 1.1L/9.7km(opony 205/65R15 mid zaprogramowany pod opony 205/60R15). Jutro jadę na szrot po tamten sterownik i wysyłam do naprawy...z dopiskiem X20DTH.Usterka objawiła się w trochę nietypowy sposób... .


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   astra_man

astra_man
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 12 styczeń 2018 - 16:00

Spalanie faktycznie nienormalne... mnie VB x20dth po zakorkowanej lodzi w zime raczej nie palila wiecej niz 8,5 litra.

 

Pompa vacum procz hamulcow odpowiada tez za sterowanie egr-em, klapkami zawirowan i turbina w tym silniku.

 

Troche dziwne ze akurat po zmianie vacum pompy doszukali sie u ciebie czegos w vp44. Ja bym mimo wszystko tak jak kolega wczesniej napisal sprawdzil ta ciegno od turbo + wykrecil egr i zobaczyl czy pompa vacum daje wystarczajace podcisnienie zeby nim sterowac. Sam kiedys regenerowalem ta pompe wtryskowa i mnie to wynioslo ponad 2500 zl wiec tylko w ostatecznosci cos bym przy niej grzebal. Chyba ze masz na gwarancji ja.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse