Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Wibracje silnika Corsa C 1.2

1.2 55kW 16V Z12XE wibracje silnika corsa 1.2

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#31 OFFLINE   mpDante

mpDante
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Inna marka:Ford Mondeo MK4 2.2 TDCI
  • Silnik:1.2 75KM
  • Nadwozie:3d
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 11 styczeń 2018 - 15:34

Pytałem o to, ale patrzyli na mnie jak na debila... więc zwątpiłem, bo wyglądali jakby nie wiedzieli o czym mówię.

 

Co masz na myśli góra czy dół?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#32 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9286 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 11 styczeń 2018 - 15:53

Głowica lub pierścienie na tłokach.

No to szukałbym innego mechanika a do tego bym więcej nie jechał.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#33 OFFLINE   mpDante

mpDante
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Inna marka:Ford Mondeo MK4 2.2 TDCI
  • Silnik:1.2 75KM
  • Nadwozie:3d
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 11 styczeń 2018 - 16:13

No, sfrajerowałem się, bo liczyłem na jakaś poradę co dalej... kasa poszła w błoto, a tą próbę olejową to mogę zrobić ze znajomym. Raczej to nie będzie głowica, bo wtedy byłby jakieś poboczne objawy. Czytając internety, szybciej coś z zaworami czy jak mówisz pierścienie. Tylko coś mnie w tej sytuacji "ratuje", żeby bez ściągania głowicy się obyło?

 

Wygląda więc na to, że mój problem od początku jest związany z ciśnieniem (te wibracje). Póki co, poza biegiem jałowym, jeździ poprawnie.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#34 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9286 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 11 styczeń 2018 - 16:23

Czytając internety, szybciej coś z zaworami

 

A zawory są gdzie?

Właśnie w głowicy.

 

 

Tylko coś mnie w tej sytuacji "ratuje", żeby bez ściągania głowicy się obyło?
 

 

Jeżeli np. uszczelniacze zaworowe to niektórzy mechanicy się podejmują ich wymiany bez ściągania głowicy.

Ale jeżeli UPG czy pierścienie to nie ma innego wyjścia


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#35 OFFLINE   mpDante

mpDante
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Inna marka:Ford Mondeo MK4 2.2 TDCI
  • Silnik:1.2 75KM
  • Nadwozie:3d
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 11 styczeń 2018 - 16:26

Jeżeli np. uszczelniacze zaworowe to niektórzy mechanicy się podejmują ich wymiany bez ściągania głowicy.

Ale jeżeli UPG czy pierścienie to nie ma innego wyjścia

 

Chodziło mi o uszczelkę pod głowicą, że ją raczej wykluczam. Najczęściej właśnie przewija się temat wypalonych zaworów... :mellow:

Tylko w jaki sposób tą próbą olejową zdiagnozować, że to uszczelniacz?


Użytkownik mpDante edytował ten post 11 styczeń 2018 - 16:28

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#36 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9286 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 11 styczeń 2018 - 16:38

Olej doszczelnia pierścienie.

Jeżeli po pomiarze zwykłym i po z olejem będą takie same wartości to świadczy o wypalonych zaworach.

Jeżeli będzie wzrost kompresji po próbie olejowej to masz problem z tłokami i pierścieniami.

Jeżeli będzie niewielki wzrost kompresji po próbie olejowej to może być UPG lub wszystko co wcześniej.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#37 OFFLINE   mpDante

mpDante
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Inna marka:Ford Mondeo MK4 2.2 TDCI
  • Silnik:1.2 75KM
  • Nadwozie:3d
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 11 styczeń 2018 - 17:00

OK, dzięki. Postaram się to sprawdzić na własną rękę... jeszcze tylko pytanie, czy silnik musi być nagrzany do pomiaru i czy trzeba wciskać gaz?

http://www.ceramizer...ady-ciekawostki


Użytkownik mpDante edytował ten post 11 styczeń 2018 - 17:00

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#38 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9286 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 11 styczeń 2018 - 17:09

Odepnij zasilanie cewki,wyłączyć pompę paliwa (bezpiecznik)

Wykręcasz świece.

Deptasz na pedał gazu do oporu i kręcisz rozrusznikiem.

Każdy cylinder mierząc zawsze pedał gazu wciśnięty


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#39 OFFLINE   mpDante

mpDante
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Inna marka:Ford Mondeo MK4 2.2 TDCI
  • Silnik:1.2 75KM
  • Nadwozie:3d
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 11 styczeń 2018 - 17:12

Spoko, dlatego pytam, bo tutaj mi kazali tylko kręcić rozrusznikiem przy pomiarze... więc wygląda, że zrobione na odwal. Zakładam, że ciśnienie może być jedynie wyższe na wciśniętym gazie, ale ten 3 cyl i tak będzie słabszy. Nie odcinali też paliwa.


Użytkownik mpDante edytował ten post 11 styczeń 2018 - 17:12

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#40 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9286 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 11 styczeń 2018 - 17:15

Mnie tak uczono jak pisałem.

 

I tak jak na filmiku

 



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: 1.2 55kW 16V Z12XE, wibracje, silnika, corsa, 1.2