Skocz do zawartości

Zdjęcie

Pierwszy dłuższy wyjazd i chceck engin


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   zaciekawiony

zaciekawiony
  • Użytkownik
  • 22 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Silnik:1.4 turbo
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 06 styczeń 2018 - 20:59

Witam forumowiczów tydzień temu kupiłem wymarzoną mokke 1,4 turbo 4x4 ale dziś dopiero miałem okazje wyjechać na dalszą trasę.Po przejechaniu ok 80 km z prędkością ok 130 km/h check engin!Wróciłem do domu odczytałem błędy było ich masę ale większość prawdopodobnie z powodu nie doładowanego akumulatora,auto w 2017r przejechało 4000km i stało.Główne błędy odpowiadające za check to :Doładowanie silnika za niskie,Usterka funkcji,Stałe .-Usterka przepływu powietrza dolotowego ,Wydajność,usterka funkcji.W czy szukać problemu?Po wykasowaniu błędów doradzono mi przegonić auto podejrzewając przycięcie geometrii z powodu okazjonalnej jazdy w ostatnim czasie,a jeśli auto już jechało to po bułki 500m i jechała nim osoba 65 letnia.Po ostrzejszej jeździe auto rzeczywiście ożyło zaczęło się znacznie wyżej wkręcać na obroty nie wyskoczył na razie żaden błąd.Co mogę sprawdzić by znaleźć winowajcę ?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4909 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 06 styczeń 2018 - 21:03

Pierwsze: Mokka nie ma zmiennej geometrii tylko klasyczną turbinę...

Drugie - te błędy to se można... trzy interfejsy i w każdym inny opis błędu. Kody są istotne a nie jakieś wydumki tłumaczone z innego języka na polskie...


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   zaciekawiony

zaciekawiony
  • Użytkownik
  • 22 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Silnik:1.4 turbo
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 06 styczeń 2018 - 21:55

Nie miałem możliwości jechać do jakiegoś dużego warsztatu ze względu na porę komputer podpiął znajomy i to odczytał myślałem że to turbina ze zmienną geometrią jutro podam kody błędów.Dziękuję za pomoc


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4909 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 06 styczeń 2018 - 22:11

Po opisie mogę się domyślać P0299 oraz P1101. 

Najistotniejsze jest podanie odczytanych kodów.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   zaciekawiony

zaciekawiony
  • Użytkownik
  • 22 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Silnik:1.4 turbo
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 06 styczeń 2018 - 22:36

Z tego co odczytał tym programem to 0299 1109


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4909 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 06 styczeń 2018 - 22:46

Nie może być w benzyniaku P1109 bo on dotyczy klap wirowych kolektora - to w dieslu np 1,9cdti.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   zaciekawiony

zaciekawiony
  • Użytkownik
  • 22 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Silnik:1.4 turbo
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 07 styczeń 2018 - 10:58

Też udało mi się odczytać ten drugi błąd i też mnie zdziwił ale ten program tak to odczytał a dlaczego nie wiem.A co do zmiennej geometrii w turbinie nad turbiną zauważyłem gruszkę z cięgnem i sądziłem że to do sterowania geometrią.Na razie po skasowaniu błędów nic się nie dzieje w tygodniu jak coś podjadę do większego warsztatu,wczoraj to była taka koleżeńska pomoc sąsiedzka,ale dlaczego program tak odczytał ten drugi błąd to nie wiem.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4909 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 07 styczeń 2018 - 11:12

co do zmiennej geometrii w turbinie nad turbiną zauważyłem gruszkę z cięgnem i sądziłem że to do sterowania geometrią.

Źle sądzisz.

Zmienną geometrię ma np. 2,0cdti w Astrze czy Insignii.

 

cdtiturbo_wm.jpg

 

Widać, że cięgno attuatora wchodzi w zimną muszlę i tam są kierownice.

 

turbina3.jpg

 

W 1,4T jest turbina klasyczna z zaworem wastegate. Attuator steruje klapką w gorącej muszli - zamknięta klapka = wszystko przez wirnik turbiny, otwarta klapka = omijanie gazów = mniejsze obroty turbiny. Przy kierownicach turbina cały czas zapierdziela, a ciśnienie doładowania uzyskuje się przez regulację kąta łopatek w zimnej muszli. Przy wastegate reguluje się je obrotami turbiny.

 

GT1446SLM-781504-5004S-781504-5007S-7815

 

Wastegate:

 

Internalgate_vf39.jpg

 

Wystarczy trochę poczytać na googlach i można wyjść z matni matrixa...


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   zaciekawiony

zaciekawiony
  • Użytkownik
  • 22 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Silnik:1.4 turbo
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 07 styczeń 2018 - 11:21

Dziękuję próbowałem znaleźć coś o turbinie z mokki ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi jaki to typ turbiny teraz mam pewność zmylił mnie jeszcze warsztat regenerujący turbiny do którego dzwoniłem twierdząc żę mokka ma zmienną geometrię.Domniewam że zawór ten również może się przyciąć itp rzeczy i powodować problemy z doładowaniem?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4909 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 07 styczeń 2018 - 11:28

zawór ten również może się przyciąć itp rzeczy i powodować problemy z doładowaniem?
 

Moim zdaniem nie przy tym przebiegu.

 

próbowałem znaleźć coś o turbinie z mokki ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi

No nie gadaj, bo w guglach zdjęć i opisów jest od za*****nia. 



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież