Skocz do zawartości

Zapychająca się odma


Gość mati3633

Rekomendowane odpowiedzi

Witam bardzo wszystkich, jestem tu pierwszy raz i mam pytanie co do odmy w silniku 1,6 16V opel astra 99r. Czy jest prawdopodobieństwo że przy zapchanej odmie wytwarzające się ciśnienie może uszczelniaczami popchać olej pod tłoki.? Odłączyłem odmę i dymek znikną. Czy w ten przewód od odmy powinno dmuchnąć się lekko płucami czy jest jakiś zaworek który się później otwiera przy obrotach.? Ale próbowałem dmuchnąć w ten przewód nawet na odpalonym silniku i jak dla mnie jest zapchany.Jawnie pod korkiem wlewu oleju zbiera się ciśnienie którego wcześniej nie miałem, przed remontem silnika. Teraz zrobiłem około 30km. ze zdjętym przewodem i jest okej.

post-58010-0-96427200-1517125189_thumb.jpg

post-58010-0-12737700-1517125196_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Mam jeszcze pytanie co do przepięcia odmy, mechanik powiedział mi że trzeba wziąć drugi przewód i podłączyć gdzieś za filtrem. Czy to będzie okej.? Tam gdzie jest docelowo zainstalowana to jest mikser gazu i powiedział że będzie się zapychać , więc kazał mi takie coś zrobić samemu. Zrobiłem już ponad 150km ze zdjętym przewodem i położyłem szmatkę w razie skorpin olej ale jest wszystko oki, w końcu cały silnik po remoncie. Nie ma już żadnego dymku jak na założonej (zepchniętej odmie ). Ta odma musiała być zapchana już bardzo dawno bo zawsze miałem olej obok świec , myśląc że za każdym razem przy naprawie (rozrządu - uszczelniaczy) źle uszczelkę zakładali a tu wyszła taka banalna a zarazem ważna przyczyna. Ciśnienie wypychało uszczelkę w kierunku świec i już mamy olej na świecy. Samochód był z naprawami w trzech warsztatach i nikt o tym nie pomyślał , :( szczęście że ja obcuję z samochodami już ze 30 lat i wpadłem na taki pomysł.

post-58010-0-76278600-1517302765_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze powiedz mechanikowi aby nic nie przerabiał a tylko oglądnął pokrywę zaworów w miejscu wchodzenia odmy do niej od strony zaworów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mati3633

Nadal zapycha mi tą odmę. Ma ktoś jeszcze pomysł dlaczego? Mechanik mi powiedział że te astry tak maja i tyle ale to chyba nie jest normalne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest normalne. Albo auto robi krótkie odcinki albo termostat niedomaga.

Czy ktokolwiek zaglądał, jak wygląda pod pokrywą, tak jak Adam pisał? Tam jest separator oleju, tak jak i inne rzeczy w aucie, czasem jest konieczność czyszczenia lub wymiany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mati3633

To nie jest normalne. Albo auto robi krótkie odcinki albo termostat niedomaga.

Czy ktokolwiek zaglądał, jak wygląda pod pokrywą, tak jak Adam pisał? Tam jest separator oleju, tak jak i inne rzeczy w aucie, czasem jest konieczność czyszczenia lub wymiany.

Czy ok 20 km rano i wieczorem możemy nazwać krótkim odcinkiem? Jeżeli tak to wszystko ok. Tzn. co pod pokrywą?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20km w zimę to krótki odcinek. Auto osiąga pełną temperaturę po 3/4 tego dystansu - nie ma czasu na "wygrzanie się" silnika. Zanieczyszczenia i wilgoć z paliwa odkładają się w formie "majonezu" najczęściej w odmie i na korku wlewu oleju. Z racji tego, że to pochodne wody to na mrozie zamarza - resztę już znasz.

Pod pokrywą?

A czytasz czasem?

 

 

jak wygląda pod pokrywą, tak jak Adam pisał? Tam jest separator oleju, tak jak i inne rzeczy w aucie, czasem jest konieczność czyszczenia lub wymiany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mati3633

 

20km w zimę to krótki odcinek. Auto osiąga pełną temperaturę po 3/4 tego dystansu - nie ma czasu na "wygrzanie się" silnika. Zanieczyszczenia i wilgoć z paliwa odkładają się w formie "majonezu" najczęściej w odmie i na korku wlewu oleju. Z racji tego, że to pochodne wody to na mrozie zamarza - resztę już znasz.

Pod pokrywą?

A czytasz czasem?

 

 

 

Czyli może wszystko jest ok krótkie dystanse i muszę tam zaglądać i czyścić.Pod korkiem jest czyściutko a pod pokrywą nie ma tam żadnego separatora więc nie wiem o co chodzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mati nie widzisz tego pogrubienia w pokrywie?

Ja jeździłem do pracy 17 km i masło (minimalnie)miałem gdy jeździłem na Mobilu i GM.

Odkąd zacząłem lać Valvolina masło jest w naprawdę znikomej ilości.

Ale termostat musi być też na 100 % sprawny

Każda wymiana oleju poprzedzona płukanką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności