Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Zapieczona śruba, problem z odkręceniem

zapieczona śruba koło

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#11 OFFLINE   bad

bad

    is good

  • Moderator
  • 4966 postów
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:Leonidas II Stylance
  • Silnik:1.6 BSE
  • Nadwozie:SPORT UP

Napisano 03 grudzień 2017 - 19:50

Dokręca się normalnie rękoma fabrycznym kluczem i nie ma problemów z odkręceniem śrub. Ewentualnie przy odkręcaniu żeby mocno się nie szarpać najlepiej założyć przedłużkę w postaci rurki albo wspomóc się nogą ;-)


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#12 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9761 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 03 grudzień 2017 - 20:08

No tak to nie pisz, bo może gość waży 160kg

Grześ to najwyżej tą wagą dokręci z jakimś 160 Nm. :D

Ja ważę 100 kg

 

 

 

 

Czy opłaca się kupić klucz dynamometryczny i dokręcać koła z taką siłą jaką deklaruje producent czy lepiej dalej męczyć się ze zwykłym kluczem ? A może lepiej pomyśleć o jeszcze czymś innym ?

 

Dla wyrobienia wyczucia kup sobie taki klucz  200_IMG_4433_DynamoWychylny_v1.JPG

 

Dla porównania.

A potem już dowiesz się jakiej używać siły bez niego.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#13 OFFLINE   mk5

mk5

    Marek

  • Forumowicz
  • 3145 postów
  • Lokalizacjawoj.lubelskie
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:1.9 TDI
  • Nadwozie:hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 03 grudzień 2017 - 20:31

Dokręcanie niekoniecznie jest problemem. Miałem AF(do tej pory jest na moim serwisie-została w rodzinie). W niej tez wystepuje problem dokrecania samoczynnego srub w kole. Próbowalismy róznych sposobów . Smarowanie, dokrecanie kluczem dynamometrycznym i nic. Mało tego w serwisie wulkanizacji smiał z nas ze tak mocno dokrecilismy koła że jemu ciezko było odkrecic, po sezonie dokrecone fachowo dynametrycznym u niego to samo. Co jest problemem do tej pory nie wiem.

Ile kluczy zostało uszkodzonych :unsure:  Obecnie został zakupiony Yato z zestawu walizkowego, i na razie daje rade.

Na ironię miałem jedną astre w której same się odkrecały, w drugiej same dokrecały :unsure: 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#14 OFFLINE   martin1

martin1
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • Model:Opel Astra I
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 03 grudzień 2017 - 20:39

W sumie macie rację. W takim razie wystarczy dobry klucz a mechanika trzeba opierniczyć.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#15 OFFLINE   zbigniew_kujawski

zbigniew_kujawski
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • Model:Opel Zafira A
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 03 grudzień 2017 - 20:44

Dokręcanie niekoniecznie jest problemem. Miałem AF(do tej pory jest na moim serwisie-została w rodzinie). W niej tez wystepuje problem dokrecania samoczynnego srub w kole. Próbowalismy róznych sposobów . Smarowanie, dokrecanie kluczem dynamometrycznym i nic. Mało tego w serwisie wulkanizacji smiał z nas ze tak mocno dokrecilismy koła że jemu ciezko było odkrecic, po sezonie dokrecone fachowo dynametrycznym u niego to samo. Co jest problemem do tej pory nie wiem.
Ile kluczy zostało uszkodzonych :unsure:  Obecnie został zakupiony Yato z zestawu walizkowego, i na razie daje rade.
Na ironię miałem jedną astre w której same się odkrecały, w drugiej same dokrecały :unsure: 

a to nie jest efekt przeciągniętych gwintów ?

Pozdrawiam
Z.K.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#16 OFFLINE   wesol

wesol
  • Zasłużony
  • 5451 postów
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:ASZ+ i AUY++++
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 03 grudzień 2017 - 21:32

Nie. Zeby gwinty przeciagnac to trzeba dobrze dowalic i nawet nie jakies tam 200Nm bo to duzo za malo by bylo. Sruby do kol nalezy przesmarowac i na gwintach i na stozkach. I teraz taki klucz dyn. wychylny mam jeszcze z czasow komuny ale w sumie malo co go uzywam. jakies dokrecanie srub stopek korbowodow itp sprawy ale ani kola zamachowego tym nie dokrecam ani jakis innych spraw przy rozrzadzie czy cos w tym temacie. na wyczucie wystarczy. Predzej bym chcial sobie kupic klucz po pierwsze nie ze sprezynowy bo to zabawka jest i sie rozregulowuje dosc szybko bo nie wolno go zostawiac skreconego czyli ustawionego na jakas sile to poza tym chcial bym raczje klucz do malych sil taki zeby mozna bylo swiece zarowe olówkowe dokrecac 8 Nm itp sprawy. 

A klucze do kol specjalnie sa robione z taka mala raczka (krótka rurka) by nie przesadzac z dokrecaniem i nie zadna tam noga czy dodatkowa rurką. 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#17 OFFLINE   bad

bad

    is good

  • Moderator
  • 4966 postów
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:Leonidas II Stylance
  • Silnik:1.6 BSE
  • Nadwozie:SPORT UP

Napisano 03 grudzień 2017 - 21:36

Czytaj ze zrozumieniem... noga czy rurka do odkręcania a dokręcanie ręką.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#18 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9761 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 03 grudzień 2017 - 22:14

I teraz taki klucz dyn. wychylny mam jeszcze z czasow komuny ale w sumie malo co go uzywam. jakies dokrecanie srub stopek korbowodow itp sprawy ale ani kola zamachowego tym nie dokrecam ani jakis innych spraw przy rozrzadzie czy cos w tym temacie. na wyczucie wystarczy.

 

 

To jest zabawka którą kiedyś komunistyczni mechanicy robili wszystko,bo nie było nic innego.

Podałem koledze jaki klucz może sobie kupić bo jest najtańszy(niecałe 30 zł) a dzięki niemu może sprawdzić jak powinien dokręcić koło.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse