Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

ASTRA H 1.7 cdti grucha turbiny

turbina grucha sztanga

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   bigdomel

bigdomel
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 05 luty 2018 - 23:05

Witam serdecznie,

 

Od pewnego czasu mam problem z moja ASTRA H 1.7 cdti 101 KM 2008 r.

W czasie jazdy czasem zapala sie kontrolka kluczyka i auto jedzie w trybie awaryjnym bez turbiny. Po pewnym czasie lub zgaszeniu silnika i odpaleniu problem znika.

Pojawia sie to dosc losowo i ciezko mi stwierdzic w jakich okolicznosciach.

Czasem po jezdzie gdy nie zgasze silnika i wyjde posluchac slysze dziwne brzeczenie. Lokalizacja padla na gruche turbiny i sztange.

Mam wrazenie ze nie chodzi ona prawidlowo w pelnym zakresie.

Poruszalem ja na zimnym silniku i chodzila z pewnym oporem ale bez przesady. Reka bez wiekszego problemu ja przesuwalem.

 Z tym, ze reka poruszalem nia w duzo wiekszym zakresie niz porusza sie sama w trakcie pracy silnika.

Nagralem filmik jak to wyglada.

Czy mozecie rzucic okiem czy u Was jest podobnie.

Na filmiku auto gazowane jest do obrotow okolo 3 tys.

Nie wiem w jakim zakresie powinna sie ta ztanga przesuwac.

 

Link do filmiku:

 

pozdrawiam

 

 

 

 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 ONLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9784 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 06 luty 2018 - 09:42

W czasie jazdy czasem zapala sie kontrolka kluczyka i auto jedzie w trybie awaryjnym bez turbiny.

 

Dla czego wiec nie odczytasz błędów?

 

 

https://astraklub.pl...ic.php?t=812604

 

Poczytaj ten link. Tam kolega Wesol to wyjaśnia.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   wesol

wesol
  • Zasłużony
  • 5451 postów
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:ASZ+ i AUY++++
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 06 luty 2018 - 19:45

 Trzeba zrozumiec ze turbo dziala caly czas juz na maxa od samego poczatku a tylko wraz ze wzrostem obrotow pod obciazonym silnikiem sztanga sie wysuwa by utrzymac zadane doladowanie. zabawy na psotoju z pedalem gazu nie maja najmniejszego sensu. A juz jak ktos jeszcze nie potrafi po mesku wcisnac tego pedalu gazu w podloge na 5 sekund to jak tu mowic o pracy sztangi. 

 

Bez obciazenia silnika to jak ma cokolwiek ta sztanga sie ruszac konkretnie?? Niby po co ma cokolwiek sie dziac jak paliwa podlewane jest tyle co nic. Powietrza ma pompowac to turbo w kosmos bez paliwa?? 

 

 

Przeniosłem bo teraz to jest pełna odpowiedź na pytanie kolegi


Użytkownik adam1954 edytował ten post 06 luty 2018 - 20:22

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   bigdomel

bigdomel
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 06 luty 2018 - 22:10

Witam ponownie,

 

wiec po glebszym wdepnieciu i przytrzymaniu gazu sztanga zachowuje sie tak:

 

 

widac po odpuszczeniu gazu jeszcze dodatkowy ruch sztangi.

Dzis troche ostrzej poganialem astre i blad zaden nie wyskoczyl.

nie wiem co o tym myslec.

ale w czasie jazdy przy przyspieszaniu w okolicy 1900-2100 obrotow slychac taki dziwny dzwiek jakby piszczenie.

 

pozdrawiam


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 ONLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9784 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 06 luty 2018 - 22:16

Ale wesol pisał o obciążeniu silnika a ty filmik robiłeś na postoju?

W linku który ci posłałem masz napisane jak sprawdzić sztangę.

I najlepiej jak było napisane aby odłączyć sztangę i wtedy sprawdzic jaki jest skok

Przegoniłeś trochę auto i mogła sie odpiec.

Eksploatacja silnika z turbo jest inna niz wolnossaka.

 

A napisałem ci też abyś podpiął do komputera i sprawdził co się dzieje.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 ONLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 9491 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 07 luty 2018 - 02:49

Kolego Bigdomel - masz w swoim autku dość nowoczesny silnik mimo tego że to diesel więc wypadało by przynajmniej sprawdzić jakie błędy zapisały się w pamięci komputera bo za chwilę autko nie będzie w ogóle chciało pracować.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   wesol

wesol
  • Zasłużony
  • 5451 postów
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:ASZ+ i AUY++++
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 07 luty 2018 - 06:36

Witam ponownie,

 

wiec po glebszym wdepnieciu i przytrzymaniu gazu sztanga zachowuje sie tak:

 

 

widac po odpuszczeniu gazu jeszcze dodatkowy ruch sztangi.

Dzis troche ostrzej poganialem astre i blad zaden nie wyskoczyl.

nie wiem co o tym myslec.

ale w czasie jazdy przy przyspieszaniu w okolicy 1900-2100 obrotow slychac taki dziwny dzwiek jakby piszczenie.

 

pozdrawiam

 

 

Nadal dodajesz gazu stopniowo! Masz wcisnac pedal odrazu w podloge i tak trzymac 5-10 sekund. Wtedy obserwuj co robi sztanga. Tak jakbys zrzucil na pedal gazu cegle. Nie zadne tam stopniowe wciskania itp. Tak to dolaodwanie bedziesz mial takie jakie jest maksymalne ustawione w mapie ecm. Stopniowo wciskasz pedal to doladowanie bedzie np o 0.2 czy 0.4 bara wieksze od atmosferycznego. 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   bigdomel

bigdomel
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 07 luty 2018 - 23:53

Witam,

 

metoda gaz-hamulec zczytalem jeden błąd ECN 038008.

Oznacza to prawdopodobnie problem ze swiecami zarowymi.

Auto odpala bez problemu.

WIecej bledow ta metoda nie wyswietlilo.

 

Dzis znowu kontrolka z kluczykiem sie zapalila po ok 10 km. Po kolejnych 2 km zgasla. Po kolejnych 5 km sie zapalila i pozniej znow zgasla,

Nie potrafie opisac okolicznosci w ktorych auto wchodzi  w tryb awaryjny.

Zaczalem watpic czy to grucha turbiny.

 

Czy to typowe dla bledu 038008??

Trzeba wymieniac komplet swiec czy szukac ktora nawalila?

 

czy podpiecie opcoma pozwoli cos wiecej zobaczyc?

 

pozdrawiam


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   bigdomel

bigdomel
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 13 luty 2018 - 09:29

Podłączylem pod kompa u kolegi i wywalilo blad P0234 doladowanie ujemne.

Skasowalismy blad i jezdzilismy z podlaczonym kompem okolo 15 min i blad nie wyskakiwal.

w drodze powrotnej oczywiscie kontrolka sie zaswiecila i po kilku min zgasla.

 

Zauwazylem ze gdy podczas przyspieszania w okolicy 2 tys obrotów odpuszcze noge z gazu slychac wyraznny dzwiek (piszczenie, syczenie) trwa ok 1 sek. na postoju tego nie slychac.

 

Czytalem ze aktualizacja softu moze cos pomoc.

macie jakies doswiadczenie w tej sprawie?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 ONLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9784 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 13 luty 2018 - 18:57

dzwiek (piszczenie, syczenie) trwa ok 1 sek. na postoju tego nie slychac.

 

 

I uważasz że piszczenie wyeliminuje nowy  soft?

Piszczenie to dla mnie jakaś nieszczelnosć.



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: turbina, grucha, sztanga