Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Zapieczona śruba, problem z odkręceniem

zapieczona śruba koło

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   martin1

martin1
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • Model:Opel Astra I
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 01 grudzień 2017 - 11:52

Witam. Wczoraj chcąc zmienić koła na zimowe pojawił się problem z odkręceniem kół. Ostatnio na wiosnę przy zmianie przesmarowałem śruby pastą miedzianą, ale mimo to nie mogłem odkręcić koła po lewej stronie od kierowcy. Na dodatek przy odkręcaniu pękł mi klucz. Co mam z tym problemem zrobić ? Jak się zabrać do tego odkręcania ?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   bad

bad

    is good

  • Moderator
  • 4921 postów
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:Leonidas II Stylance
  • Silnik:1.6 BSE
  • Nadwozie:SPORT UP

Napisano 01 grudzień 2017 - 12:03

Założyć nasadkę i porządnie uderzyć kilka razy. Ewentualnie założyć klucz a na niego przedłużkę w postaci rury i próbować. U mnie kiedyś taka rura metrowa albo i dłuższa pomogła.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   martin1

martin1
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • Model:Opel Astra I
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 01 grudzień 2017 - 12:15

No okej. Spróbuję. Zmieniłem 3 koła, ale z racji tego, że jednego nie dało się odkręcić musiałem z powrotem założyć z przodu letnią... A jakie rady na przyszłość ? Co zrobić, aby nie było tego problemu na wiosnę ? Pomoże zakup klucza dynamometrycznego i dokręcanie z odpowiednią siłą ?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   papieju

papieju
  • Forumowicz
  • 288 postów
  • LokalizacjaWłoszczowa
  • Model:Opel Astra I
  • Inna marka:Wartburg, Lada, Polonez
  • Silnik:C16SE
  • Nadwozie:Kombi
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 01 grudzień 2017 - 13:10

Dokręcałeś sam czy kapciarz pnematykiem? Bo mi raz przywalił z nastawem na busa i połamałem 2 klucze na pierwszym kole. Udało się właśnie u kapciarza odkręcić, a przykręcałem już potem własną ręką. Kup porządny klucz krzyżakowy, rurka na przedłużkę i dociągaj z czuciem do terkotania. Sprawdzam po 100-200km zawsze i nigdy nie musiałem dociągać a bez problemu odkręcam z drobną pomocą owej krótkiej rurki. A teraz to podjedź do jakiegoś kapciarza, niech poluzuje, dociągnij ręcznie i w domu już pójdzie.


Użytkownik papieju edytował ten post 01 grudzień 2017 - 13:11

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   martin1

martin1
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • Model:Opel Astra I
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 02 grudzień 2017 - 21:35

Właśnie znajoma osoba naprowadziła mnie na prawdopodobną przyczynę problemu.W sierpniu zmieniałem rozrząd i pewnie mechanik odkręcał z przodu koła i właśnie przez niego mam tak dokręcone. To jest niemożliwe żebym tak dokręcił.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   Kaddafizafiraa

Kaddafizafiraa
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Model:Opel Zafira A
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 03 grudzień 2017 - 13:48

Mam opla zafire a i mam tten sam problem z odkrecaniem śrub na alusach cztery klucze połamałem co robic zeby tego uniknac nastepnym razem
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 8863 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 03 grudzień 2017 - 14:29

co robic zeby tego uniknac nastepnym razem

 

Dokręcać samemu kluczem do kół.

Tam ma być siła ok. 110 Nm.

http://www.nakole.pl...la-momentow.php

Czyli dociągnięcie kluczem fabrycznym do kół pod własnym ciężarem ciała.

Ja zawsze dokręcam do pierwszego zapiszczenia śruby.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   ja37

ja37

    Super Spamerek

  • Zasłużony
  • 13208 postów
  • Lokalizacja
  • Model:Opel Corsa B
  • Silnik:Z20LET+
  • Nadwozie:3D
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 03 grudzień 2017 - 15:45

Czyli dociągnięcie kluczem fabrycznym do kół pod własnym ciężarem ciała.

 

No tak to nie pisz, bo może gość waży 160kg :D


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   szostak

szostak
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Model:Opel Omega B
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 03 grudzień 2017 - 17:52

Jak mi się śruby w kole zapieką to zawsze traktuje je palnikiem, choćby takim małym jak długopis. Nie było jeszcze takiej, która by się nie poddała.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   martin1

martin1
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • Model:Opel Astra I
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 03 grudzień 2017 - 19:45

Dziś zabrałem się za ponowną wymianę kół tych których nie dało się odkręcić ostatnio. Zostałem na początku wyśmiany przez członków rodziny, że nie mogłem poradzić sobie ze zmianą opon. Skoro tacy mądrzy to zaproponowałem, aby wymienili je za mnie. Rezultat był taki, że nowy klucz do kół się skrzywił (lekko ukręcił), pękła nasadka.

 

Po tych szkodach i sporych trudnościach odkręciliśmy koło i je zmieniliśmy.

 

Ma do Was pytanie. Czy opłaca się kupić klucz dynamometryczny i dokręcać koła z taką siłą jaką deklaruje producent czy lepiej dalej męczyć się ze zwykłym kluczem ? A może lepiej pomyśleć o jeszcze czymś innym ?

 

No i przede wszystkim na jakie produkty zwracać uwagę ? Jaki zakres cenowy ?



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse