Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Błędy P0136 i P0036 a sonda lambda


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   slavo5

slavo5
  • Użytkownik
  • 50 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z18XE
  • Nadwozie:kombii
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 08 grudzień 2017 - 22:19

Witam,

 

czy pojawienie się obu błędów, a szczególnie prawie ciągłe świecenie błędu P0136 świadczy o konieczności wyminay sondy labda za katalizatorem? Napięcie na niej jeśli dobrze pamiętam to 4,1V, więc chyba trochę za mało (mogę się mylić z wartością).

 

Pozdrawiam


Użytkownik slavo5 edytował ten post 08 grudzień 2017 - 22:21

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9363 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 08 grudzień 2017 - 22:36

4,1V, więc chyba trochę za mało (mogę się mylić z wartością).

 

 

To się nie myl z wartościami lecz sprawdź.

Sonda jest 1V wiec 4.1V to masz za dużo.

Najpierw bym zmierzył sondę czy ma swoje wartości.

Na forum jest opisane jak ją pomierzyć.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   slavo5

slavo5
  • Użytkownik
  • 50 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z18XE
  • Nadwozie:kombii
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 08 grudzień 2017 - 22:48

 

 

To się nie myl z wartościami lecz sprawdź.

Sonda jest 1V wiec 4.1V to masz za dużo.

Najpierw bym zmierzył sondę czy ma swoje wartości.

Na forum jest opisane jak ją pomierzyć.

Wartość odczytałem z podłączenia komputera, a nie z fizycznego mierzenia na sondzie.

Sprawdzę to jutro jeszcze raz.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9363 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 08 grudzień 2017 - 22:49

Pomierz ją dla pewności.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   slavo5

slavo5
  • Użytkownik
  • 50 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z18XE
  • Nadwozie:kombii
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 14 grudzień 2017 - 09:29

Faktycznie pomyliłem się co do wartości.

Wczoraj jeszcze raz patrzyłem i zakres napięcia na 2 sondzie wahał się w czasie od 0.31 do 0,63 V.

 

Z tego co czytałem sonda 2 powinna mieć chyba stałe napięcie i parametry pracy, a nie skakać w zakresie. Czy może się mylę?

 

Czy w takim razie zmierzone napięcie świadczy o konieczności jej wymiany? Błąd P0136 co jakiś czas jest aktywny.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9363 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 14 grudzień 2017 - 09:40

Druga sonda pokazuje sten katalizatora.

Gdy oscyluje bardzo wolno a właściwie stoi (autodata podaje 0.6 V) to jest idealnie.

Jeżeli oscyluje jak pierwsza to pokazuje że kat się kończy.

A ten błąd ja skasowałem u siebie przez wyczyszczenie styków na wtyczce.

Ale  grzałkę  możesz pomierzyć. Autodata podaje 5-20 Ohma


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK




Podobne tematy: Collapse