Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Wymiana silnika z22se na z22yh


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#11 OFFLINE   TheRafal

TheRafal
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 04 luty 2018 - 17:13

Silnik pochodzi z vectry c 2.2 155km 2006 rok . W mojej bertonie siedzi brat blizniak z22se 2.2 147 km . Chce złożyć silnik na zasadzie tego ze bloki są niemal identyczne lecz w teorii różnią sie stopniem sprężania bo ten z vectry ma 12;1 a mój 10:1 . Do tego chce wrzucić moją głowice po regeneracji tylko tam teoretycznie tloki są niewiele wyższe poprzez nadlewke na górnej części tłoka z tąd wiekszy stopien sprężania dylemat jest taki czy zawory po daniu najgrubszej uszczelki sie nie spotkają i czy stopien sprężania nie bedzie zbyt wysoki gdy teraz juz po okolo 19 bar .
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#12 OFFLINE   ja37

ja37

    Super Spamerek

  • Zasłużony
  • 13378 postów
  • Lokalizacja
  • Model:Opel Corsa B
  • Silnik:Z20LET+
  • Nadwozie:3D
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 04 luty 2018 - 17:27

Masz suwmiarkę?

To mierz.

Nie znam tych silników, ale ja bym toczył tłolki.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#13 OFFLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 9476 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 04 luty 2018 - 19:41

Ja bym przekładał cały słupek z głowicą, kojarzenie głowic od 2 w zasadzie różnych silników może się za chwilę odbić czkawką. Ale to jest moje zdanie - mogę się nie znać.

Jeżeli średnica tłoka w se i yh jest taka sama (piszesz o bliźniaczych blokach) - to przerzuć tłoki - albo jak Grzesiek radzi - dotoczyć denka (tylko czy się da?).


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#14 OFFLINE   TheRafal

TheRafal
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 05 luty 2018 - 22:14

Skok tłoka średnica i inne wymiary są identyczne. Tylko ze Mój blok sie nie nadaje duzy próg na cylindrach... Znalazłem kolege ktory na najgrubszej uszczelce złożył i to dziala bez zarzutu takze także będę próbować. Jesli nie całość na zyletki pójdzie
Panowie jeszcze ostatnie pytanie czy jest możliwość zebym do bloku od z22yh przebieg 127 tys założył wał z panewkami od z22se po przebiegu 280 tys ?
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#15 OFFLINE   przemo222

przemo222
  • Użytkownik
  • 73 postów
  • LokalizacjaTomaszów Lubelski
  • Model:Opel Vectra B
  • Silnik:2.2 16V 150KM IRMSCHER
  • Nadwozie:hatchback
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 07 luty 2018 - 20:36

Witam

 

Po pierwsze trzeba było wymienić pierscienie w z22se i zrobić głowice i nie brałby oleju... Ale gdy już kupiłeś to głowica będzie pasować i nie trzeba zadnej grubszej uszczelki. Mam w swoim   z22se tłoki z korbami od z22yh i jest więcej mocy przez tą nadlewkę tloka i mam zwykłą uszczelka 0.49mm. Podrugie musisz dorobić to czujnika wału uchwyt i taką tarczkę na z22se.co.uk znajdziesz nawet rysunki jak poszukasz bo inaczej nie będzie iskry co jest na poprzedniej stronie w linku.

I myślę że sobie strzeliłeś trochę w kolano bo ten z22yh może też mieć wadliwe pierscienie no chyba ze zmienisz aczkolwiek wystarczyło zmienić pierscienie w swoim z22se. Ja tak zrobilem a brał mi 1l oleju 200km oleju 15w40 tak wiem nie wolno bo rozrząd ale niewyrobiłbym... W sumie to on go nie do konca brał a wyrzucał przez dolną odme gdzie trafiało to przez kolektor z powrotem do silnika ale pod tłok.. Po zrobieniu głowicy wymieniae tłoków na te od Z22yh (taki bonus więcej mocy :) a nie jakieśą mody na branie oleju) plus nowe pierscienie to na 10 tys km weżmie moze z 3 setki :) także naprawa sie udała tym bardziej że mam ciężką nogę :)


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse