Skocz do zawartości

Wymiana silnika z22se na z22yh


Gość TheRafal

Rekomendowane odpowiedzi

Gość TheRafal

Silnik pochodzi z vectry c 2.2 155km 2006 rok . W mojej bertonie siedzi brat blizniak z22se 2.2 147 km . Chce złożyć silnik na zasadzie tego ze bloki są niemal identyczne lecz w teorii różnią sie stopniem sprężania bo ten z vectry ma 12;1 a mój 10:1 . Do tego chce wrzucić moją głowice po regeneracji tylko tam teoretycznie tloki są niewiele wyższe poprzez nadlewke na górnej części tłoka z tąd wiekszy stopien sprężania dylemat jest taki czy zawory po daniu najgrubszej uszczelki sie nie spotkają i czy stopien sprężania nie bedzie zbyt wysoki gdy teraz juz po okolo 19 bar .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym przekładał cały słupek z głowicą, kojarzenie głowic od 2 w zasadzie różnych silników może się za chwilę odbić czkawką. Ale to jest moje zdanie - mogę się nie znać.

Jeżeli średnica tłoka w se i yh jest taka sama (piszesz o bliźniaczych blokach) - to przerzuć tłoki - albo jak Grzesiek radzi - dotoczyć denka (tylko czy się da?).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TheRafal

Skok tłoka średnica i inne wymiary są identyczne. Tylko ze Mój blok sie nie nadaje duzy próg na cylindrach... Znalazłem kolege ktory na najgrubszej uszczelce złożył i to dziala bez zarzutu takze także będę próbować. Jesli nie całość na zyletki pójdzie

Panowie jeszcze ostatnie pytanie czy jest możliwość zebym do bloku od z22yh przebieg 127 tys założył wał z panewkami od z22se po przebiegu 280 tys ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość przemo222

Witam

 

Po pierwsze trzeba było wymienić pierscienie w z22se i zrobić głowice i nie brałby oleju... Ale gdy już kupiłeś to głowica będzie pasować i nie trzeba zadnej grubszej uszczelki. Mam w swoim z22se tłoki z korbami od z22yh i jest więcej mocy przez tą nadlewkę tloka i mam zwykłą uszczelka 0.49mm. Podrugie musisz dorobić to czujnika wału uchwyt i taką tarczkę na z22se.co.uk znajdziesz nawet rysunki jak poszukasz bo inaczej nie będzie iskry co jest na poprzedniej stronie w linku.

I myślę że sobie strzeliłeś trochę w kolano bo ten z22yh może też mieć wadliwe pierscienie no chyba ze zmienisz aczkolwiek wystarczyło zmienić pierscienie w swoim z22se. Ja tak zrobilem a brał mi 1l oleju 200km oleju 15w40 tak wiem nie wolno bo rozrząd ale niewyrobiłbym... W sumie to on go nie do konca brał a wyrzucał przez dolną odme gdzie trafiało to przez kolektor z powrotem do silnika ale pod tłok.. Po zrobieniu głowicy wymieniae tłoków na te od Z22yh (taki bonus więcej mocy :) a nie jakieśą mody na branie oleju) plus nowe pierscienie to na 10 tys km weżmie moze z 3 setki :) także naprawa sie udała tym bardziej że mam ciężką nogę :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Sorry że grzeję kotleta... .

 

Z22SE ma 147 km a Z22YH 155 km.

Czyli podmieniacie tłoki z korbowodami i w ten sposób robicie "tuning" z 147 na 155km?

Ta różnica +8kucy w stosunku do serii jest bardzo odczuwalna?

I jak to się ma do trwałości-bo ktoś pisał że po takim zabiegu wyszła mu kompresja 19bar a to bardzo dużo jak na bp...

Układ korbowo/tłokowy spokojnie wytrzymuje taki zabieg?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności