Skocz do zawartości

- - - - -

Opel Corsa- parametry silników.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
93 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 20 luty 2008 - 17:57

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi przed zakupem. Jestem mądrzejszy dzięki Waszym podpowiedziom. Właśnie wróciliśmy z podróży ze świeżo zakupionym Oplem. Jest to pierwszy model opla w naszej rodzinie liczę na to ,że będzie się spisywał pozytywnie. Jest to model : Corsa 1,0 12V 2000r. na drzwiach emblemat : 2000 Edition Teraz chciałbym się o nim czegokolwiek dowiedzieć więc zaczynam buszować po necie. Prośba jest teraz następująca: -dane techniczne -dane eksploatacyjne -co kryje nr VIN -wszystko o nim ...bo nawet powietrza nie wiadomo ile w kołach (naklejka po ichniemu) ale myśle ,że założe inny temat w związku z tym i tam proszę o pomoc za co z góry dziękuję i pozdrawiam Swojego VW Passata mam rozgryzionego na śrubki i wszystko wiem z FORUM PASSATA, tutaj jest trochę mniej danych. 2000r -1,0 12V VIN- WOLOSBF08Y4191245 silnik- X10XE


Użytkownik jest zalogowany Google Adsense

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 20 luty 2008 - 18:11

Powinno coś Ci się przydać ??? Opel Corsa B 1,0i 12V SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, trzycylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, wielozaworowy (po cztery zawory na jeden cylinder), z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie Typ silnika X10XE Średnica cylindra 72,5 mm Skok tłoka 78,6 mm Pojemność skokowa 973 cm3 Stopień sprężania 10,1 Ciśnienie sprężania - nominalne 1,4...1,6 MPa - dopuszczalna różnica między cylindrami 0,1 MPa Moc maksymalna 40 kW (55 KM) Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5600 obr/min Moment maksymalny 82 N×m Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2800 obr/min Układ rozrządu / dwa wałki rozrządu w głowicy, podparte na czterech łożyskach każdy, napędzane łańcuchem jednorzędowym, napinacz łańcucha hydrauliczny, dwanaście zaworów w głowicy (6 ssących i 6 wydechowych) Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne Łańcuch napędu rozrządu / jednorzędowy - liczba ogniw 130 - naciąg / regulowany automatycznie napinaczem hydraulicznym wspomaganym sprężyną Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem umieszczonym na chłodnicy Termostat / o oznaczeniu 92 - temperatura początku otwarcia 92°C Układ smarowania / pod ciśnieniem Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, umieszczona na zewnątrz kadłuba od strony napędu rozrządu, napędzana bezpośrednio od wału korbowego Ciśnienie oleju (w temperaturze oleju 80°C) / na biegu jałowym wynosi co najmniej 0,15 MPa Filtr oleju / z wymiennym wkładem kartonowym Układ zasilania / wtryskowy, pośredni wielopunktowy sekwencyjny wtrysk benzyny sterowany elektronicznie, zintegrowany z układem zapłonowym w ramach systemu sterowania pracą silnika Bosch Motronic M1.5.5, z pochłanianiem par paliwa i recyrkulacją spalin, z katalizatorem regulowanym potrójnego działania i sondą lambda w układzie wydechowym, zawierający: - zbiornik paliwa, - pochłaniacz par paliwa z elektrozaworem sterowania, - zespół pompy paliwa z czujnikiem poziomu paliwa, - filtr paliwa, - przewód rozdzielczy paliwa z regulatorem ciśnienia paliwa, - trzy wtryskiwacze paliwa, - zespół przepustnicy, - filtr powietrza, - zawór recyrkulacji spalin, - przekaźnik sterowania pompy paliwa. Pompa paliwa / elektryczna, umieszczona w zbiorniku paliwa, sterowana przez elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem benzyny poprzez przekaźnik - ciśnienie tłoczenia 300 ą 20 kPa Filtr paliwa / umieszczony pod podłogą samochodu przy zbiorniku paliwa, wymiana co 60 000 km lub co 4 lata Pochłaniacz par paliwa / z węglem aktywnym, umieszczony w przedziale silnika na prawym nadkolu Elektrozawór pochłaniacza par paliwa / sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika, umieszczony przy kolektorze ssącym - napięcie minimalne zasilania 11 V Wtryskiwacze / elektromagnetyczne, sterowane przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczone w kolektorze ssącym (po jednym na każdy cylinder) Regulator ciśnienia paliwa / mechaniczny, przeponowy, zamocowany do przewodu rozdzielczego paliwa Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, umieszczony po prawej stronie przedziału silnika, wymiana co 30 000 km lub co 2 lata Układ zapłonowy / akumulatorowy, elektroniczny bezrozdzielaczowy, tzw. bezpośredni DIS, mikroprocesorowy, zintegrowany z układem wtrysku benzyny w ramach systemu sterowania silnika Bosch Motronic M1.5.5, zawierający: - zespół trzech cewek zapłonowych umieszczonych bezpośrednio na świecach, - świece zapłonowe. Kolejność zapłonu 1-2-3 (cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu) Świece zapłonowe / Bosch FLR 8 LDC lub Bosch FLR 8 LDCU Odstęp elektrod 0,9...1,1 mm System sterowania pracą silnika / elektroniczny, mikroprocesorowy, Bosch Motronic M1.5.5, zawierający: - elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem, zapłonem i funkcjami pomocniczymi, - regulator prędkości obrotowej biegu jałowego, - czujnik położenia przepustnicy, - przepływomierz powietrza, - czujnik temperatury zasysanego powietrza, - czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnik, - czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego, - czujnik położenia wałka rozrządu zaworów ssących, - czujnik spalania stukowego, - elektrozawór recyrkulacji spalin, - sondę lambda w układzie wydechowym, - przekaźnik główny zasilania, - przekaźnik pompy paliwa - złącze diagnostyczne. Elektroniczne urządzenie sterujące / mikroprocesorowe, zawierające układ samodiagnozowania, z możliwością przejścia do trybu pracy awaryjnej w razie nieprawidłowej pracy systemu, o dwóch złączach 38-stykowych, umieszczone z tyłu przedziału silnika i zamocowane do kolektora ssącego Regulator prędkości obrotowej biegu jałowego / nastawnik przepustnicy sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące Czujnik położenia przepustnicy / potencjometryczny, umieszczony przy zespole przepustnicy Przepływomierz powietrza / masowy z termoanemometrem warstwowym, zamontowany na przewodzie ssącym za filtrem powietrza, umieszczony po prawej stronie przedziału silnika Czujnik temperatury powietrza zasilającego / umieszczony w przepływomierzu powietrza, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, wkręcony w pokrywę pompy cieczy chłodzącej Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego / indukcyjny, współpracujący z tarczą na wale korbowym umieszczoną przy kole zamachowym Czujnik położenia wałka rozrządu zaworów ssących / umieszczony na obudowie napędu rozrządu przy głowicy (od strony koła zębatego wałka rozrządu zaworów ssących) Czujnik spalania stukowego / piezoelektryczny, zamocowany w przedniej części kadłuba pod kolektorem ssącym Sonda lambda / umieszczona w układzie wydechowym przed katalizatorem, podgrzewana elektrycznie Elektrozawór recyrkulacji spalin / umieszczony z tyłu głowicy, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika Parametry kontrolne Prędkość obrotowa biegu jałowego (regulowana za pomocą testera Opel Tech 2) 900 ą 20 obr/min Zawartość CO (regulowana za pomocą testera Opel Tech 2) - na biegu jałowym do 0,5% - przy 2800...3200 obr/min do 0,3% Zawartość minimalna CO2 14% Początkowy kąt wyprzedzenia zapłonu (nie regulowany) 1...11° przed ZZ PODWOZIE Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego Typ Luk lub Fichtel & Sachs Średnica zewnętrzna tarczy dociskowej 190 mm Średnica okładzin - zewnętrzna 190 mm - wewnętrzna 145 mm Grubość okładziny (nominalna) 3,5 mm Skok całkowity pedału - modele 1998 126...132 mm - modele 1999 135...145 mm Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane Typ F13/5 CR Przełożenia - I bieg 3,73 - II bieg 2,14 - III bieg 1,32 - IV bieg 1,12 - V bieg 0,89 - bieg wsteczny 3,31 - przekładnia główna 3,74 (71/19) lub 3,94 (71/18) Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych Układ kierowniczy / mechaniczny lub mechaniczny ze wspomaganiem elektrycznym Układ kierowniczy mechaniczny Przekładnia kierownicza / zębatkowa Przełożenie 22,6 Liczba obrotów koła kierownicy 4,1 Promień skrętu 5,05 m Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym / sterowany elektronicznie, zawierający: - górną kolumnę kierownicy z silnikiem elektrycznym i czujnikiem momentu obrotowego, - elektroniczny moduł sterowania, - mechaniczną przekładnię zębatkową, - lampkę kontrolną w zestawie wskaźników. Elektroniczny moduł sterowania / mikroprocesorowy, programowalny, umieszczony wewnątrz nadwozia z prawej strony w przedniej części pod wykładziną (modele 1998) lub pod skrzynką bezpieczników (modele 1999), z możliwością samodiagnozowania i programowania za pomocą testera Opel Tech 2 Zawieszenie przednie / niezależne, typu Mac Pherson z dolnym wahaczem poprzecznym wygiętym, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 18 mm Ustawienie kół przednich (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy, wysokość kontrolna jest mierzoną pionowo odległością punktu styku opony z podłożem do dolnej krawędzi wnęki koła) - wysokość kontrolna 612 ą 15 mm (dopuszczalna różnica między stronami lewą i prawą wynosi 10 mm) - rozbieżność (regulowana) 1 ą 1 mm (0°10˘ ą 10˘) - pochylenie koła (regulowane) -0°25˘ ą 45˘ (dopuszczalna różnica między kołami1°) - wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 1°50˘ ą 1° (dopuszczalna różnica między kołami 1°) Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym zakrytym Zawieszenie tylne / półniezależne, na pojedynczych wahaczach wleczonych zespolonych belką poprzeczną, na sprężynach śrubowych beczułkowych (dwustożkowych) i niewspółosiowych z nimi amortyzatorach hydraulicznych teleskopowych dwustronnego działania, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 14 mm Ustawienie kół tylnych (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy, wysokość kontrolna jest mierzoną pionowo odległością punktu styku opony z podłożem do dolnej krawędzi wnęki koła) - wysokość kontrolna 581 ą 15 mm (dopuszczalna różnica między stronami lewą i prawą wynosi 10 mm) - zbieżność (nieregulowana) 1 mm (0°10˘) (dopuszczalne odchyłki - górna +3 mm lub +30˘ oraz dolna -1,5 mm lub -15˘, dopuszczalna różnica między kołami 15˘) - pochylenie koła (nieregulowane) -1° ą 30˘ (dopuszczalna różnica między kołami 30˘) Piasta koła tylnego / na dwóch łożyskach stożkowych Układ hamulcowy Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczą pełną, Teves Średnica zewnętrzna tarczy 236 mm Grubość tarczy - nominalna 12,7 mm - minimalna po naprawie 10,7 mm - minimalna dopuszczalna 10,7 mm Grubość nakładek ciernych - nominalna (z płytką) 15 mm - minimalna dopuszczalna (z płytką) 7 mm Średnica cylindra zacisku 48 mm Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk Średnica robocza bębna - nominalna 200 mm - maksymalna po naprawie 201 mm Okładziny cierne / Pagid PA 557 Grubość okładzin - nominalna 5 mm - minimalna dopuszczalna (do łbów nitów) 0,5 mm Średnica cylinderków 19,05 mm Pompa hamulcowa / w układzie tandem Średnica tłoków 20,64 mm Skok tłoków 17/15 mm Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, GMF Średnica tłoka 203,2 mm (8˛) Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych Koła i ogumienie Obręcze / 5 J ´ 13 lub 5,5 J ´ 14 Ogumienie / bezdętkowe 165/70 R 13 79T lub 165/65 R 14 78T Ciśnienie w ogumieniu - obciążenie do 3 osób - przód 0,20 MPa - tył 0,16 MPa - obciążenie ponad 3 osoby - przód 0,23 MPa - tył 0,27 MPa WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE Akumulator / 12 V 36 A×h lub 12 V 44 A×h, minus na masie Alternator / Bosch GC 14 V 55 A lub 70 A albo Delco Remy 14 V 100 A Pasek napędu alternatora / wieloklinowy Długość 1230 mm Naciąg / regulowany samoczynnie za pomocą napinacza sprężynowego Rozrusznik / Bosch 0001 106 011 lub 0986 018 010 albo Valeo D 6 RA 62 Bezpieczniki / 10 ´ (12 V, 10 A), 1 ´ (12 V, 15 A), 6 ´ (12 V, 20 A), 7 ´ (12 V, 30 A) Żarówki - reflektorów H4 55/60 W - świateł przeciwmgłowych przednich 55 W - świateł pozycyjnych przednich 5 W - kierunkowskazów 21 W - świateł hamowania/pozycyjnych tylnych 21/5W - dodatkowego światła hamowania 1,2 W - świateł cofania 21 W - świateł tylnych przeciwmgłowych 21 W - oświetlenia tablicy rejestracyjnej 10 W Momenty dokręcania - śrub głowicy (każdorazowo śruby nowe) - 1. etap 25 N×m - 2. etap dokręcić o 60° - 3. etap dokręcić o 60° - 4. etap dokręcić o 60° - pokrywy głowicy 8 N×m - pokryw łożysk wałków rozrządu 8 N×m - dolnej części kadłuba (każdorazowo śruby nowe) - śruby M6 1. etap 10 N×m 2. etap dokręcić o 60° - śruby M8 1. etap 25 N×m 2. etap dokręcić o 60° - prowadnicy łańcucha napinacza do głowicy 8 N×m - napinacza łańcucha do głowicy 8 N×m - obudowy napędu rozrządu - śruby M6 8 N×m - śruby M10 35 N×m - pokrywy filtru oleju do obudowy 15 N×m - obudowy filtru oleju do kadłuba 20 N×m - pokrywy pompy oleju do obudowy napędu rozrządu 8 N×m - odrzutnika oleju do dolnej części kadłuba 8 N×m - obudowy termostatu do pompy cieczy chłodzącej 8 N×m - pokrywy pompy cieczy chłodzącej 8 N×m - pompy cieczy chłodzącej do obudowy napędu rozrządu 8 N×m - koła pasowego pompy cieczy chłodzącej 20 N×m - tarczy nadajnika impulsów do wału korbowego 15 N×m - kół zębatych wałków rozrządu - 1. etap 50 N×m - 2. etap dokręcić o 60° - pokryw łożysk korbowych - 1. etap 10 N×m - 2. etap dokręcić o 60° - śrub koła zamachowego - 1. etap 35 N×m - 2. etap dokręcić o 30° - koła pasowego wału korbowego 8 N×m - piasty koła pasowego wału korbowego (każdorazowo śruba nowa) - 1. etap 150 N×m - 2. etap dokręcić o 45° - świec zapłonowych 25 N×m - zespołu cewek zapłonowych do głowicy 8 N×m - napinacza paska napędu osprzętu - śruba M8 20 N×m - śruba M10 55 N×m - obudowy przepustnicy do kolektora ssącego 8 N×m - przewodu rozdzielczego paliwa do kolektora ssącego 8 N×m - kolektora ssącego do głowicy 22 N×m - wspornika kolektora ssącego - do kolektora ssącego 10 N×m - do kadłuba 20 N×m - kolektora wydechowego do głowicy (każdorazowo nakrętki nowe) 22 N×m - katalizatora do kolektora wydechowego 35 N×m - rozrusznika do kadłuba 25 N×m - skrzynki przekładniowej do silnika 45 N×m - miski olejowej do skrzynki przekładniowej - śruby M8 20 N×m - śruby M10 40 N×m - alternatora do obudowy napędu rozrządu i kadłuba 35 N×m - czujnika położenia wałka rozrządu zaworów ssących 6 N×m - czujnika spalania stukowego 20 N×m - czujnika położenia i prędkości obrotowej wału korbowego 8 N×m - sondy lambda 30 N×m - czujnika temperatury cieczy chłodzącej 18 N×m - korka spustu oleju silnika 10 N×m - korka pierwszego napełnienia do obudowy napędu rozrządu 50 N×m - czujnika ciśnienia oleju 20 N×m - korka napinacza łańcucha do obudowy napędu rozrządu 50 N×m - korka otworu kontrolnego trzpienia do ustawiania położenia GMP wału korbowego 60 N×m - korka zaworu regulacji ciśnienia oleju 50 N×m - śrub kół 110 N×m Masy - własna - wersja 3-drzwiowa 847 kg - wersja 5-drzwiowa 877 kg - całkowita - wersja 3-drzwiowa 1350 kg - wersja 5-drzwiowa 1380 kg - maksymalna przyczepy niehamowanej 420 kg - maksymalna przyczepy hamowanej 700 kg Pojemności - zbiornik paliwa 46 dm3 - układ smarowania 3,0 dm3 (z filtrem) - układ chłodzenia 4,3 dm3 - skrzynka przekładniowa 1,6 dm3 - układ hamulcowy ok. 0,4 dm3 Materiały eksploatacyjne Paliwo / wyłącznie benzyna bezołowiowa LO min. 95 Olej silnikowy / wg API SG/SH/SJ, wg ACEA A2/A3-96/98, SAE 5W 40, 5W 50, 10W 40, 10W 50, 15W 40 lub 15W 50, wymiana co 15 000 km lub co 1 rok (z filtrem) Olej przekładniowy / Opel 1940 768, sprawdzanie poziomu co 30 000 km lub co 2 lata (bez konieczności wymiany okresowej) Płyn chłodzący / Opel, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1 rok (bez konieczności wymiany okresowej) Płyn hamulcowy / wg SAE J 1703 DOT 4, wymiana co 2 lata Zużycie paliwa (według normy UE 93/116) - w mieście 7,7 dm3/100 km - poza miastem 4,9 dm3/100 km - średnie 5,9 dm3/100 km Prędkość maksymalna 150 km/h


#3 OFFLINE   maniek02

maniek02
  • Forumowicz
  • 800 postów
  • Model:Nie Opel
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 20 luty 2008 - 18:49

witam!??? czy mógłbym dostac informacje na temat corsy z 94 roku, 3 dzrwiowa z silnikiem 1.2i x12sz, tzn dan epodobne do powyższych?:( Z góry dziekuje :(


  • 0

#4 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 20 luty 2008 - 19:21

Proszę ??? Opel Corsa B City/Viva 1,2i (1994-1997) SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie Typ silnika X12SZ Średnica cylindra 72 mm Skok tłoka 73,4 mm Pojemność skokowa 1195 cm3 Stopień sprężania 10,0 Ciśnienie sprężania - nominalne 1,3 MPa - dopuszczalna różnica między cylindrami 0,1 MPa Moc maksymalna 33 kW (45 KM) Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4600 obr/min Moment maksymalny 88 N×m Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2800 obr/min Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na pięciu łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne Wałek rozrządu / oznaczony literą identyfikacyjną H i kolorem zielonym Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu i pompy cieczy chłodzącej Typ / Gates Powergrip 40433 x 17 mm Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem umieszczonym na chłodnicy Termostat / o oznaczeniu 92 - temperatura początku otwarcia 92°C - temperatura pełnego otwarcia 107°C Wentylator / elektryczny pięciołopatkowy o średnicy 280 mm (wersje bez klimatyzacji) lub 305 mm (wersje z klimatyzacją) - temperatura włączenia 100°C - temperatura wyłączenia 95°C Zawór nadciśnienia / umieszczony w korku zbiornika wyrównawczego, o oznaczeniu 120 - nadciśnienie otwarcia zaworu 120...135 kPa Układ smarowania / pod ciśnieniem Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, umieszczona na zewnątrz kadłuba od strony napędu rozrządu, napędzana bezpośrednio od wału korbowego Ciśnienie oleju / w temperaturze oleju 80°C na biegu jałowym wynosi co najmniej 0,15 MPa Filtr oleju / z wymiennym wkładem kartonowym, Purflux LS 530 Układ zasilania / wtryskowy, jednopunktowy wtrysk benzyny sterowany elektronicznie GM Multec TBI 700, z pochłanianiem par paliwa, z katalizatorem regulowanym potrójnego działania i sondą lambda w układzie wydechowym, zawierający: - zbiornik paliwa, - pompę paliwa, - filtr paliwa, - regulator ciśnienia paliwa, - wtryskiwacz paliwa, - czujnik położenia przepustnicy, - regulator prędkości obrotowej biegu jałowego, - czujnik ciśnienia bezwzględnego, - czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnik, - czujnik spalania stukowego i moduł regulacyjny, - czujnik prędkości pojazdu, - sondę lambda w układzie wydechowym, - elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem, zapłonem i funkcjami pomocniczymi, - filtr powietrza, - pochłaniacz par paliwa z elektrozaworem sterowania, - zawór recyrkulacji spalin z elektrozaworem sterowania, - przekaźnik sterowania pompy paliwa, - czujnik indukcyjny prędkości pojazdu. Pompa paliwa / elektryczna, umieszczona w zbiorniku paliwa, sterowana przez elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem benzyny poprzez przekaźnik - ciśnienie tłoczenia 76 kPa - napięcie zasilania 7...15 V - wydatek przy 12 V 85 l/h Filtr paliwa / Purflux EP 100 - wymiana / co 30 000 km Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, Mann - wymiana / co 30 000 km Pochłaniacz par paliwa / z węglem aktywnym, umieszczony w przedziale silnika na prawym nadkolu Elektrozawór pochłaniacza par paliwa / o rezystancji 31,8...38,5 W Wtryskiwacz paliwa / elektromagnetyczny, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczony w korpusie zespołu wtryskowego nad przepustnicą - rezystancja uzwojenia wtryskiwacza 1,8 W Czujnik ciśnienia bezwzględnego / umieszczony w przedziale silnika i połączony z kolektorem ssącym - napięcie sygnału czujnika - przy podciśnieniu 30...60 kPa 0,94...2,67 V - przy podciśnieniu 90...104 kPa 4,17...5 V Regulator ciśnienia paliwa / umieszczony w korpusie zespołu wtryskowego - ciśnienie regulowane 76 kPa Czujnik położenia przepustnicy / umieszczony na osi przepustnicy Napięcie sygnału - przepustnica zamknięta 0,65 V - przepustnica otwarta całkowicie 4,8 V Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / typu CTN Regulator prędkości obrotowej biegu jałowego / silnik krokowy utrzymujący wymaganą prędkość obrotową biegu jałowego, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące - rezystancja silnika regulatora 45...60 W - wysokość kontrolna wystawania trzpienia silnika regulatora 28 mm Czujnik spalania stukowego / piezoelektryczny, zamocowany do silnika między 2. i 3. cylindrem, współpracujący z modułem regulacyjnym - napięcie maksymalne sygnału 2,5 V - wartość zmniejszenia kąta wyprzedzenia zapłonu 5° Czujnik prędkości pojazdu / indukcyjny Sonda lambda / umieszczona w układzie wydechowym przed katalizatorem, podgrzewana elektrycznie (od modeli 1996) Napięcie sygnału sondy - silnik wyłączony 350...550 mV - silnik pracujący - mieszanka uboga 50...450 mV - mieszanka bogata 800...950 mV Elektroniczne urządzenie sterujące / mikroprocesorowe, zawierające układ autodiagnostyki, Opel 16 175 425, Opel 16 209 257 lub Opel 16 175 359 Parametry kontrolne (nieregulowane) Prędkość obrotowa biegu jałowego 820...930 obr/min Zawartość CO do 0,5% Układ zapłonowy / akumulatorowy, elektroniczny bezrozdzielaczowy (tzw. bezpośredni) DIS, zintegrowany z układem wtrysku benzyny, zawierający: - czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego, - specjalną podwójną cewkę zapłonową (o czterech wyjściach wysokiego napięcia) z modułem wzmocnienia zapłonu, - przewody wysokiego napięcia, - świece zapłonowe oraz połączony z elektronicznym urządzeniem sterującym wtryskiem benzyny i zapłonem Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego / indukcyjny, współpracujący z tarczą o 58 zębach na wale korbowym - odstęp czoła czujnika od tarczy (nieregulowany) 1 ą 0,7 mm - rezystancja czujnika ok. 600 W Cewka zapłonowa / Delco Remy Rezystancja uzwojenia wtórnego 6500 ą 50 W Kolejność zapłonu / zapłon równoczesny w cylindrach 1 i 4 oraz 2 i 3 (jedna iskra wykorzystywana, druga tracona - cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu) Świece zapłonowe / Bosch WR 8 DC Odstęp elektrod 0,7...0,8 mm PODWOZIE Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego, sterowane mechanicznie Typ Luk lub Fichtel & Sachs Średnica zewnętrzna tarczy dociskowej 190 mm Średnica okładzin - zewnętrzna 190 mm - wewnętrzna 134 mm Grubość okładziny (nominalna) 3,5 mm Skok całkowity pedału 126...132 mm Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane Przełożenia - I bieg 3,73 - II bieg 1,96 - III bieg 1,30 - IV bieg 0,95 - V bieg 0,76 - bieg wsteczny 3,31 - przekładnia główna 3,74 Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych Układ kierowniczy / mechaniczny lub mechaniczny ze wspomaganiem hydraulicznym (wyposażenie dodatkowe) Układ kierowniczy mechaniczny Przekładnia kierownicza / zębatkowa Przełożenie 22,7 Liczba obrotów koła kierownicy 4,1 Promień skrętu 5,05 m Układ kierowniczy ze wspomaganiem Przekładnia kierownicza / zębatkowa z zaworem rozdzielczym i siłownikiem integralnym Przełożenie 16,0 Liczba obrotów koła kierownicy 3,9 Promień skrętu 5,225 m Pompa wspomagania / hydrauliczna, Saginaw, napędzana paskiem klinowym Ciśnienie zasilania (przy kołach skręconych maksymalnie) 9,5...10 MPa Zawieszenie przednie / niezależne, typu Mac Pherson Ustawienie kół przednich (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy; wysokość kontrolna jest mierzoną pionowo odległością punktu styku opony z podłożem do dolnej krawędzi wnęki koła) - wysokość kontrolna 612 ą 15 mm (dopuszczalna różnica między stronami lewą i prawą wynosi 10 mm) - rozbieżność (regulowana) 1 ą 1 mm (0°10˘ ą 10˘) - pochylenie koła (regulowane) -0°35˘ ą 45˘ (dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 1°) - wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 1°40˘ ą 1° (dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 1°) Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym zakrytym Zawieszenie tylne / półniezależne, na pojedynczych wahaczach wleczonych zespolonych belką poprzeczną, na sprężynach śrubowych beczułkowych (dwustożkowych) i niewspółosiowych z nimi amortyzatorach hydraulicznych teleskopowych dwustronnego działania Ustawienie kół tylnych (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy; wysokość kontrolna jest mierzoną pionowo odległością punktu styku opony z podłożem do dolnej krawędzi wnęki koła) - wysokość kontrolna 581 ą 15 mm (dopuszczalna różnica między stronami lewą i prawą wynosi 10 mm) - zbieżność (nieregulowana) 1 mm (0°10˘) (dopuszczalne odchyłki - górna +3 mm lub +30˘ oraz dolna -1,5 mm lub -15˘; dopuszczalna różnica między kołami 15˘) - pochylenie koła (nieregulowane) -1° ą 30˘ (dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 30˘) Piasta koła tylnego / na dwóch łożyskach stożkowych Układ hamulcowy Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczami pełnymi, Teves Średnica zewnętrzna tarczy 236 mm Grubość tarczy - nominalna 12,7 mm - minimalna dopuszczalna 9,7 mm Nakładki cierne / Textar 4037 Grubość nakładek ciernych - nominalna (z płytką podstawy) 15 mm - minimalna dopuszczalna (z płytką podstawy) 7 mm Średnica cylindra zacisku 48 mm Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk Średnica robocza bębna - nominalna 200 mm - maksymalna po naprawie 201 mm Okładziny cierne / Pagid PA 557 Grubość okładzin - nominalna 5 mm - minimalna dopuszczalna (do łbów nitów) 0,5 mm Średnica cylinderków 19,05 mm Pompa hamulcowa / w układzie tandem Średnica tłoków 20,54 mm Skok tłoków 17/15 mm Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, GMF Średnica tłoka 203,2 mm (8’’) Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych Koła i ogumienie Obręcze / 5 J ´ 13 Ogumienie / bezdętkowe, 165/70 R 13 Ciśnienie w ogumieniu - obciążenie do 3 osób - przód 0,19 MPa - tył 0,17 MPa - obciążenie ponad 3 osoby - przód 0,21 MPa - tył 0,24 MPa WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE Akumulator / 12 V 36 A×h, minus na masie Alternator / 55 A, Delco 03 453 604 lub Bosch K1 14 V 55 A 20 Alternator Delco 03 453 604 Napięcie znamionowe 14 V Prąd - przy 1500 obr/min 23 A - przy 2000 obr/min 40 A - przy 6000 obr/min 67 A Napięcie regulowane (przy 4000 obr/min) 14,7 ą 0,5 V Średnica minimalna pierścieni ślizgowych 22 mm Długość minimalna szczotek 12 mm Rezystancja twornika 2,8 W Rezystancja stojana 0,15 W Alternator Bosch K1 14 V 55 A 20 Napięcie znamionowe 14 V Prąd - przy 1200 obr/min 10 A - przy 2000 obr/min 36 A - przy 6000 obr/min 55 A Napięcie regulowane (przy 4000 obr/min i prądzie 5...7 A) 13,7...14,5 V Średnica minimalna pierścieni ślizgowych 31,5 mm Długość minimalna szczotek 5 mm Rezystancja twornika 3,4...3,74 W Rezystancja stojana 0,14...0,154 W Pasek klinowy / napędu alternatora - rozmiar / 9,5 ´ 875 mm Naciąg paska / za pomocą przyrządu Opel KM-128 - pasek nowy 450 N - pasek używany 250...300 N Rozrusznik / Valeo D6 RA Parametry na biegu luzem - prąd minimalny 70 A - prędkość minimalna 2500 obr/min - napięcie 11,5 V Długość minimalna szczotek 13 mm Bezpieczniki / 10 ´ (12 V, 10 A), 1 ´ (12 V, 15 A), 6 ´ (12 V, 20 A), 7 ´ (12 V, 30 A) Żarówki - reflektorów H4 55/60 W - świateł pozycyjnych przednich 5 W - świateł przeciwmgłowych przednich 55 W - kierunkowskazów przednich i tylnych 21 W - świateł hamowania/pozycyjnych tylnych 21/5W - świateł cofania 21 W - świateł tylnych przeciwmgłowych 21 W - oświetlenia tablicy rejestracyjnej 10 W Momenty dokręcania - śrub głowicy (każdorazowo śruby nowe) - 1. etap 25 N×m - 2. etap dokręcić o 60° - 3. etap dokręcić o 60° - 4. etap dokręcić o 60° - koła zębatego wałka rozrządu 45 N×m - pokryw łożysk głównych (każdorazowo śruby nowe) - 1. etap 50 N×m - 2. etap dokręcić o 45° - 3. etap dokręcić o 15° - pokryw łożysk korbowych - śruby o długości gwintu 15 mm 25 N×m - śruby o długości gwintu 40 mm (każdorazowo śruby nowe) 1. etap 25 N×m 2. etap dokręcić o 30° - koła zamachowego - 1. etap 35 N×m - 2. etap dokręcić o 30° - 3. etap dokręcić o 15° - koła pasowego wału korbowego - 1. etap 95 N×m - 2. etap dokręcić o 30° - 3. etap dokręcić o 15° - miski olejowej 8 N×m - pompy cieczy chłodzącej do kadłuba 8 N×m - kolektorów ssącego i wydechowego 22 N×m - pokrywy głowicy 8 N×m - pompy oleju do kadłuba 8 N×m - rozrusznika do kadłuba 25 N×m - rury wydechowej do kolektora 20 N×m - sondy lambda 30 N×m - filtru oleju 15 N×m - obudowy termostatu do kadłuba 10 N×m - świec zapłonowych 25 N×m - śrub kół 110 N×m Masy - własna - wersja 3-drzwiowa 865 kg - wersja 5-drzwiowa 880 kg - całkowita - wersja 3-drzwiowa 1330 kg - wersja 5-drzwiowa 1350 kg - maksymalna przyczepy niehamowanej 450 kg - maksymalna przyczepy hamowanej 550 kg Pojemności - zbiornik paliwa 46 dm3 - układ smarowania 3,5 dm3 (z filtrem) - układ chłodzenia 5,9 dm3 - skrzynka przekładniowa 1,6 dm3 - układ hamulcowy ok. 0,4 dm3 - układ kierowniczy ze wspomaganiem ok. 1 dm3 Materiały eksploatacyjne Paliwo / wyłącznie benzyna bezołowiowa LO min. 95 Olej silnikowy / API SG/CD, CCMC PD2, SAE 5W 50, SAE 10W 50, SAE 15W 50 lub SAE 20W 50, wymiana co 15 000 km lub co 1 rok (z filtrem) Olej przekładniowy / API GL4, MIL-L2105 B lub C, SAE 75W80 lub SAE 80W 90, sprawdzanie poziomu co 30 000 km lub co 2 lata (bez konieczności wymiany okresowej) Płyn chłodzący / Opel, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1 rok (bez konieczności wymiany okresowej) Płyn hamulcowy / wg SAE J 1703 DOT4, wymiana co 2 lata Olej w układzie kierowniczym ze wspomaganiem / olej do przekładni automatycznych Dexron II, sprawdzanie poziomu co 30 000 km lub co 2 lata (bez konieczności wymiany okresowej) Zużycie paliwa - przy 90 km/h 4,8 dm3/100 km - przy 120 km/h 6,7 dm3/100 km - w cyklu miejskim 7,4 dm3/100 km Prędkość maksymalna 145 km/h


#5 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 20 luty 2008 - 21:41

WALDEE - od dnia dzisiejszego jesteś moim IDOLEM http://localhost/ope...tyle_emoticons/default/excl.gif!http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif!http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif!http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif!http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif!! ???
Dziękuję Ci ślicznie i życzę zdrowia całej Twojej rodzinie.
Pozdrawiam. :(

Ps. Brakuje mi opisu kontrolek :( (żartowałem)
Aczkolwiek dlaczego nie ? Jutro jadę do diagnosty, bo świeci się czasami taka z silnikiem- żółta. :/
A propos, skąd te info ? bo chyba nie przepisywałeś ksiązki. No ja niestety nie dostałem żadnej książki przy zakupie, prócz serwisowej.

Aaa...zapomniałem dodać ,że jest to model - B, ale Ty jesteś niesamowity, skąd wiedziałeś? No tak z VIN-u.
Ponadto nie rozszyfrowałeś całego VIN-u. ;p ;p ;p nonono !


#6 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 20 luty 2008 - 22:05

Kiedyś tu na forum ktoś podawał linka do programiku w formacie *.iso z takimi danymi niestety nie potrafię teraz tego odnaleźć żeby wam podać ??? plik się nazywa dane_regulacyjne_opli.iso ale i nie tylko opli więc jak poszukacie to może jeszcze znajdziecie.

ps. z winu odczytać mogłem jedynie
VIN:WOLOSBF08Y4191245
PRODUCENT: ADAM OPEL AG
ROK PRODUKCJI: 2000
ZAKŁAD: SARAGOSSA/HISZPANIA
NUMER SERJI: 191245

Wiedziałem że model B bo w C już były montowane silniki Z10XE i Z10XEP


#7 OFFLINE   GmsMetallica

GmsMetallica
  • Zasłużony
  • 1356 postów
  • LokalizacjaBDG
  • Model:Opel Astra I
  • Silnik:X16SZ
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 20 luty 2008 - 22:21

edyś tu na forum ktoś podawał linka do programiku w formacie *.iso z takimi danymi niestety nie potrafię teraz tego odnaleźć żeby wam podać

do odczytania iso polecam demona tools albo alcochol 130% czy jakos tak ???

  • 0

#8 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 21 luty 2008 - 02:04

Jeżeli nie sprawił by to jakiejś trudności Corsa c12nz 1991 Z Góry WIELKIE dzięki .


#9 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 21 luty 2008 - 08:11

WALDEE - dlaczego tu są inne parametry ? http://forum.opel24....nik-vt12747.htm ??? w porównaniu z tym co podałeś: SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, trzycylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, wielozaworowy (po cztery zawory na jeden cylinder), z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie Typ silnika X10XE Średnica cylindra 72,5 mm Skok tłoka 78,6 mm Pojemność skokowa 973 cm3 Stopień sprężania 10,1 Ciśnienie sprężania - nominalne 1,4...1,6 MPa - dopuszczalna różnica między cylindrami 0,1 MPa Moc maksymalna 40 kW (55 KM) Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5600 obr/min Moment maksymalny 82 N×m Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2800 obr/min


#10 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 21 luty 2008 - 09:58

VALDEE, mogę prosić o taki spis parametrów do opla astry F z silnikiem C16NZ
Bardzo proszę bo nie wiem skąd ty to bierzesz, dlugo takiego szukalem a znajduje jedynie szczątkowe informacje. Z góry dziękuje






Podobne tematy: Collapse