Skocz do zawartości

Corsa C 1.0 - czyszczenie przepustnicy - jak to w końcu jest?


Gość tomasz.rak

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomasz.rak

Dzień dobry!

 

Przepraszam, jeśli to pytanie wyda się banałem, ale jak to jest w końcu z tym czyszczeniem przepustnicy? Przegrzebałem nasze forum, potem m.in. Elektrodę i inne miejsca, i raz piszą że to jest potrzebne a raz że to zły pomysł (przy tych samych opisanych objawach).

 

Dokładniej - wyskoczyły mi błędy, najpierw P1405-8 a potem P0300-8 i kolejno wszystkie trzy P0301, P0302, P0303 (wszystkie z 008). Poczytałem różne tematy, czyli info o chwilowych problemach z EGR i wypadaniu zapłonu, więc żeby nie szukać za głęboko (np sprawdziłem czy nie ma gdzieś uszkodzonych przewodów i czy nie łapie lewego powietrza, wymieniłem świece) - pojechałem do mechanika.

 

Mechanik zdiagnozował że należy wymienić albo wyczyścić EGR, a jeśli to nie pomoże to wyczyścić przepustnicę. Świece są nowe, mechanik (ponoć) sprawdził także cewkę.

 

EGR u siebie mogę wyczyścić sam, albo w ostateczności wymienić, ale jak to jest z tą przepustnicą? Przejechałem się po różnych miejscach, każdy mechanik chce za diagnozę i nie daje mi gwarancji, że to to. No cóż - takie mamy czasy. ;) Co Wy uważacie? Czy ten pomysł czyszczenia przepustnicy to zło i głupota (albo zdzierstwo), czy naprawdę to jest konieczność?

Edytowane przez tomasz.rak

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P1405 czyszczenie nie zawsze pomaga ale nie zaszkodzi.

Najpierw trzeba sprawdzić czy jest zasilanie pin 5-masa we wtyczce od EGR

 

Pytanie dla czego mechanik nie chce wyczyścić EGR i przepustnicy razem.

Pytanie drugie dla czego sam tego nie zrobisz.

 

Te rzeczy niestety należy czyścić a szczególnie gdy odma lubi popluć olejem przepustnicę.

 

 

 

A o wypadaniu zapłonu już tysiące razy było pisane co trzeba zrobić

 

  • Sprawdź prawidłowość działania następujących części składowych:
    Ciśnienie paliwa
    Świece zapłonowe
    Wtyk świec zapłonowych
    Cewka zapłonowa, zapłon bezrozdzielaczowy
    Silnik-sprężanie
    Wykonaj kontrolę wizualną wszystkich odpowiednich elementów wydechu, sprawdzjąc kompletność, nieszczelności i uszkodzenia.
    Sprawdź czy przewody podciśnieniowe nie są rozszczepione, załamane, nieszczelne i czy są właściwie podłączone.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomasz.rak

Bardzo dziękuję za odpowiedź Adamie.

 

Mechanik który diagnozował powiedział oczywiście, że może to zrobić od razu razem. Ale ponieważ sam nie jestem ekspertem, wolałem sprawdzić tę kwestię przepustnicy. Nie byłem pewny, czy to konieczne i czy mnie nie naciąga, ale jak zacząłem czytać, na przykład:

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2016750.html

http://forum.opel24.com/topic/68482-szarpanie-po-czyszczeniu-przepustnicy-corsa-b-10-12v/

pomyślałem, że to może być zły pomysł...

 

Mechanik zaproponował 250 zł za wyczyszczenie obu. Chętnie zrobię to sam, jest mnóstwo tutoriali, nie byłem jednak pewny tej kwestii "autoadaptacji", tzn, czy jak to wyczyszczę po prostu zgodnie z tutorialem, to będę musiał coś jeszcze w komputerze poprawiać. Co sądzisz?

 

EGR sprawdzę od napięcia. 12V ma być, czy inne. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma być takie jak na na aku .

Sprawdzasz po włączeniu zapłonu(nie mylić z odpaleniem auta)

 

Po czyszczeniu zrób adaptacje i zobaczysz czy coś sie zmieni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomasz.rak
Napięcie na piątym pinie z masą - takie same jak na aku. Zacząłem jednak od przepustnicy. Zdjąłem pokrywę, a tam ukazał się moim oczom srebrny szlam (na dole w załączniku). Nie widziałem jeszcze czegoś takiego, dlatego jestem mocno zaskoczony.

 

Wężyk z przepustnicy do silnika był tym szlamem wypełniony. Ten szlam był także w pokrywie przepustnicy, a sama przepustnica była mokra od (chyba oleju). Co to jest i co to oznacza?

 

Zauważyłem też że po załączeniu zapłonu dochodzi gdzieś z okolic przepustnicy pisk. Piski-parusekundowa przerwa-piski. Te drugie brzmią dziwnie niepokojąco.

 

Drugie piski - te niepokojące (na początku 10 sekund ciszy po poprzednich piskach)

pierwsze piski

 

Jakieś podpowiedzi? Czy to już na zupełnie inny wątek. Spotkałeś się może z czymś takim?

post-53914-0-12928200-1516560513_thumb.jpg

Edytowane przez tomasz.rak

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomasz.rak

Dziękuję. O masełku już przeczytałem - rzeczywiście, auto w domu zawsze robi krótkie trasy (max 2 km na raz).

 

A te piski przepustnicy? Wymiana, czy czyszczenie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomasz.rak

A jeszcze tylko pytanie - po zdjęciu pokrywy wymieniam uszczelkę, a następnie dokręcam tam śruby z dociskiem 25 Nm? Dobrze to rozumiem? I po prostu czyszczę pokrywę zaworów od środka?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii momentu to raczej 8Nm. Do mycia polecam płyn do mycia silników np. K2 AKRA, nie śmierdzi jak benzyna, a jest bardzo skuteczny.

 

Pozdrawiam, Grzegorz.

Edytowane przez grzegorzj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności