Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

P0141 Corsa C Z12XEP


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   wicia23

wicia23
  • Użytkownik
  • 12 postów

Napisano 14 grudzień 2017 - 23:07

Kolejny fackup. Wyskoczył Check Engine. Op-Com pokazuje:

P0141 (8) O2 Sensor Heater Circut Range/Performance (Bank1 Sensor2) - Intermittent

 

Czy wychodzi, ze coś nie tak z sondą drugą za katalizatorem. Wykasowałem błąd i przejechałem się aby sprawdzić co się dzieje w parametrach.

 

Na zimno po odpaleniu wolne obroty:

Pierwsza sonda lata w całym zakresie od 90 d 800mV raz ubogo raz bogato więc reguluje OK.

Pierwsza sonda w podgrzewaniu zmienia się co kila sekund Active/Inactive

Druga sonda wskazuje 470mV

Druga sonda w podgrzewaniu stoi na Inactive

 

W czasie jazdy, przy mocnym wciskaniu i odpuszczaniu gazu:

Pierwsza sonda lata w całym zakresie od 90 d 800mV raz ubogo raz bogato więc reguluje OK.

Pierwsza sonda w podgrzewaniu zmienia się co kila sekund Active/Inactive

Druga sonda wskazuje od 0 do 470mV

Druga  sonda w podgrzewaniu zmienia się co kila sekund Active/Inactive

 

Po rozgrzaniu, wolne obroty:

Pierwsza sonda lata w całym zakresie od 90 d 800mV raz ubogo raz bogato więc reguluje OK.

Pierwsza sonda w podgrzewaniu zmienia się co kila sekund Active/Inactive

Druga sonda wskazuje około 600-800mV ale co kilka sekund skacze nawet do 2000mV na ułamek sekundy

Druga  sonda w podgrzewaniu zmienia się co kila sekund Active/Inactive

 

Po jeździe błąd powrócił, chociaż Check Engine się nie zaświecił.

Coś felerną sztukę trafiłem  :mellow:

Sonda 2 kaput ?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9290 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 14 grudzień 2017 - 23:17

Sonda jest 1V więc 2 V to usterka.

Sprawdź najpierw wtyczkę.

Moze ona mieć problemy(brak styku, zwarcia)


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   wicia23

wicia23
  • Użytkownik
  • 12 postów

Napisano 15 grudzień 2017 - 00:04

Tak tez kombinuję, tylko czemu zatem nie wywala błędu zakresu pracy tylko błąd grzałki.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9290 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 15 grudzień 2017 - 09:25

Bo może grzałka jest faktycznie uszkodzona i robi jakieś zwarcia?

Zmierz multimetrem jaką ma grzałka oporność( 9 Ohma)


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   wicia23

wicia23
  • Użytkownik
  • 12 postów

Napisano 15 grudzień 2017 - 16:52

Bo może grzałka jest faktycznie uszkodzona i robi jakieś zwarcia?

Zmierz multimetrem jaką ma grzałka oporność( 9 Ohma)

 

Grzałka to dwa białe przewody ?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9290 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 15 grudzień 2017 - 19:36

Tak


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   wicia23

wicia23
  • Użytkownik
  • 12 postów

Napisano 17 grudzień 2017 - 14:03

Zmierzyłem oporność jest 9Ohm jak pisałeś.

Ale jak odpiąłem wtyczkę to była cała w oleju. Trochę dziwne skąd tam olej?

Ani z zewnątrz wtyczki ani wokół nie ma żadnego wycieku - suchutko.

 

Przeczyściłem wszystko benzyną ekstrakcyjną i przedmuchałem. Zobaczymy czy pomoże


Użytkownik wicia23 edytował ten post 17 grudzień 2017 - 17:13

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież