Skocz do zawartości

[Z16LET] uszkodzone cewki zaplonowe?


Gość astra_man

Rekomendowane odpowiedzi

Gość astra_man

Witam



Mam od jakiegos czasu nastepujace objawy: w momencie wcisniecia pedalu gazu do konca w okolicach 2 - 2,5 tys obrotow czulem przez chwile lekkie szarpanie silnika po czym po kilku sekundach w miare wzrostu obrotow problem znikal. Szczegolnie czuc to bylo podczas jazdy na wyzszych biegach typu 5 lub 6. Kilka szarpniec po dodaniu gazu po czym OK. Bylem u mechanika i stwierdzil ze to moze byc wypadanie zaplonu i ze podejrzewa cewki zaplonowe po czym wykrecilismy swiece i zmniejszylismy szczeliny ze standrdowych 0,8 na 0,7. I w sumie troche to pomoglo, nie mam juz takich ostrych szarpniec ale mimo to dalej mam wrazenie ze w tym zakresie obrotow silnik pracuje nierowno.



Podlaczylem dzis op-coma i bledow zadnych od silnika nie bylo, natomiast chcialem sie poradzic czy ponizsze parametry sa ok (niestety nie dziala mi w op-comie zrzucenie logow do pliku wiec musze opisac recznie)?




Knock Retard Cylinder 1


Knock Retard Cylinder 2


Knock Retard Cylinder 3


Knock Retard Cylinder 4


Tu mam na biegu jalowym wszystkie na 0, natomiast pod obciazeniem w cylindrach 1, 2 i 4 wartosci skacza do -3, czasem -4. Natomiast na cylindrze 3 skacze az do -12. Moje pytanko jest czy te roznice sa akceptowalne i czemu te wartosci sa ujemne?



B1S1 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 1)


B1S2 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 2)


Tutaj mam na obydwu sensorach zawsze Lean czyli uboga. Niezaleznie czy jade czy stoje czy gaz w podlodze czy nie. To jest ok? Slyszalem ze powinno sie zmieniac czesto pomiedzy uboga a bogata.



Barometric Pressure <- to mam ok 98 kpa


Boost Presure <- to maksymalnie dochodzi do 210-230


Czyli wychodzi, ze turbina laduje u mnie okolo 1,2-1,3 bara. To w normie?



I teraz juz nie wiem czy to faktycznie listwa z cewkami czy moze cos innego?


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na zbyt ubogą mieszankę na skutek lewego powietrza, ciśnienia paliwa lub problemu lambdy.

Daj to komuś ogarniającemu temat żeby zdiagnozował porządnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem był bardzo podobny,Astra G 1.6 16V XEL,lekkie szarpnięcia w zakresie 2-2,5 obrotów (tylko gdy auto nagrzane),na zimnym wszystko ok.Listwa zapłonowa Dis okazała się problemem,wczesniej wyczyszczona przepustnica,egr,sprawdzone podciśnienia itd.Wymieniłem listwę i jak ręką odjął.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wydaj tysiaka...

 

 

 

Knock Retard Cylinder 1 Knock Retard Cylinder 2 Knock Retard Cylinder 3 Knock Retard Cylinder 4

Czujnik spalania stukowego opóźnia kąt zapłonu. Na wyłączonym silniku wszędzie powinno być 0.

Jak będzie słaba kompresja na III to będzie spalanie stukowe i będzie opóźniał.

 

Daj to komuś ogarniętemu na diagnostykę. Może uwalony czujnik stuku, może nie ma kompresji na III, może jeszcze co innego.

Wiedzy za wiele nie masz, skoro zadajesz pytania z poziomu podstawowego, więc będąc zielonym jak szczypior na wiosnę wolałbym stracić 100-200 na porządną diagnostykę, niż 1000 na cewkę, która może okazać się całkowicie sprawna.

 

Twój cyrk, Twoje małpy. Róbta co chceta, ale przestań już zadawać pytania, bo na podstawie podanych danych to szklana kula jest potrzebna do diagnozy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość astra_man

 

 

Wygląda na zbyt ubogą mieszankę na skutek lewego powietrza, ciśnienia paliwa lub problemu lambdy.

 

Robilem regeneracje turbosprezarki niedawno, zakladalem ja wspolnie z mechanikiem i przy okazji sprawdzalem wszystkie weze od turbo i IC i jest ok. Oczywiscie wszystkie nowe filtry i swiece przy tym byly zakladane. Ta lambde moge jakos zdiagnozowac swoim op-comem? Bo mam odczyty z tych sond podane w Voltach czy mV?

 

 

 

U mnie problem był bardzo podobny,Astra G 1.6 16V XEL,lekkie szarpnięcia w zakresie 2-2,5 obrotów (tylko gdy auto nagrzane),na zimnym wszystko ok.Listwa zapłonowa Dis okazała się problemem,wczesniej wyczyszczona przepustnica,egr,sprawdzone podciśnienia itd.Wymieniłem listwę i jak ręką odjął.

 

A miales moze tez tak ze przy wcisnieciu pedalu gazu np do polowy problem nie wystepowal a jedynie przy pedale w podlodze? Ogolnie tez zamierzam ta listwe wymienic.

 

 

 

No to wydaj tysiaka...

 

Nie wiem czy mowimy o tym samym ale taka listwa z cewkami zaplonowymi oryginalna Delphi kosztuje 280 zl natomiast zamienniki sa ponizej 200 zl...

 

 

 

Czujnik spalania stukowego opóźnia kąt zapłonu. Na wyłączonym silniku wszędzie powinno być 0. Jak będzie słaba kompresja na III to będzie spalanie stukowe i będzie opóźniał.

 

Tak jak pisalem, na wolnych obrotach mam zawsze 0 na kazdym cylindrze natomiast przy pedale w podlodze wartosci zmieniaja sie tak jak opisalem. Kompresja chyba dobra bo oleju nie bierze grama a na hamowni bylem niedawno to wyszlo 181 KM / 250 NM czyli nawet lepiej niz podaje fabryka. Ale nic nie szkodzi na przeszkodzie zebym ja sprawdzil.

 

 

 

Twój cyrk, Twoje małpy. Róbta co chceta, ale przestań już zadawać pytania, bo na podstawie podanych danych to szklana kula jest potrzebna do diagnozy.

 

Hmmm no zadaje pytania na podstawie wskazan op-comu. Przeciez wiekszosc podstawowych warsztatow to nie ma nic wiecej na wyposazeniu niz taki sam op-com. Moge podac kazda inna dowolna zmienna stad moje pytanie o ukierunkowanie. Moze i jestem zielony, dlatego pytam bo chce sie nauczyc :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

sprawdzalem wszystkie weze od turbo i IC i jest ok.

A masz świadomość, że szczelność dolotu to nie tylko to, co sprawdziłeś?

A gdzie zawór odmy w pokrywie? A gdzie kolektor ssący? A gdzie sam IC? I jeszcze kilka drobiazgów...

 

 

 

Przeciez wiekszosc podstawowych warsztatow to nie ma nic wiecej na wyposazeniu niz taki sam op-com.

Tu się mylisz :]

 

 

 

pytam bo chce sie nauczyc

Troszkę drogo może wyjść, bo do prawidłowej interpretacji trzeba dodać doświadczenie. Niejednokrotnie w trakcie przeglądania listy danych coś podpadnie i to coś naprowadza na trop. Nie da się zdalnie diagnozować.

Co z tego, że powiem, co trzeba sprawdzić, jeśli podczas przeglądania listy danych wskazówką może być zachowanie silnika przy wchodzeniu na obroty, a w drugim wypadku schodzenie z obrotów?

Nie da się tak.

 

 

 

Nie wiem czy mowimy o tym samym ale taka listwa z cewkami zaplonowymi oryginalna Delphi kosztuje 280 zl natomiast zamienniki sa ponizej 200 zl...

Oryginał ASO kosztuje ponad 900. Zamienniki uznaję tylko z górnych półek a i tak nie w każdym wypadku się nadają, bo Ople są dość wybredne elektrycznie jeśli chodzi o czujniki czy tego typu sprawy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziele sie informacja w razie jak by ktos mial podobny objaw. Dzis przyszla listwa z cewkami, oryginalna DELPHI czyli taka jak fabrycznie jest zakladana, zwiekszylem szczeline w swiecach spowrotem na 0,9 i zalozylem nowa cewke i problem zniknal :) Brak szarpania i tzw wypadania zaplonu. Koszt niestety 278 zl.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności