Skocz do zawartości

- - - - -

Opel Corsa- parametry silników.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
93 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   Niedźwiedź

Niedźwiedź
  • Zasłużony
  • 757 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 20 marzec 2008 - 22:52

Panowie ??? wątek jest podwieszony i dotyczy danych corsy. Proszę wrócić do tematu!!!
  • 0

Użytkownik jest zalogowany Google Adsense

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#22 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 08 kwiecień 2008 - 08:47

Witam Chciałbym się dowiedzieć wszystko o oplu corsa 1.2 16V posiadam model z listopada 1999 - model na 100 opla z góry dzieki

#23 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 08 kwiecień 2008 - 17:18

Opel Corsa B 1,2i 16V (1998-1999) SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, wielozaworowy (po cztery zawory na jeden cylinder), z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie Typ silnika X12XE Średnica cylindra 72,5 mm Skok tłoka 72,6 mm Pojemność skokowa 1199 cm3 Stopień sprężania 10,1 Ciśnienie sprężania - nominalne 1,4...1,6 MPa - dopuszczalna różnica między cylindrami 0,1 MPa Moc maksymalna 48 kW (65 KM) Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5600 obr/min Moment maksymalny 110 N×m Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 4000 obr/min Układ rozrządu / dwa wałki rozrządu w głowicy, podparte na pięciu łożyskach każdy, napędzane łańcuchem jednorzędowym, napinacz łańcucha hydrauliczny, szesnaście zaworów w głowicy (8 ssących i 8 wydechowych) Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne Łańcuch napędu rozrządu / jednorzędowy - liczba ogniw 130 - naciąg / regulowany automatycznie napinaczem hydraulicznym wspomaganym sprężyną Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem umieszczonym na chłodnicy Termostat / o oznaczeniu 92 - temperatura początku otwarcia 92°C Układ smarowania / pod ciśnieniem Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, umieszczona na zewnątrz kadłuba od strony napędu rozrządu, napędzana bezpośrednio od wału korbowego Ciśnienie oleju (w temperaturze oleju 80°C) / na biegu jałowym wynosi co najmniej 0,15 MPa Filtr oleju / z wymiennym wkładem kartonowym Układ zasilania / wtryskowy, pośredni wielopunktowy sekwencyjny wtrysk benzyny sterowany elektronicznie, zintegrowany z układem zapłonowym w ramach systemu sterowania pracą silnika Bosch Motronic M1.5.5, z pochłanianiem par paliwa i recyrkulacją spalin, z katalizatorem regulowanym potrójnego działania i sondą lambda w układzie wydechowym, zawierający: - zbiornik paliwa, - pochłaniacz par paliwa z elektrozaworem sterowania, - zespół pompy paliwa z czujnikiem poziomu paliwa, - filtr paliwa, - przewód rozdzielczy paliwa z regulatorem ciśnienia paliwa, - cztery wtryskiwacze paliwa, - zespół przepustnicy, - filtr powietrza, - zawór recyrkulacji spalin, - przekaźnik sterowania pompy paliwa. Pompa paliwa / elektryczna, umieszczona w zbiorniku paliwa, sterowana przez elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem benzyny poprzez przekaźnik - ciśnienie tłoczenia 380 ą 20 kPa Filtr paliwa / umieszczony pod podłogą samochodu przy zbiorniku paliwa, wymiana co 60 000 km lub co 4 lata Pochłaniacz par paliwa / z węglem aktywnym, umieszczony w przedziale silnika na prawym nadkolu Elektrozawór pochłaniacza par paliwa / sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika, umieszczony przy kolektorze ssącym - napięcie minimalne zasilania 11 V Wtryskiwacze / elektromagnetyczne, sterowane przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczone w kolektorze ssącym (po jednym na każdy cylinder) Regulator ciśnienia paliwa / mechaniczny, przeponowy, zamocowany do przewodu rozdzielczego paliwa Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, umieszczony po prawej stronie przedziału silnika, wymiana co 30 000 km lub co 2 lata Układ zapłonowy / akumulatorowy, elektroniczny bezrozdzielaczowy, tzw. bezpośredni DIS, mikroprocesorowy, zintegrowany z układem wtrysku benzyny w ramach systemu sterowania silnika Bosch Motronic M1.5.5, zawierający: - zespół czterech cewek zapłonowych umieszczonych bezpośrednio na świecach, - świece zapłonowe. Kolejność zapłonu 1-3-4-2 (cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu) Świece zapłonowe / Bosch FLR 8 LDC lub Bosch FLR 8 LDCU Odstęp elektrod 0,9...1,1 mm System sterowania pracą silnika / elektroniczny, mikroprocesorowy, Bosch Motronic M1.5.5, zawierający: - elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem, zapłonem i funkcjami pomocniczymi, - regulator prędkości obrotowej biegu jałowego, - czujnik położenia przepustnicy, - przepływomierz powietrza, - czujnik temperatury zasysanego powietrza, - czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnik, - czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego, - czujnik położenia wałka rozrządu zaworów ssących, - czujnik spalania stukowego, - elektrozawór recyrkulacji spalin, - sondę lambda w układzie wydechowym, - przekaźnik główny zasilania, - przekaźnik pompy paliwa - złącze diagnostyczne. Elektroniczne urządzenie sterujące / mikroprocesorowe, zawierające układ samodiagnozowania, z możliwością przejścia do trybu pracy awaryjnej w razie nieprawidłowej pracy systemu, o dwóch złączach 38-stykowych, umieszczone z tyłu przedziału silnika i zamocowane do kolektora ssącego Regulator prędkości obrotowej biegu jałowego / nastawnik przepustnicy sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące Czujnik położenia przepustnicy / potencjometryczny, umieszczony przy zespole przepustnicy Przepływomierz powietrza / masowy z termoanemometrem warstwowym, zamontowany na przewodzie ssącym za filtrem powietrza, umieszczony po prawej stronie przedziału silnika Czujnik temperatury powietrza zasilającego / umieszczony w przepływomierzu powietrza, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, wkręcony w pokrywę pompy cieczy chłodzącej Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego / indukcyjny, współpracujący z tarczą na wale korbowym umieszczoną przy kole zamachowym Czujnik położenia wałka rozrządu zaworów ssących / umieszczony na obudowie napędu rozrządu przy głowicy (od strony koła zębatego wałka rozrządu zaworów ssących) Czujnik spalania stukowego / piezoelektryczny, zamocowany w przedniej części kadłuba pod kolektorem ssącym Sonda lambda / umieszczona w układzie wydechowym przed katalizatorem, podgrzewana elektrycznie Elektrozawór recyrkulacji spalin / umieszczony z tyłu głowicy, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika Parametry kontrolne Prędkość obrotowa biegu jałowego (regulowana za pomocą testera Opel Tech 2) 800 ą 20 obr/min Zawartość CO (regulowana za pomocą testera Opel Tech 2) - na biegu jałowym do 0,5% - przy 2800...3200 obr/min do 0,3% Zawartość minimalna CO2 14% Początkowy kąt wyprzedzenia zapłonu (nie regulowany) 1...11° przed ZZ PODWOZIE Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego Typ Luk lub Fichtel & Sachs Średnica zewnętrzna tarczy dociskowej 190 mm Średnica okładzin - zewnętrzna 190 mm - wewnętrzna 134 mm Grubość okładziny (nominalna) 3,5 mm Skok całkowity pedału - modele 1998 126...132 mm - modele 1999 135...145 mm Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane Typ F13/5 CR Przełożenia - I bieg 3,73 - II bieg 2,14 - III bieg 1,32 - IV bieg 1,12 - V bieg 0,89 - bieg wsteczny 3,31 - przekładnia główna 3,74 (71/19) lub 3,94 (71/18) Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych Układ kierowniczy / mechaniczny ze wspomaganiem elektrycznym sterowany elektronicznie, zawierający: - górną kolumnę kierownicy z silnikiem elektrycznym i czujnikiem momentu obrotowego, - elektroniczny moduł sterowania, - mechaniczną przekładnię zębatkową, - lampkę kontrolną w zestawie wskaźników. Elektroniczny moduł sterowania / mikroprocesorowy, programowalny, umieszczony wewnątrz nadwozia z prawej strony w przedniej części pod wykładziną (modele 1998) lub pod skrzynką bezpieczników (modele 1999), z możliwością samodiagnozowania i programowania za pomocą testera Opel Tech 2 Zawieszenie przednie / niezależne, typu Mac Pherson z dolnym wahaczem poprzecznym wygiętym, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 18 mm (wersje bez klimatyzacji) lub 20 mm (wersje z klimatyzacją) Ustawienie kół przednich (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy, wysokość kontrolna jest mierzoną pionowo odległością punktu styku opony z podłożem do dolnej krawędzi wnęki koła) - wysokość kontrolna 612 ą 15 mm (dopuszczalna różnica między stronami lewą i prawą wynosi 10 mm) - rozbieżność (regulowana) 1 ą 1 mm (0°10˘ ą 10˘) - pochylenie koła (regulowane) -0°25˘ ą 45˘ (dopuszczalna różnica między kołami1°) - wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 1°50˘ ą 1° (dopuszczalna różnica między kołami 1°) Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym zakrytym Zawieszenie tylne / półniezależne, na pojedynczych wahaczach wleczonych zespolonych belką poprzeczną, na sprężynach śrubowych beczułkowych (dwustożkowych) i niewspółosiowych z nimi amortyzatorach hydraulicznych teleskopowych dwustronnego działania, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 14 mm Ustawienie kół tylnych (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy, wysokość kontrolna jest mierzoną pionowo odległością punktu styku opony z podłożem do dolnej krawędzi wnęki koła) - wysokość kontrolna 581 ą 15 mm (dopuszczalna różnica między stronami lewą i prawą wynosi 10 mm) - zbieżność (nieregulowana) 1 mm (0°10˘) (dopuszczalne odchyłki - górna +3 mm lub +30˘ oraz dolna -1,5 mm lub -15˘, dopuszczalna różnica między kołami 15˘) - pochylenie koła (nieregulowane) -1° ą 30˘ (dopuszczalna różnica między kołami 30˘) Piasta koła tylnego / na dwóch łożyskach stożkowych Układ hamulcowy Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczą pełną, Teves Średnica zewnętrzna tarczy 236 mm Grubość tarczy - nominalna 12,7 mm - minimalna po naprawie 10,7 mm - minimalna dopuszczalna 10,7 mm Grubość nakładek ciernych - nominalna (z płytką) 15 mm - minimalna dopuszczalna (z płytką) 7 mm Średnica cylindra zacisku 48 mm Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk Średnica robocza bębna - nominalna 200 mm - maksymalna po naprawie 201 mm Okładziny cierne / Pagid PA 557 Grubość okładzin - nominalna 5 mm - minimalna dopuszczalna (do łbów nitów) 0,5 mm Średnica cylinderków 19,05 mm Pompa hamulcowa / w układzie tandem Średnica tłoków 20,64 mm Skok tłoków 17/15 mm Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, GMF Średnica tłoka 203,2 mm (8˛) Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych Koła i ogumienie Obręcze / 5 J ´ 13 lub 5,5 J ´ 14 Ogumienie / bezdętkowe 165/70 R 13 79T lub 165/65 R 14 78T Ciśnienie w ogumieniu - obciążenie do 3 osób - przód 0,22 MPa - tył 0,20 MPa - obciążenie ponad 3 osoby - przód 0,23 MPa - tył 0,29 MPa WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE Akumulator / 12 V 36 A×h lub 12 V 44 A×h, minus na masie Alternator / Bosch GC 14 V 55 A lub 70 A albo Delco Remy 14 V 100 A Pasek napędu alternatora / wieloklinowy Długość - wersje bez klimatyzacji 1230 mm - wersje z klimatyzacją 1360 mm Naciąg / regulowany samoczynnie za pomocą napinacza sprężynowego Rozrusznik / Bosch 0001 106 011 lub 0986 018 010 albo Valeo D 6 RA 62 Bezpieczniki / 10 ´ (12 V, 10 A), 1 ´ (12 V, 15 A), 6 ´ (12 V, 20 A), 7 ´ (12 V, 30 A) Żarówki - reflektorów H4 55/60 W - świateł przeciwmgłowych przednich 55 W - świateł pozycyjnych przednich 5 W - kierunkowskazów 21 W - świateł hamowania/pozycyjnych tylnych 21/5W - dodatkowego światła hamowania 1,2 W - świateł cofania 21 W - świateł tylnych przeciwmgłowych 21 W - oświetlenia tablicy rejestracyjnej 10 W Momenty dokręcania - śrub głowicy (każdorazowo śruby nowe) - 1. etap 25 N×m - 2. etap dokręcić o 60° - 3. etap dokręcić o 60° - 4. etap dokręcić o 60° - pokrywy głowicy 8 N×m - pokryw łożysk wałków rozrządu 8 N×m - dolnej części kadłuba (każdorazowo śruby nowe) - śruby M6 1. etap 10 N×m 2. etap dokręcić o 60° - śruby M8 1. etap 25 N×m 2. etap dokręcić o 60° - prowadnicy łańcucha napinacza do głowicy 8 N×m - napinacza łańcucha do głowicy 8 N×m - obudowy napędu rozrządu - śruby M6 8 N×m - śruby M10 35 N×m - pokrywy filtru oleju do obudowy 15 N×m - obudowy filtru oleju do kadłuba 20 N×m - pokrywy pompy oleju do obudowy napędu rozrządu 8 N×m - odrzutnika oleju do dolnej części kadłuba 8 N×m - obudowy termostatu do pompy cieczy chłodzącej 8 N×m - pokrywy pompy cieczy chłodzącej 8 N×m - pompy cieczy chłodzącej do obudowy napędu rozrządu 8 N×m - koła pasowego pompy cieczy chłodzącej 20 N×m - tarczy nadajnika impulsów do wału korbowego 15 N×m - kół zębatych wałków rozrządu - 1. etap 50 N×m - 2. etap dokręcić o 60° - pokryw łożysk korbowych - 1. etap 10 N×m - 2. etap dokręcić o 60° - śrub koła zamachowego - 1. etap 35 N×m - 2. etap dokręcić o 30° - koła pasowego wału korbowego 8 N×m - piasty koła pasowego wału korbowego (każdorazowo śruba nowa) - 1. etap 150 N×m - 2. etap dokręcić o 45° - świec zapłonowych 25 N×m - zespołu cewek zapłonowych do głowicy 8 N×m - napinacza paska napędu osprzętu - śruba M8 20 N×m - śruba M10 55 N×m - obudowy przepustnicy do kolektora ssącego 8 N×m - przewodu rozdzielczego paliwa do kolektora ssącego 8 N×m - kolektora ssącego do głowicy 9 N×m - wspornika kolektora ssącego - do kolektora ssącego 6 N×m - do kadłuba 20 N×m - kolektora wydechowego do głowicy (każdorazowo nakrętki nowe) 22 N×m - katalizatora do kolektora wydechowego 35 N×m - rozrusznika do kadłuba 25 N×m - miski olejowej do skrzynki przekładniowej - śruby M8 20 N×m - śruby M10 40 N×m - alternatora do obudowy napędu rozrządu i kadłuba 35 N×m - czujnika położenia wałka rozrządu zaworów ssących 6 N×m - czujnika spalania stukowego 20 N×m - czujnika położenia i prędkości obrotowej wału korbowego 8 N×m - sondy lambda 30 N×m - czujnika temperatury cieczy chłodzącej 18 N×m - korka spustu oleju silnika 10 N×m - korka pierwszego napełnienia do obudowy napędu rozrządu 50 N×m - czujnika ciśnienia oleju 20 N×m - korka napinacza łańcucha do obudowy napędu rozrządu 50 N×m - korka otworu kontrolnego trzpienia do ustawiania położenia GMP wału korbowego 60 N×m - korka zaworu regulacji ciśnienia oleju 50 N×m - skrzynki przekładniowej do silnika 45 N×m - śrub kół 110 N×m Masy - własna - wersja 3-drzwiowa 875 kg - wersja 5-drzwiowa 905 kg - całkowita - wersja 3-drzwiowa 1410 kg - wersja 5-drzwiowa 1440 kg - maksymalna przyczepy niehamowanej 430 kg - maksymalna przyczepy hamowanej 950 kg Pojemności - zbiornik paliwa 46 dm3 - układ smarowania 3,5 dm3 (z filtrem) - układ chłodzenia - wersje bez klimatyzacji 4,4 dm3 - wersje z klimatyzacją 4,5 dm3 - skrzynka przekładniowa 1,6 dm3 - układ hamulcowy ok. 0,4 dm3 Materiały eksploatacyjne Paliwo / wyłącznie benzyna bezołowiowa LO min. 95 Olej silnikowy / wg API SG/SH/SJ, wg ACEA A2/A3-96/98, SAE 5W 40, 5W 50, 10W 40, 10W 50, 15W 40 lub 15W 50, wymiana co 15 000 km lub co 1 rok (z filtrem) Olej przekładniowy / Opel 1940 768, sprawdzanie poziomu co 30 000 km lub co 2 lata (bez konieczności wymiany okresowej) Płyn chłodzący / Opel, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1 rok (bez konieczności wymiany okresowej) Płyn hamulcowy / wg SAE J 1703 DOT 4, wymiana co 2 lata Zużycie paliwa (według normy UE 93/116) - w mieście 8,5 dm3/100 km - poza miastem 5,1 dm3/100 km - średnie 6,4 dm3/100 km Prędkość maksymalna 163 km/h

#24 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 09 kwiecień 2008 - 09:59

Wielkie dzięki za tak obszerną odpowiedź VALDEE pozdrawiam

#25 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 27 kwiecień 2008 - 16:55

VALDEE-Witam Widzę,że posiadasz ogromną wiedzę.Mam pytanie,czy wiesz jak znaleźć numer lub jakiś kod i gdzie lakieru na nadwoziu auta.Kupiłem Corse 1.0 w zeszłym roku i okazała się "bita"z tyłu.Teraz wychodzą rodzynki. Z góry dziękuje za odpowiedź(innych forumowiczów również).

#26 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 27 kwiecień 2008 - 19:14

Kod lakieru masz na tabliczce znamionowej naklejonej gdzieś na którymś słupku
takiej:
Dołączona grafika

#27 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 31 maj 2008 - 19:37

ja mam tabliczke z numerem lakieru kolo zaczemu maski pokrywy silnika

#28 OFFLINE   toldek1

toldek1
  • Użytkownik
  • 31 postów

Napisano 01 czerwiec 2008 - 18:19

Jak w temacie, podaję link http://rapidshare.co..._X10XE.rar.html
Dla Moderatora - opracowanie jest mojego autorstwa, jest to część pracy dyplomowej- materiały żródłowe - AD, LS-TECH, poradniki serwisowe + własne doświadczenie.

[ Dodano: Nie Cze 01, 2008 19:31 ]
Silnik 1.2 X12SZ, podaję link http://rapidshare.co...sa_B_r.rar.html
Dla Moderatora - opracowanie jest mojego autorstwa, jest to część pracy dyplomowej- materiały żródłowe - AD, LS-TECH, poradniki serwisowe + własne doświadczenie, na razie bez rysunków, bo gdzieś wcięło.
  • 0

#29 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 26 lipiec 2008 - 09:38

Czy ja również mogę prosić o taki wypis na temat Opla Corsy City 1,0 12 V 1997 r. będe bardzo wdzięczny

#30 Gość_Anonymous_*

Gość_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 27 lipiec 2008 - 07:57

W moim pierwszym poście znajdziesz dane których szukasz.





Podobne tematy: Collapse