Skocz do zawartości

Corsa D z fabrycznym LPG i rutynowa jazda na benzynie


Gość BooBoss

Rekomendowane odpowiedzi

po prostu jesteś w pewnym stopniu w stanie wyczuć kiedy LPG rozjeżdża ci mapy Pb.

Bo wtedy w całym zakresie pracy silnika czujesz czy poprawnie pracuje na Pb.

Jeżeli coś jest nie tak to wtedy jedziesz na regulację.

Adam , śmigam na LPG już z 5 lat i powiedź proszę jak można wyczuć kiedy instalka psuje mapy PB podczas jazdy.

Jedyne z tym objawy miałem podczas odpalania bo trzesło silnikiem ale potem mapy sobie chyba korygował sterownik ?

 

Nigdy jak chciałem polatać na benie nie odczuwałem dyskomfortu poza fazą odpalania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Na jednym zbiorniku robię około 400km. Dla ułatwienia można przyjąć, że co 3 tankowania LPG przejechać 50km na benzynie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam , śmigam na LPG już z 5 lat i powiedź proszę jak można wyczuć kiedy instalka psuje mapy PB podczas jazdy.

 

 

 

Przy rozwalonych mapach Pb silnik gorzej pracuje (dławienie ,szarpanie itp.)do momentu ich ponownego ułożenia.

A dla upewnienia się jeżeli masz dostęp do Opcoma to sprawdź sobie jakie masz korekty długo i krótkoterminow na Pb oraz potem na LPG.

I jak bardzo odbiegają od siebie.

 

 

 

 

 

Nigdy jak chciałem polatać na benie nie odczuwałem dyskomfortu poza fazą odpalania.

 

 

 

I już jest wpływ na Pb w fazie rozgrzewania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najciekawsza opinia jest Marcina2000 . Jedynie w czym się z nim nie zgodzę, to to , że temperatura przełączania się gazu 40-45' C to wysoka tem.

Z tego co pisze zainteresowany to nie ma lub nie wie , że ma lubryfikacji gazu.

Zakładam że silnik ma 1,4 więc nie ma obaw o stan silnika.

Tu się leje gaz i wciska pedał gazu do podłogi.

Jeśli chodzi o czystość filtrów = unikać Orlena,lukoila i wasbruka. Mają syfiasty gaz od ruskich . Na zachodnich cpnach można zmieniać filtry nawet co 40 ts km.

Obecnie cena w miarę dobrej instalacji lpg zaczyna się od 3200 zł. Jeśli jest tańsza ,to przy 100 tskm zaczną się problemy .

Jest sporo ofert aut ze swierzo założonym stagiem w cenie 2500-2700 zł . To są właśnie wadliwe buble.

Bajki jakie się wciska frajerom .

- do lpg potrzebne są specjalne świecie

- jak trochę nie pojedziesz na pb, to mapy paliwowe Ci się rozjadą.

- lubryfikacja poprawia pracę silnika.

Chwilowo nie pamiętam więcej głupot rozpowszechnianych w necie.

Oczywiście, ktoś powie... Ale do wtrysku bezpośredniego, to trzeba. .... Tylko ,że trzeba być idiotą, żeby montować lpg do silnika, który będzie spadał jednocześnie gaz i benzynę, przy cenie instalacji lpg ok 5-6 ts złotych. ..

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Najciekawsza opinia jest Marcina2000 . Jedynie w czym się z nim nie zgodzę, to to , że temperatura przełączania się gazu 40-45' C to wysoka tem.

Z tego co pisze zainteresowany to nie ma lub nie wie , że ma lubryfikacji gazu.

Zakładam że silnik ma 1,4 więc nie ma obaw o stan silnika.

Tu się leje gaz i wciska pedał gazu do podłogi.

Jeśli chodzi o czystość filtrów = unikać Orlena,lukoila i wasbruka. Mają syfiasty gaz od ruskich . Na zachodnich cpnach można zmieniać filtry nawet co 40 ts km.

Obecnie cena w miarę dobrej instalacji lpg zaczyna się od 3200 zł. Jeśli jest tańsza ,to przy 100 tskm zaczną się problemy .

Jest sporo ofert aut ze swierzo założonym stagiem w cenie 2500-2700 zł . To są właśnie wadliwe buble.

Bajki jakie się wciska frajerom .

- do lpg potrzebne są specjalne świecie

- jak trochę nie pojedziesz na pb, to mapy paliwowe Ci się rozjadą.

- lubryfikacja poprawia pracę silnika.

Chwilowo nie pamiętam więcej głupot rozpowszechnianych w necie.

Oczywiście, ktoś powie... Ale do wtrysku bezpośredniego, to trzeba. .... Tylko ,że trzeba być idiotą, żeby montować lpg do silnika, który będzie spadał jednocześnie gaz i benzynę, przy cenie instalacji lpg ok 5-6 ts złotych. ..

 

Zgadzam się na temat bajek o których piszesz. Ostatnie auto jakie użytkowałem ze stajni GM to Chevrolet Evanda 2.0. Instalacja Stag4+, czerwone Valtki, reduktora nie pamiętam, założone przy przebiegu 140 tkm. Po założeniu LPG przejechałem 110 tkm, bez konieczności regeneracji wtrysków i reduktora. Wszystko ładnie pracowało. Olej wymieniany co 15 tkm, temperatura przełączania ustawiona na 30C. Po montażu pojawił się problem z zapętlaniem wtrysków przy mocniejszym gnieceniu, problem nie do końca rozwiązany. Po 2 miesiącach pojechałem do innego gazownika, który podpiął sygnał z lambdy do komputera LPG. Zmienił dysze i pojechaliśmy na miasto na strojenie z laptopem. Od tego czasu instalacja pracowała bardzo dobrze. Najbardziej istotne jest to, aby zamontować instalkę u dobrego gazownika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie śmiecić, tu zapytam.

Pacjent - Corsa D 1,4 z LPG Irmschera( chyba elementy są Landi). Świruje na gazie - po przejechaniu kilkunastu km zachowuje się, jakby gaz sie skończył, zaświeca się CE a potem autko z kluczem, jedzie wtedy jakby na 3 gary. Na benie też wybija błąd, świeci się teraz bez przerwy CE. Ale nie czuć dużych zmian.

Wrzucam film z operacji "gaz/hamulec". Umiecie te błyski policzyc? Bo dla mnie to czarna magia.. Oczopląsu można dostać.

Co jej dolega? Czego sie spodziewać u mechaniora?

Już rozmawiałem z gazownikiem o autku, ale twierdzi, że nie podepnie się do kompa gazu, bo jest blokada.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności