Skocz do zawartości

Tourer 1.6 cdti - opinie


kaliope

Rekomendowane odpowiedzi

ArKos dużo przyjeżdza do Was aut pogwarancyjnych? Chodzi mi o ustalenie czy skala np peknietych turbin nie jest większa?

 

Bo dla przykładu, gdy kiedyś pytałem o alternator ( moja była AG 1.7 cdti), gość z ASO wiedział że sa problematyczne- ale oni w przeciągu ostatnich lat nie mieli zadnego przypadku. Zresztą logicznie, kiedy auto na gwarancji te alternatory wytrzymawały, natomiat po jej upływie - gdy sie zepsuły nikt juz nie jechał naprawiać w ASO....

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 2 tygodnie później...

ArKos, a kojarzysz czy w Zafirze C w 2.0 cdti ze skrzynią F40, trzeba ściągać skrzynię żeby ściągnąć misę olejową celem wymiany tej uszczelki między smokiem a pompą? Czy może są otwory technologiczne, żeby się dostać do tych dwóch śrub od strony skrzyni?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwory technologiczne są w automacie. W manualu instrukcja przewiduje zwalenie skrzyni z auta. Są jakieś tam sposoby, stosuję te sprawdzone własnoręcznie, uszczelnienie misy z wymianą oringu zajmuje mi ok. 2 godziny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum insigni w UK widziałem, że ktoś proponował żeby sobie samemu zrobić otwory technologiczne w F40, tzn chłopaki sobie delikatnie wiercą w skrzyni dwa otwory żeby wykręcić te dwie śruby. Myślisz, że to bezpieczne dla skrzyni?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co wiercić dzwon skrzyni, skoro da się to zrobić bez tego? Nie rozumiem czynności, które mają uleczyć lenistwo i brak myślenia. Nie trzeba nic wiercić, nie trzeba demontować skrzyni, da się to zrobić profesjonalnie bez takiego cudowania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Gość kamil198425
W dniu 2.01.2018 o 18:11, ArKos napisał:

Nie wiem czemu nie wspomina - podałem kwestie wynikające z pragmatyki.

 

1,6cdti odradzam, bo to zesrany silnik. Wadliwe rozrządy (tłumaczenie GM że klekot powoduje jałowe koło rozrządu, a to napinacz - łańcuch jest luźny jak flak), w kilku autach już wymienialiśmy (przebiegi 80-120kkm) z czego 2 sztuki zerwane łańcuchy pompy oleju, pękające kolektory wydechowe (rurka karbowana do EGR - zintegrowana z kolektorem za 1600zł), padające zaworki regulacyjne turbiny, padające czujniki ciśnienia DPF, bardzo problematyczne sprzęgła (szczególnie wysprzęgliki), awarie wtrysków (najczęściej 2/3 cylinder). Więcej grzechów nie pamiętam.

Gdzie jest ten zaworek regulacyjny turbiny??? Może to on powoduje ten dziwny gwizd przy odejmowaniu gazu ???

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Nie wiem czemu nie wspomina - podałem kwestie wynikające z pragmatyki.

 

1,6cdti odradzam, bo to zesrany silnik. Wadliwe rozrządy (tłumaczenie GM że klekot powoduje jałowe koło rozrządu, a to napinacz - łańcuch jest luźny jak flak), w kilku autach już wymienialiśmy (przebiegi 80-120kkm) z czego 2 sztuki zerwane łańcuchy pompy oleju, pękające kolektory wydechowe (rurka karbowana do EGR - zintegrowana z kolektorem za 1600zł), padające zaworki regulacyjne turbiny, padające czujniki ciśnienia DPF, bardzo problematyczne sprzęgła (szczególnie wysprzęgliki), awarie wtrysków (najczęściej 2/3 cylinder). Więcej grzechów nie pamiętam.

 

ArKos nie wiem skąd ta opinia, 2.0 CDTI mają podobne problemy, ludzie 1.6 CDTI chwialą, to ze są jednostkowe przypadki nie oznacza że silnik jest zły :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności