Witam forumowiczów tydzień temu kupiłem wymarzoną mokke 1,4 turbo 4x4 ale dziś dopiero miałem okazje wyjechać na dalszą trasę.Po przejechaniu ok 80 km z prędkością ok 130 km/h check engin!Wróciłem do domu odczytałem błędy było ich masę ale większość prawdopodobnie z powodu nie doładowanego akumulatora,auto w 2017r przejechało 4000km i stało.Główne błędy odpowiadające za check to :Doładowanie silnika za niskie,Usterka funkcji,Stałe .-Usterka przepływu powietrza dolotowego ,Wydajność,usterka funkcji.W czy szukać problemu?Po wykasowaniu błędów doradzono mi przegonić auto podejrzewając przycięcie geometrii z powodu okazjonalnej jazdy w ostatnim czasie,a jeśli auto już jechało to po bułki 500m i jechała nim osoba 65 letnia.Po ostrzejszej jeździe auto rzeczywiście ożyło zaczęło się znacznie wyżej wkręcać na obroty nie wyskoczył na razie żaden błąd.Co mogę sprawdzić by znaleźć winowajcę ?

Pierwszy dłuższy wyjazd i chceck engin
#1
OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2018 - 20:59
Odśwież
#2
ONLINE
Napisano 06 styczeń 2018 - 21:03
Pierwsze: Mokka nie ma zmiennej geometrii tylko klasyczną turbinę...
Drugie - te błędy to se można... trzy interfejsy i w każdym inny opis błędu. Kody są istotne a nie jakieś wydumki tłumaczone z innego języka na polskie...
Odśwież
#3
OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2018 - 21:55
Nie miałem możliwości jechać do jakiegoś dużego warsztatu ze względu na porę komputer podpiął znajomy i to odczytał myślałem że to turbina ze zmienną geometrią jutro podam kody błędów.Dziękuję za pomoc
Odśwież
#4
ONLINE
Napisano 06 styczeń 2018 - 22:11
Po opisie mogę się domyślać P0299 oraz P1101.
Najistotniejsze jest podanie odczytanych kodów.
Odśwież
#5
OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2018 - 22:36
Z tego co odczytał tym programem to 0299 1109
Odśwież
#6
ONLINE
Napisano 06 styczeń 2018 - 22:46
Nie może być w benzyniaku P1109 bo on dotyczy klap wirowych kolektora - to w dieslu np 1,9cdti.
Odśwież
#7
OFFLINE
Napisano 07 styczeń 2018 - 10:58
Też udało mi się odczytać ten drugi błąd i też mnie zdziwił ale ten program tak to odczytał a dlaczego nie wiem.A co do zmiennej geometrii w turbinie nad turbiną zauważyłem gruszkę z cięgnem i sądziłem że to do sterowania geometrią.Na razie po skasowaniu błędów nic się nie dzieje w tygodniu jak coś podjadę do większego warsztatu,wczoraj to była taka koleżeńska pomoc sąsiedzka,ale dlaczego program tak odczytał ten drugi błąd to nie wiem.
Odśwież
#8
ONLINE
Napisano 07 styczeń 2018 - 11:12
co do zmiennej geometrii w turbinie nad turbiną zauważyłem gruszkę z cięgnem i sądziłem że to do sterowania geometrią.
Źle sądzisz.
Zmienną geometrię ma np. 2,0cdti w Astrze czy Insignii.
Widać, że cięgno attuatora wchodzi w zimną muszlę i tam są kierownice.
W 1,4T jest turbina klasyczna z zaworem wastegate. Attuator steruje klapką w gorącej muszli - zamknięta klapka = wszystko przez wirnik turbiny, otwarta klapka = omijanie gazów = mniejsze obroty turbiny. Przy kierownicach turbina cały czas zapierdziela, a ciśnienie doładowania uzyskuje się przez regulację kąta łopatek w zimnej muszli. Przy wastegate reguluje się je obrotami turbiny.
Wastegate:
Wystarczy trochę poczytać na googlach i można wyjść z matni matrixa...
Odśwież
#9
OFFLINE
Napisano 07 styczeń 2018 - 11:21
Dziękuję próbowałem znaleźć coś o turbinie z mokki ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi jaki to typ turbiny teraz mam pewność zmylił mnie jeszcze warsztat regenerujący turbiny do którego dzwoniłem twierdząc żę mokka ma zmienną geometrię.Domniewam że zawór ten również może się przyciąć itp rzeczy i powodować problemy z doładowaniem?
Odśwież
#10
ONLINE
Napisano 07 styczeń 2018 - 11:28
zawór ten również może się przyciąć itp rzeczy i powodować problemy z doładowaniem?
Moim zdaniem nie przy tym przebiegu.
próbowałem znaleźć coś o turbinie z mokki ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi
No nie gadaj, bo w guglach zdjęć i opisów jest od za*****nia.
Odśwież