Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Wibracje silnika Corsa C 1.2

1.2 55kW 16V Z12XE wibracje silnika corsa 1.2

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   mpDante

mpDante
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Inna marka:Ford Mondeo MK4 2.2 TDCI
  • Silnik:1.2 75KM
  • Nadwozie:3d
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 28 grudzień 2017 - 16:38

Umiem poszukać :) Bardziej chodziło mi czy kojarzysz jak to powinno wyglądać. Patrząc po internecie to w podstawie, gdzie przykręca się przepustnicę jest jakiś oring, którego zwyczajnie nie kojarzę. Gdyby uszczelki nie było wcale, to zakładam, że byłoby to zauważalne w pracy silnika :)

 

https://8.allegroimg...09d8c5bafd8b958


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#22 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 10589 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 28 grudzień 2017 - 17:21

Jeżeli obydwie płaszczyzny były by równe to powinno być szczelne bez uszczelki.

Ale że jest to połączenie dwóch innych materiałów ( stop aluminium i tworzywo sztuczne) to tym bardziej powinna być uszczelka.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#23 OFFLINE   mpDante

mpDante
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Inna marka:Ford Mondeo MK4 2.2 TDCI
  • Silnik:1.2 75KM
  • Nadwozie:3d
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 02 styczeń 2018 - 13:00

Może najpierw jeszcze się upewnić czy przepływka jest uszkodzona.

Odłączona wtyczka

4-masa 5V

2-masa nap. aku.

3-masa 0 Ohma

 

Wtyczka podłączona

3-5 zapł. włączony   1V

3-5 bieg jałowy        1.3V

3-5 pełne obciążenie 4.2V

 

Pomierzyłem na ile umiałem i wyszło coś takiego:
 

Przy odłączonej wtyczce:
1,4 - 4,98V
2 - napięcie aku

 

Podłączona wtyczka (zapłon/jałowy):
5 - 1,01V / 1,86V (ok.3000rpm 2,19V)
4 - 4,98V / 4,97V
3 - 0,02V / 0,01V
2 - napięcie aku
1 - 4.08V / 4,06V
 

Jaki wnioski z tego można wyciągnąć?

 

Co dziwnego zauważyłem, że po zrobieniu pomiaru obroty jałowe wskoczyły na ok.900 i tak jeździł cały dzień, następnego dnia znowu lecą na ok.600... poza tym, że silnik pracuje dużo lepiej po czyszczeniu przepustnicy, to nadal mam delikatne drgania.


Użytkownik mpDante edytował ten post 02 styczeń 2018 - 13:02

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#24 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 10589 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 02 styczeń 2018 - 13:33

Podłączona wtyczka (zapłon/jałowy):
5 - 1,01V / 1,86V (ok.3000rpm 2,19V) 4 - 4,98V / 4,97V 3 - 0,02V / 0,01V 2 - napięcie aku 1 - 4.08V / 4,06V

 

 

Jak ty to mierzyłeś?

 

Miało być jak napisałem 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#25 OFFLINE   mpDante

mpDante
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Inna marka:Ford Mondeo MK4 2.2 TDCI
  • Silnik:1.2 75KM
  • Nadwozie:3d
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 02 styczeń 2018 - 13:37

No, mierzyłem napięcie na pinach poszczególnych. Najpierw samą wtyczkę odłączoną, potem podpiętą na przekręconym kluczyku (bez odpalania), potem na odpalonym/jałowym i ten jeden pin przy ok.3000obrotów (czyli przy obciążeniu, chyba, że źle to zrozumiałem?).

 

Kabel minusowy miernika dałem do minusa na aku, a plusem sprawdzałem napięcie na kablach od przepływomierza?


Użytkownik mpDante edytował ten post 02 styczeń 2018 - 13:39

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#26 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 10589 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 02 styczeń 2018 - 13:39

A miałeś pomierzyć cały czas na pin 3-5.

Czyli masz właczoną wtyczkę i wbijasz np. igły w przewody które idą do pin 3 do pinu 5.

I na nich mierzysz to co podałem


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#27 OFFLINE   mpDante

mpDante
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Inna marka:Ford Mondeo MK4 2.2 TDCI
  • Silnik:1.2 75KM
  • Nadwozie:3d
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 02 styczeń 2018 - 13:45

OK, wydaje mi się, że jedną taką próbę też zrobiłem i nie było różnicy (bo pin 3 to chyba masa jest), ale dla pewności sprawdzę jeszcze raz tak jak mówisz. Te 3000rpm wystarczą do pomiaru na obciążeniu?


Użytkownik mpDante edytował ten post 02 styczeń 2018 - 13:46

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#28 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 10589 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 02 styczeń 2018 - 13:55

Pisze pełne obciążenie to gaz prawie w dechę.

Ale ogólnie to jak widzisz powinno się zmieniać płynnie od 1.3 do 4.2V wraz ze zwiększaniem obrotów.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#29 OFFLINE   mpDante

mpDante
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Inna marka:Ford Mondeo MK4 2.2 TDCI
  • Silnik:1.2 75KM
  • Nadwozie:3d
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 11 styczeń 2018 - 12:50

Ponownie wracam do tematu, bo trafiło się wypadanie zapłonu na 3 cyl, w sumie sporadycznie, ale jednak... Byłem sprawdzić ciśnienie na cylindrach i na 3-cim wychodzi mniej jak na pozostałych (wszędzie 10 i 7/8).

 

Pytanie teraz, czego się spodziewać... bo póki co, poza lekkimi wibracjami na jałowym, auto jeździ w miarę normalnie. Od mechanika dostałem radę, żeby pozbyć się auta :)


Użytkownik mpDante edytował ten post 11 styczeń 2018 - 12:51

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#30 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 10589 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 11 styczeń 2018 - 15:11

Szkoda że nie zrobiłeś pomiaru z próbą olejową.

Wtedy wstępnie byś wiedział czy góra czy dół.



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: 1.2 55kW 16V Z12XE, wibracje, silnika, corsa, 1.2