Skocz do zawartości

Tourer 1.6 cdti - opinie


kaliope

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżdżę ZB 1.9 8V i jest to mega dobra jednostka. Przez 8 lat nie miałem ani jednej awarii. W przyszłym roku chyba czas na wymianę. Sam nie wiem jaki motor wybrać. Albo 1.4 turbo, albo 2.0 cdti albo może właśnie 1.6 cdti. Nic nie wiem o tej jednosce. Czy to sprawdzony motor? Mniej czy bardziej awaryjny od 2.0 cdti? Jakieś typowe usterki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Najgorszy z możliwych wyborów. Silnik porażka. W porównaniu do z19dt to jest jakiś kosmos awaryjności. Uciekać i nawet nie myśleć.

Polecam 1,4T + LPG, praktycznie bezawaryjnie i jazda taniej niż dieslem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie wacham się między 1.4 a 2.0 cdti. Ciężko mi będzie przejść na relatywnie mulastą benzynę. W 2.0 od razu bym wyrzucił DPF. A do tego 1.4 jak na lekarstwo na rynku wtórnym i golizny. W 2.0 można przebierać...i z tego co widzę to bardzo dobry motor. Problemy tylko z uszczelką między smokiem olejowym a pompą.

 

Natamiast na forum astry jest parę przypadków strzelonych turbo w 1.4. To jakaś słaba strona?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy tylko z uszczelką między smokiem olejowym a pompą.

Jak ma nalatane swoje a problemy były ignorowane dłuższy czas, to masz silnik do kapitalki - panewki i wałki będą szrot, wał pewnie też.

 

 

 

na forum astry jest parę przypadków strzelonych turbo w 1.4. To jakaś słaba strona?

Pęka gorąca muszla, ale te przypadki, które miałem, to silniki z LPG fabrycznym. Przebiegi >100kkm i auta firmowe, czyli z buta i w drogę nawet na zimnym.

20953681_1896193400701443_1962700056289592065_n.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to się zmienia... jak sprzedawałem swoją isię w 1.4T to nikt nie chciał spojrzeć...A teraz to rozchwytywany silnik

Co do mocy to nie ma się czego bać - przesiadłem się z ZB Z19DTH i różnice w momencie było czuć, ale po mieście było super, w trasie trochę więcej cierpliwości tylko trzeba...

Lpg nie montowałem bo mi się nie opłacało ;)

Trzeba być tylko świadomym że to nie 320Nm a 200 w benzynie...

 

Sent with handy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Kupując 1.4 turbo, człowiek jest w stanie spojrzeć na turbinę czy nie ma tego pęknięcia na muszli? Czy jest tak wszystko przykryte, że nic nie widać?

 

2. Jak już pęknie, to można śmiało spawać? Słyszałem, że nawet ASO wciskają ludziom regenerowane turbiny, czyli po prostu pospawane.

 

3. Czyli 1.4 turbo nie ma żadnej wady konstrukcyjnej? Rozrządy się nie sypią? Bloki, tłoki nie pękają? Jeśli już to można się spodziewać tylko walniętej turbiny?

 

4. Słyszałem gdzieś, że dwumasy padały jak muchy w tych silnikach, prawda to?

Edytowane przez kaliope

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując 1.4 turbo, człowiek jest w stanie spojrzeć na turbinę czy nie ma tego pęknięcia na muszli? Czy jest tak wszystko przykryte, że nic nie widać?

Trzeba zdemontować katalizator.

 

 

 

Jak już pęknie, to można śmiało spawać? Słyszałem, że nawet ASO wciskają ludziom regenerowane turbiny, czyli po prostu pospawane

ASO nic nie wciska. Turbina jest wkładana "renew" jeśli to gwarancja, czyli oryginał po przywróceniu do stanu jak nowy. Moim zdaniem spokojnie da się pospawać, skoro kolektory wydechowe spawają.

 

 

 

Czyli 1.4 turbo nie ma żadnej wady konstrukcyjnej? Rozrządy się nie sypią? Bloki, tłoki nie pękają? Jeśli już to można się spodziewać tylko walniętej turbiny?

Nie, nie mają. Zaworek odmy w pokrywie czasem zdycha - regeneracja ok. 250zł. Turbiny jak pisałem miałem tylko z fabrycznym LPG pęknięte. Tylko na gorącym silniku był generowany błąd P0299 - niskie ciśnienie doładowania. Na zimnym rakieta.

 

 

 

Słyszałem gdzieś, że dwumasy padały jak muchy w tych silnikach, prawda to?

Nieprawda. Padają jak każde inne. Jak ktoś ze sprzęgła strzela, to nic dziwnego.

Na dwumasy była kampania - wyszła wadliwa seria i generowała metaliczne stuki przy rozruchu silnika. Ale nie znam przypadków nienaturalnego zużycia ot tak sobie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wyciekać, ale objawem głównym jest P0171 i check. Nie da sie na pracującym silniku odkręcić i wyjąć korka wlewu oleju, spod pokrywy może piszczeć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czyli kupując auto z 1.4 jedyną rzeczą jaką mogę sprawdzić odnośnie systemu odmy to to czy korek oleju odkręca się swobodnie i dosłuchiwać się jakiś syczących dzwięków?

 

2 Jeżeli ktoś długo jeździł z tym problemem to jakie konsekwencje mogły się odbić na silniku? W biuletynie zaradczym Opla piszą, że klient może się skarżyć na duże zużycie oleju. Jaki jest związek między wadliwym zaworkiem w kolektorze ssącym a zużyciem oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności