Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

1.8 16v 116 km 1999 ciśnienie i stopień sprężania! Mówili OLEJ więc olałem!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   krynikon

krynikon
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 02 luty 2018 - 11:02

Witam kolegów, chciałbym sprawdzić ww rzeczy w moim samochodzie jednak nie posiadam do tego sprzętu, czy ktoś z klubowiczów moze zaoferować swoją pomoc i sprzęt? Chciałbym sprawdzić ciśnienie oraz stopień sprężania celem diagnozy gdzie mój silnik bierze olej, wiadoma sprawa, że bierze bo to ECOTec jednak zjada go około 0,5 L na 1000.
Lubię wcisnąć pedał gazu co zwiększa zużycie do w/w poziomu... Interesują mnie okolice Chrzanów - Małopolskie ew Tychy i okolice.
1. Aby nie spamowac chciałbym zapytać obeznanych w temacie! Czy kontrolka oleju wlącza się dopiero gdy go juz wcale nie ma? Czy moze gdy jest go np litr?
2. Astra zrobiła juz ponad 224 k km przez pierwsze 213k km nie była zbyt często wyciagana powyżej 4 tys obrotów, dopiero gdy ją kupiłem silnik pracuje na pełnej mocy czy olej może ubywac właśnie z tego powodu? Jakim olejem zalać silnik? Po kupnie samochodu zalalem 5w - 30 szybko go wypiłem zatem na dolewke wziąłem 15w40 czy jest ok czy zalać silnik od nowa czymś konkretnym? Czy wyplukalem nagar z silnika??
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9813 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 02 luty 2018 - 13:28

Po kupnie samochodu zalalem 5w - 30 szybko go wypiłem zatem na dolewke wziąłem 15w40 czy jest ok czy zalać silnik od nowa czymś konkretnym? Czy wyplukalem nagar z silnika??

 

No toś się popisał.

Dolewki robi się takim samym olejem.

A ngar się może się robić jeszcze wiekszy od gnojówki typu 15W

 

 

Możesz kiedyś do mnie podjechać to pomierzymy.

 

 

A o jaką kontrolkę oleju ci chodzi?

Poziomu czy ciśnienia?

 

A co do poboru oleju to poczytaj jakie są normy jego spalania


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   astra_man

astra_man
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 03 luty 2018 - 22:59

Hej

 

Kontrolka oleju zaswieci sie wtedy gdy bedzie za niskie cisnienie. Czyli mniej wiecej wtedy gdy bedzie go juz wyraznie mniej niz minimum ale raczej wczesniej niz jak zostanie litr :)

I generalnie tak jak napisal Adam - nie mozna od tak sobie wlewac oleju jaki Ci w rece wpadnie. Jak zawsze byl lany syntetyk to taki lej ewentualnie mozesz zejsc na polsyntetyk z racji duzego przebiegu ale nie w druga strone.

Pomiar cisnienia sprezania mozna bardzo latwo wykonac samemu, na allegro sa zestawy za 100-150 zl. Wkrecasz manometr w miejsce swiec i krecisz rozrusznikiem. Ewentualnie kazdy przyslowiowy pan Kaziu w warsztacie ci to zrobi za flache :)

I wcale niekoniecznie ten silnik (o ile zdrowy) musi brac olej... ja mam astre tez 1.6 tyle ze turbo i praktycznie od wymiany do wymiany dolewam jakies sladowe ilosci rzedu 0,3-0,4 L mimo posiadania turbo i znacznie bardziej wyzylowanego silnika.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse