Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

12 L / 100 km ? Uszczelka pod głowicą?

1.2 33kW 8V 12NZ spalanie corsa

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#11 OFFLINE   bolo75

bolo75
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • Model:Opel Corsa B
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 22 styczeń 2018 - 18:52

Jeżeli to silnik x12sz to wymiana uszczelki pod łowicą to banał. Kup sobie klucz dynamometryczny
(nic drogiego coś z castoramy) , WD40 (do odkręcania śrub), smar miedziowy (do śrub na kolektor wydechowy), uszczelkę pod głowicę, uszczelkę pod kolektor wydechowy i ssący do tego jak zdejmiesz głowicę wymień uszczelniacze zaworowe. Jak sam włożysz swoją pracę to zamkniesz się może w 400zł a zdjęcie głowicy w tym silniku to nic trudnego. Objawy były takie że przy odkręcaniu korka zbiornika wyrównawczego było zasysanie powietrza (podciśnienie) kopcił na biało do oleju dostawało się więcej wody przez cylinder, ubywało płynu, i po zapaleniu i przejechaniu może z 4 km było takie lekkie szarpnięcie jakby jeden gar się wyłączył ale potem po rogrzaniu wchodził na obroty  i nie było problemu.

Nigdy tego wcześniej nie robiłem (zdjęcie głowicy) ale w zeszłym roku w styczniu zabrałem się za to i też się trochę stresowałem szczególnie odkręcając śruby kolektora wydechowego. Cała reszta to już pestka. Nie robiłem żadnego planowania głowicy nie dawałem nowych śrub skręcających głowicę. Wszystko poszło na starych chęściach. To planowanie głowicy to bez sensu akurat w mojej bardziej przydało by się planowanie bloku bo był zrobiony "dziadowsko" ale przejechałem go lekko papierem ściernym. Rok już jeżdżę i nie ma żadnych wycieków czy pocenia się uszczelki. Jak masz gdzie to zrób to sam a zobaczysz że to nic trudnego a do tego można się czegoś nauczyć no i zaoszczędzić.

 

Jeszcze jedna rada na sprawdzenie czy uszczelka tak jak u mnie ma przedmuch do cylindra. Tego akurat nie robiłem u siebie ale jeżeli spaliny dostają się do układu chłodzenia to jest to przede wszystkim CO2. CO2 jest cięższe od powietrza więc po odkręceniu korka nie uleci on. Zapal zapałkę i zbliż ją do zbiorniczka lub szybko ją tam włóż jak zgaśnie znaczy że w układzie jest CO2 i na pewno jest przedmuch kanału chłodzenia do cylindra. Zakładam że ten przedmuch będzie na 4 cylindrze.


Użytkownik bolo75 edytował ten post 22 styczeń 2018 - 19:05

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK




Podobne tematy: Collapse