Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Astra H - lamba, kontrola trakcji, alternator - kumulacja problemów

1.6 85kW 16V Z16XER

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   cybul7

cybul7
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 17 grudzień 2017 - 15:24

Cześć.
Mam Astre H 1.6 benzyna z 2011 roku, (123000km) oraz następujący problem.

Kilka dni temu przestała gasnąć kontrolka układu kontroli emisji spalin.

Diagnostyka metodą gaz + hamulec pokazuje ECN 001345
Diagnostyka pod komputerem w serwisie pokazała błąd sondy lambda (przedniej). Błąd skasowano, pojeździłem kilka dni i znów się pojawił. 

Następnego dnia w trakcie jazdy silnik zaczął dziwnie (głośniej) pracować. Zapaliła się kontrolka kontroli trakcji oraz abs-u.
Dotelepałem się do domu, próbowałem po zgaszeniu odpalić samochód ponownie i nic, po przekręceniu kluczyka kontrolki (emisja spali, check, olej, akumulator) nie gasną, w trakcie próby odpalania słychać tylko stuknięcie z silnika.

Sprawdziłem akumulator - 10V, po naładowaniu akumulatora samochód odpalił od razu, ale nadal świeci się kontrolka od sondy oraz kontrola trakcji.
Akumulator bez obciążenia ma około 12V, po zapaleniu świateł itd ma około 11.5V, po odpaleniu silnika 11.3V - czyżby padł alternator i nie ma ładowania, napięcie powinno być chyba wyższe na włączonym silniku?
Czy jest jeszcze jakaś chałupnicza metoda sprawdzenia działania alternatora? Po odpaleniu silnika kontrolka ładowania nie świeci się.

Czemu nadal pali się kontrola trakcji - czy to może być jedynie błąd, który się skasuje i już? - wiem, że to trochę wróżenie z fusów ale może ktoś miał podobny przypadek.

Wracając jeszcze do tematu dziwnej pracy silnika, czy błąd ECN 001345 to tak naprawdę P0013 - czyli błąd związany z układem ZFR jest związany z czujnikiem położenie wałka rozrządu, czy coś innego?
Próbowałem czujnik odkręcić aby sprawdzić czy nie jest zasyfiony - niestety po odkręceniu śruby nie mogę go wyciągnąć.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4915 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 17 grudzień 2017 - 16:15

Może być niesprawny zawór regulacyjny koła lub samo koło. Ładowanie zdecydowanie nie jest ok. Do roboty alternator.

Kontrola trakcji się świeci, bo silnik pracuje w trybie awaryjnym - samo zgaśnie po usunięciu przyczyny.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   cybul7

cybul7
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 17 grudzień 2017 - 21:00

O jakie koło chodzi?
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4915 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 17 grudzień 2017 - 22:08

Koło zmiennych faz rozrządu wałka wydechowego.

Bezkosztowo: wyjąć zawór sterujący, wywalić sitko na nim, umyć i wsadzić bez sitka. Może jeszcze troszkę pożyje.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   cybul7

cybul7
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 17 grudzień 2017 - 22:21

Niestety nie moge wyjac zaworu po odkreceniu srubki.
Czy mozna jednoznacznie stwierdzic czy winne jest kolo czy tez zawor sterujacy? Po podlaczeniu do kompa bedzie taka informacja?
Po odkreceniu obudowy kół nie widac jakiegos zuzycia.
Jak rozumiem to kolo i zawor o ktorym mowisz jest blizej tylu?
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4915 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 17 grudzień 2017 - 22:24

Zawór wyjmujesz kręcąc nim lewo-prawo i ciągnąc. Jest tam oring i musiał się skleić - częsty przypadek. Wydechowy jest z przodu od strony chłodnicy. Warto dokładnie sprawdzić instalację do czujnika szczególnie w wypadku, gdy widać na peszlu ślady oleju - rozpuszcza izolację na przewodach.

Diagnoza jest ciężka aby jednoznacznie stwierdzić. Posiadając nawet MDI można go wysterować, ale nie będzie wiadomo, czy niedomaga zawór czy koło.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   cybul7

cybul7
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 17 grudzień 2017 - 22:38

Inatalacja jest ok. Niestety krecac nim nie ruszyl nawet o mm, ale bujalo calym autem.

Czy sonda lambda i brak jej wymiany od razu gdy wyswietlila sie kontrolka, mogla miec na to jakikolwiek wplyw?

Czy wymieniac od razu czujnik faz i kolo? Kola wymieniac oba czy wystarczy jedno? Czy przy okazji wymiany kola zrobic rozrzad?
Gdy poslicze wszystko, czujnik faz, kolo, rozrzadz, lambe + robocizne w serwisie to wyjdzie ladny pieniądz. Sam wymiany rozrzadu raczej sie nie podejme.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9363 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 17 grudzień 2017 - 22:41

Arku błąd P0013 jest chyba od ZFR na ssaniu?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4915 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 17 grudzień 2017 - 22:45


Grupy: Sterowanie silnikiem i paliwem - 1.6L (LDE, LED, LFJ, LGE, LLU, LXV) lub 1.8L (2H0, LFH, LUW, LWE) Diagnostyczny Kod Usterki P0010, P0013, lub P2088-P2091 (LDE lub 2H0)
Instrukcje diagnostyczne Deskryptory DTC DTC P0010

Obwód sterujący zaworu elektromagnetycznego elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu zaworów dolotowych

DTC P0013

Obwód sterujący zaworu elektromagnetycznego elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu zaworów wylotowych

Informacje diagnostyczne o usterkach

Obwód

Zwarcie do masy

Przerwa/wysoka rezystancja

Zwarcie do napięcia

Charakterystyka sygnału

Sterowanie solenoidu elementu nastawczego wałka rozrządu zaworów dolotowych

P0010

P0010

P0010

P0011

Sterowanie solenoidu elementu nastawczego wałka rozrządu zaworów wylotowych

P0013

P0013

P0013

P0014

Odniesienie masy solenoidu elementu nastawczego wałka rozrządu zaworów dolotowych

-

P0010, P0011

-

P0011

Odniesienie masy solenoidu elementu nastawczego wałka rozrządu zaworów wylotowych

-

P0013, P0014

-

P0014

Opis obwodu/układu

Układ pozycjonowania wałka rozrządu umożliwia zmianę faz rozrządu wszystkich wałków rozrządu przez ECM w czasie pracy silnika. Sygnał zaworu elektromagnetycznego elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu z modułu ECM posiada modulację szerokości impulsu (PWM). Moduł ECM steruje cyklem pracy solenoidu elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu przez kontrolowanie czasu włączenia solenoidu. Zawór elektromagnetyczny elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu steruje wyprzedzeniem lub opóźnieniem faz każdego wałka rozrządu. Zawór elektromagnetyczny elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu steruje przepływem oleju, który dostarcza ciśnienia potrzebnego do wyprzedzenia lub opóźnienia faz wałków rozrządu.

Moduł ECM steruje zaworem elektromagnetycznym elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu doprowadzając sygnał 12 V z modulowaną szerokością impulsu (PWM). Moduł ECM doprowadza masę do obwodu odniesienia masy.

Warunki generowania DTC
  • Wyłącznik zapłonu jest ustawiony w położeniu Jazda lub Rozruch.
  • Napięcie zapłonowe jest w przedziale 11-32 V.
  • ECM wydał polecenie włączenia zaworu elektromagnetycznego pozycji wałka rozrządu.
  • DTC P0010 i P0013 są generowane stale, gdy powyżej opisane warunki będą spełnione przez ponad 0,25 s.
Warunki ustawień DTC

Moduł ECM wykrywa, iż żądany stan sterownika i rzeczywisty stan obwodu sterującego nie są zgodne przez okres ponad 5 sekund.

Działania podejmowane podczas ustawiania DTC

Kody DTC P0010 i P0013 są kodami DTC typu B.

Warunki kasowania DTC

Kody DTC P0010 i P0013 są kodami DTC typu B.

Pomoc diagnostyczna

Jeśli ten stan jest nieustalony, poruszać odnośnymi wiązkami i złączami, przy pracującym silniku, obserwując jednocześnie parametry stanu badania obwodu komponentu na testerze diagnostycznym. Jeśli występuje problem z obwodem lub połączeniem, parametry stanu badania obwodu zmieniają się ze stanu OK lub Nieuruchamiany na Usterka.

Informacje referencyjne Odnośniki na schematach

Schemat zespołu sterowania silnika

Odnośniki do widoku przyłączy

Widok przyłączy elementu konstrukcyjnego

Odnośniki do widoku podzespołu

Widoki części składowych układu napędowego

Opis i Działanie

Opis układu mechanizmu nastawczego wałków rozrządu

Odnośniki do informacji elektrycznych Odnośnik typu DTC

Definicje rodzajów diagnostycznych kodów usterek układu napędowego (DTC)

Odnośnik do testera diagnostycznego

Informacje dotyczące testera diagnostycznego można znaleźć w Odnośniki modułu sterującego

Weryfikacja obwodu/układu

Zalecenie: Jeżeli jest ustawiony kod DTC czujnika wału korbowego lub wałka rozrządu, to sterowanie wyjścia elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu nie będzie działać.

  1. Zapłon włączony.
  2. Sprawdzić, czy nie zostały zapisane kody DTC P0335, P0336, P0340 i P0341.
    • Jeżeli nie są wygenerowane żadne inne kody DTC
  3. Sprawdź, czy po wydaniu za pomocą testera diagnostycznego polecenia włączenia i wyłączenia odpowiedni zawór elektromagnetyczny elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu włącza się i wyłącza (stuka).
    • Jeśli zawór elektromagnetyczny elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu nie włącza się i nie wyłącza (nie stuka)

      Przejdź do Badanie obwodu/układu.

    • Jeśli zawór elektromagnetyczny elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu włącza się i wyłącza (stuka)
  4. Sprawdzić, czy parametry testera diagnostycznego wymienione poniżej nie powodują wyświetlania Wadliwego działania:
    • Stan badania przerwania obwodu sterującego zaworu elektromagnetycznego elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu
    • Stan badania wysokiego napięcia obwodu sterującego zaworu elektromagnetycznego elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu
    • Stan badania niskiego napięcia obwodu sterującego zaworu elektromagnetycznego elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu
    • Jeśli wyświetla się „Wadliwe działanie”

      Przejdź do Badanie obwodu/układu.

    • Jeśli nie wyświetla się „Wadliwe działanie”
  5. Silnik pracuje na biegu jałowym przy normalnej temperaturze roboczej.
  6. Sprawdzić, czy wymienione poniżej parametry testera diagnostycznego nie mają wartości Zakłócenie przy wydawaniu z testera diagnostycznego polecenia do odpowiedniego elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu zmiany pozycji od 0–10° i z powrotem do 0°.
    • Stan badania przerwania obwodu sterującego zaworu elektromagnetycznego elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu
    • Stan badania wysokiego napięcia obwodu sterującego zaworu elektromagnetycznego elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu
    • Stan badania niskiego napięcia obwodu sterującego zaworu elektromagnetycznego elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu
    • Jeśli wyświetla się „Wadliwe działanie”

      Przejdź do Badanie obwodu/układu.

    • Jeśli nie wyświetla się „Wadliwe działanie”
  7. Uruchomić pojazd i odtworzyć warunki generowania kodu DTC. Można również obsługiwać pojazd w zakresie warunków stwierdzonych na podstawie Danych zamrożonych/Rejestru usterki.
  8. Sprawdzić, czy kod DTC nie jest generowany.
    • Jeżeli generowany jest kod DTC

      Przejdź do Badanie obwodu/układu.

    • Jeśli kod DTC nie jest generowany
  9. Wszystko w porządku.
Sprawdzanie obwodu/układu
  1. Przy wyłączonym zapłonie i wyłączonych wszystkich systemach pojazdu, odłączyć złącze wiązki przewodów od odpowiedniego zaworu elektromagnetycznego elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu Q6. Wyłączenie zasilania wszystkich układów pojazdu może potrwać do 2 min.
  2. Sprawdzić pod kątem rezystancji poniżej 5 Ω między zaciskiem 1 obwodu masowego a masą.
    • Jeżeli rezystancja wynosi 5 Ω lub więcej
    1. Wyłączyć zapłon.
    2. Sprawdzić, czy rezystancja całego obwodu masy jest niższa niż 2 Ω.
      • Jeżeli rezystancja wynosi 2 Ω lub więcej, naprawić przerwę/wysoką rezystancję w obwodzie.
      • Jeśli rezystancja jest niższa niż 2 Ω, usunąć przyczynę występowania przerwy/wysokiej rezystancji w połączeniu masowym.
    • Jeżeli jest mniejsza od 5 Ω
  3. Zapłon włączony.
  4. Sprawdzić pod kątem występowania napięcia 2-3 V między zaciskiem 2 obwodu sterującego a masą.
    • Jeżeli wartość jest mniejsza od 2 V
    1. Wyłączyć zapłon, odłączyć przyłącze wiązki przewodów na module sterującym silnika K20.
    2. Sprawdzić pod kątem występowania nieskończonej rezystancji między obwodem sterującym, a masą
      • Jeżeli rezystancja jest mniejsza od nieskończonej, naprawić zwarcie do masy w obwodzie.
      • Jeżeli rezystancja ma wartość nieskończoną
    3. Sprawdzić, czy rezystancja całego obwodu napięcia odniesienia 5 V jest mniejsza od 2 Ω.
      • Jeżeli rezystancja wynosi 2 Ω lub więcej, naprawić przerwę/wysoką rezystancję w obwodzie.
      • Jeśli wartość jest mniejsza od 2 Ω, wymienić moduł sterujący silnika K20.
    • Jeśli wartość jest większa od 3 V
    1. Zapłon wyłączony, odłączyć wtyk wiązki przewodów na module sterującym silnika K20, włączyć zapłon.
    2. Sprawdzić, czy napięcie między obwodem napięcia odniesienia 5 V a masą jest mniejsze od 1 V.
      • Jeżeli napięcie wynosi 1 V lub więcej, naprawić zwarcie do napięcia w obwodzie.
      • Jeśli wartość jest mniejsza od 1 V, wymienić moduł sterujący silnika K20.
    • Jeśli wartość mieści się w zakresie 2–3 V
  5. Za pomocą testera diagnostycznego zażądać włączenia i wyłączenia zaworu elektromagnetycznego elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu. Wskazanie DMM powinno przejść od 2-3 V, gdy zażądano wyłączenia, do ponad 10 V, gdy zażądano włączenia.
    • Jeśli napięcie obwodu nie odpowiada określonymi wartościami

      Wymienić moduł sterujący silnika K20.

    • Jeśli napięcie obwodu odpowiada określonymi wartościami
  6. Sprawdzić lub wymienić zawór elektromagnetyczny elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu Q6.
Sprawdzanie części składowych Test statyczny
  1. Gdy zapłon jest wyłączony, odłączyć przyłącze wiązki przewodów od danego zaworu elektromagnetycznego elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu Q6.
  2. Sprawdzić, czy rezystancja między zaciskiem 2 obwodu sterującego a zaciskiem 1 obwodu odniesienia masy wynosi 7-12 Ω.
    • Jeśli wartość nie mieści się w zakresie 7–12 Ω

      Wymienić zawór elektromagnetyczny elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu wałka rozrządu Q6.

    • Jeśli wartość mieści się w zakresie 7–12 Ω
  3. Zbadać występowanie nieskończonej rezystancji między każdym zaciskiem a obudową elektromagnetycznego zaworu elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu Q6.
    • Jeśli wartość rezystancji nie jest nieskończona

      Wymienić zawór elektromagnetyczny elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu wałka rozrządu Q6.

    • Jeżeli rezystancja ma wartość nieskończoną
  4. Wszystko w porządku
Instrukcje napraw

Po zakończeniu naprawy wykonać Weryfikacja diagnostyczna naprawy .


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9363 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 17 grudzień 2017 - 22:51

No to u mnie jest odwrotnie w autodacie.

Mam w takim razie przekłamanie.

 

 

No i faktycznie w Tisie jest że wydech.

Przepraszam za zamieszanie.

Załączone miniatury

  • 2017-12-17_225017.jpg


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse