Skocz do zawartości

Agila 1.0 benzyna - olej idzie na tłoki


Gość amatoraut

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie i ewentualne Panie :)

Mam taki kłopocik... mianowicie nabyłem sobie Agilę z 2003 roku z silnikiem 1.0 12v. W silniku prawdopodobnie była walnięta uszczelka pod głowicą bo maslo pod korkiem i brak mocy.. do tego na biało z rury... więc rozebrałem wszystko, sprawdziłem głowicę i blok, wszystko po bożemu złożyłem z nową uszczelką i innymi nowymi uszczelkami, zalałem płynem i nowym olejem... odpalam i klops :(

 

Odpala bez problemu i przez 5 sek wszystko ok... potem traci obroty tak, ze ledwo sie kręci.. zaczyna obficie palić olej i zapala się kontrolka oleju... ewidentnie zaciąga olej do kolektora ssącego w takiej ilości, ze brakuje go w misce... po chwili gaśnie zdławiony olejem.. gdy olej spłynie do miski po paru chwilach, mogę znów odpalic i przez chwile jest normalnie... jaka może być przyczyna?

 

Przez te chwile pierwszą silnik nie dymi, ma ciśnienie oleju i pracuje równo. Podczas naprawy nie znalazłem, zadnych uszkodzeń czy czegokolwiek co wzbudziłoby moje podejrzenia.

 

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

więc rozebrałem wszystko, sprawdziłem głowicę i blok, wszystko po bożemu złożyłem z nową uszczelką i innymi nowymi uszczelkami

 

Dla mojej informacji odpowiedz mi jak się to robi po bożemu.

Ja wiem jak to się powinno robić.

Nie traktuj tego jak sarkazmu bo chciałbym wiedzieć co dokładnie zrobiłeś.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli po zdławieniu olejem szybko by się zdjęło pokrywę zaworów, to obecność dużej ilości oleju świadczyłaby o tym, że nie spływa do misy tylko idzie w odmę a z odmy do dolotu. Ale to piorunem by trzeba było - mi zdjęcie pokrywy od zera zajmuje ok. 10 minut, jakby przygotować się do tej operacji to myślę, że 3-4 minuty :) Warto sprawdzić.

 

Ale pytanie zasadnicze: czy był pomiar kompresji?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzone gładzie na wale i wałkach.. nie mierzyłem bo nie widziałem zuzycia (wzerów, rys itd.). Panewki bez przetarć czy rys. Nowa uszczelka miski, pokrywy rozrządu, głowicy.. wersja do 60km nie do 58km. Splanowana głowica, przylgnia bloku sprawdzona szybą (idealnie gładka i czysta). Glowica skręcona nowymi śrubami, dotarte zawory, nowy simmering wału, pompa oleju bez widocznego zurzycia na zębatkach czy obudowie... panewki nie klepią, zawory i rozrząd nie hałasuje, silnik generalnie kręci się prawidłowo tylko dostaje olej w odme... i dlatego traci obroty i zdycha puszczajac chmure niebieska... zastanawiam się czy coś przeoczyłem... czy to mogą być aż takie przedmuchy??? Chyba by miał problem z odpaleniem? Może odma? Czy jest jakas inna odma niż te dwie na górze silnika? Może ktoś miał podobny objaw?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ArKos czy możesz wrzucić fote z zaznaczonymi kanałami spływowymi dla oleju w bloku i w głowicy? Nie moge znaleźć w necie takiej informacji..

Edytowane przez amatoraut

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności