Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Corsa D z fabrycznym LPG i rutynowa jazda na benzynie

1.2 55kW 16V Z12XE lpg wtryski 100km

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#11 OFFLINE   jarek65w

jarek65w
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • LokalizacjaŁódź Janów
  • Model:Opel Astra III
  • Inna marka:Corsa C
  • Silnik:Z14XEP
  • Nadwozie:kombi
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 30 grudzień 2017 - 13:50

 po prostu jesteś w pewnym stopniu w stanie wyczuć kiedy LPG rozjeżdża ci mapy Pb.

Bo wtedy w całym zakresie pracy silnika czujesz czy poprawnie pracuje na Pb.

Jeżeli coś jest nie tak to wtedy jedziesz na regulację.

Adam , śmigam na LPG już z 5 lat i powiedź proszę jak można wyczuć kiedy instalka psuje mapy PB podczas jazdy.

Jedyne z tym objawy miałem podczas odpalania bo trzesło silnikiem ale potem mapy sobie chyba korygował sterownik ?

 

Nigdy jak chciałem polatać na benie nie odczuwałem dyskomfortu poza fazą odpalania.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#12 OFFLINE   BooBoss

BooBoss
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Model:Opel Corsa D
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 30 grudzień 2017 - 13:50

OK, dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Na jednym zbiorniku robię około 400km. Dla ułatwienia można przyjąć, że co 3 tankowania LPG przejechać 50km na benzynie.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#13 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9286 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 30 grudzień 2017 - 15:44

Adam , śmigam na LPG już z 5 lat i powiedź proszę jak można wyczuć kiedy instalka psuje mapy PB podczas jazdy.

 

 

 

Przy rozwalonych mapach Pb silnik gorzej pracuje (dławienie ,szarpanie itp.)do momentu ich ponownego ułożenia.

A dla upewnienia się jeżeli masz dostęp do Opcoma to sprawdź sobie jakie masz korekty długo i krótkoterminow na Pb oraz potem na LPG.

I jak bardzo odbiegają od siebie.

 

 

 

 

 

Nigdy jak chciałem polatać na benie nie odczuwałem dyskomfortu poza fazą odpalania.

 

 

 

I już jest wpływ na Pb w fazie rozgrzewania.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#14 OFFLINE   Marcin2000

Marcin2000
  • Forumowicz
  • 663 postów
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:A12XER
  • Nadwozie:5D
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 30 grudzień 2017 - 18:09

http://gazeo.pl/bizn...em,artykul,5602 a to faktycznie ciekawe jak obadam w praktyce to nie omieszkam się pochwalić


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#15 OFFLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 9356 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 30 grudzień 2017 - 19:24

Marcin coś link nie wchodzi.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#16 OFFLINE   vertix

vertix
  • Zasłużony
  • 1862 postów
  • LokalizacjaPyrzyce
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:z1,8xe
  • Nadwozie:sedes
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 30 grudzień 2017 - 20:20

Najciekawsza opinia jest Marcina2000 . Jedynie w czym się z nim nie zgodzę, to to , że temperatura przełączania się gazu 40-45' C to wysoka tem.
Z tego co pisze zainteresowany to nie ma lub nie wie , że ma lubryfikacji gazu.
Zakładam że silnik ma 1,4 więc nie ma obaw o stan silnika.
Tu się leje gaz i wciska pedał gazu do podłogi.
Jeśli chodzi o czystość filtrów = unikać Orlena,lukoila i wasbruka. Mają syfiasty gaz od ruskich . Na zachodnich cpnach można zmieniać filtry nawet co 40 ts km.
Obecnie cena w miarę dobrej instalacji lpg zaczyna się od 3200 zł. Jeśli jest tańsza ,to przy 100 tskm zaczną się problemy .
Jest sporo ofert aut ze swierzo założonym stagiem w cenie 2500-2700 zł . To są właśnie wadliwe buble.
Bajki jakie się wciska frajerom .
- do lpg potrzebne są specjalne świecie
- jak trochę nie pojedziesz na pb, to mapy paliwowe Ci się rozjadą.
- lubryfikacja poprawia pracę silnika.
Chwilowo nie pamiętam więcej głupot rozpowszechnianych w necie.
Oczywiście, ktoś powie... Ale do wtrysku bezpośredniego, to trzeba. .... Tylko ,że trzeba być idiotą, żeby montować lpg do silnika, który będzie spadał jednocześnie gaz i benzynę, przy cenie instalacji lpg ok 5-6 ts złotych. ..

Użytkownik vertix edytował ten post 30 grudzień 2017 - 20:31

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#17 ONLINE   hubkas

hubkas
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Model:Opel Astra IV
  • Inna marka:Skoda Fabia
  • Silnik:B14NET
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 10 styczeń 2018 - 14:18

Najciekawsza opinia jest Marcina2000 . Jedynie w czym się z nim nie zgodzę, to to , że temperatura przełączania się gazu 40-45' C to wysoka tem.
Z tego co pisze zainteresowany to nie ma lub nie wie , że ma lubryfikacji gazu.
Zakładam że silnik ma 1,4 więc nie ma obaw o stan silnika.
Tu się leje gaz i wciska pedał gazu do podłogi.
Jeśli chodzi o czystość filtrów = unikać Orlena,lukoila i wasbruka. Mają syfiasty gaz od ruskich . Na zachodnich cpnach można zmieniać filtry nawet co 40 ts km.
Obecnie cena w miarę dobrej instalacji lpg zaczyna się od 3200 zł. Jeśli jest tańsza ,to przy 100 tskm zaczną się problemy .
Jest sporo ofert aut ze swierzo założonym stagiem w cenie 2500-2700 zł . To są właśnie wadliwe buble.
Bajki jakie się wciska frajerom .
- do lpg potrzebne są specjalne świecie
- jak trochę nie pojedziesz na pb, to mapy paliwowe Ci się rozjadą.
- lubryfikacja poprawia pracę silnika.
Chwilowo nie pamiętam więcej głupot rozpowszechnianych w necie.
Oczywiście, ktoś powie... Ale do wtrysku bezpośredniego, to trzeba. .... Tylko ,że trzeba być idiotą, żeby montować lpg do silnika, który będzie spadał jednocześnie gaz i benzynę, przy cenie instalacji lpg ok 5-6 ts złotych. ..

 

Zgadzam się na temat bajek o których piszesz. Ostatnie auto jakie użytkowałem ze stajni GM to Chevrolet Evanda 2.0. Instalacja Stag4+, czerwone Valtki, reduktora nie pamiętam, założone przy przebiegu 140 tkm. Po założeniu LPG przejechałem 110 tkm, bez konieczności regeneracji wtrysków i reduktora. Wszystko ładnie pracowało. Olej wymieniany co 15 tkm, temperatura przełączania ustawiona na 30C. Po montażu pojawił się problem z zapętlaniem wtrysków przy mocniejszym gnieceniu, problem nie do końca rozwiązany. Po 2 miesiącach pojechałem do innego gazownika, który podpiął sygnał z lambdy do komputera LPG. Zmienił dysze i pojechaliśmy na miasto na strojenie z laptopem. Od tego czasu instalacja pracowała bardzo dobrze. Najbardziej istotne jest to, aby zamontować instalkę u dobrego gazownika.  


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#18 OFFLINE   silvo44

silvo44

    instruktor

  • Moderator
  • 3801 postów
  • LokalizacjaOlkusz/młp
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:Z18XER
  • Nadwozie:HB
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 10 styczeń 2018 - 20:40

Żeby nie śmiecić, tu zapytam.

Pacjent - Corsa D 1,4 z LPG Irmschera( chyba elementy są Landi). Świruje na gazie - po przejechaniu kilkunastu km zachowuje się, jakby gaz sie skończył, zaświeca się CE a potem autko z kluczem, jedzie wtedy jakby na 3 gary. Na benie też wybija błąd, świeci się teraz bez przerwy CE. Ale nie czuć dużych zmian.

Wrzucam film z operacji "gaz/hamulec". Umiecie te błyski policzyc? Bo dla mnie to czarna magia.. Oczopląsu można dostać.

Co jej dolega? Czego sie spodziewać u mechaniora?

Już rozmawiałem z gazownikiem o autku, ale twierdzi, że nie podepnie się do kompa gazu, bo jest blokada. 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#19 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9286 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 10 styczeń 2018 - 21:44

Podjedź do mnie podłączymy Opcoma i się dokładnie odczyta.

Bo to ci miga to fakt oczopląs


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: 1.2 55kW 16V Z12XE, lpg, wtryski, 100km