Skocz do zawarto軼i

Zdj璚ie
- - - - -

X30XE-service manual, momenty dokr璚ania g這wic i korb, schematy silnika...


  • Zaloguj si, aby doda odpowied
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   marcelo

marcelo
  • Forumowicz
  • 110 post闚
  • LokalizacjaZWOLE
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:3.0 X30XE 24V V6
  • Nadwozie:VAN
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 07 luty 2018 - 21:52

Cześć wszystkim po długiej nieobecności.

Poszukuję wszelakich danych serwisowych silnika x30xe bo niestety mój sintrolot zaniemógł - UPG :placze:

Mechanicy w okolicy boją się tego silnika ja ognia - jak słyszą że v-łka to mina im rzednie i zaczynają dziwne kwoty

za robociznę podawać - najtańszy zażyczył sobie 2500PLN a najdroższy... jak za sintre :boshe2:

W pracy już zaklepałem 2 tygodnie urlopu i auto leci na garaż - niestety bez kanału - zaplecze techniczne mam

bo serwisuję motocykle tylko brakuje wiedzy a raczej manuala do tego silnika.

Najbardziej interesuje mnie sposób dokręcania

1. głowic - kolejność dokręcania szpilek i z jakim momentem i jakie etapy

2. stop korbowodów - będę wymieniał panewki na korbach

3. cała reszta innych rzeczy które będą ruszane -pokrywy klawiatury (alu) chłodnica oleju, miska oleju, pompa oleju itd...

Jakie panewki i pierścienie tłokowe kupić - chodzi o firmę, słyszałem że pierścienie goetze wytrzymują 60kkm i silniki zaczynają wciągać olej więc może mahle? Uszczelki UPG i inne to raczej elring a panewki może kolbenschidt...

Proszę o wsparcie

 

Jak ogarnę jakiś aparat to zrobię foto recenzję i może da się z tego opracować pomoc dla potomnych.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

U篡tkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • U篡tkownik
  • 1060 post闚
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   Kacper

Kacper

    Nocny duch

  • Administrator
  • 16383 post闚
  • Lokalizacjaco.Tipperary
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 08 luty 2018 - 00:10

Łap :D

 

Momenty dokręcania

Głowica silnika
                                                                                                                 Wymiana śrub: Tak
Etap 1                                                                                                           Dokręcenie: 25 Nm
Etap 2                                                                                                           Dokręcenie: 90°
Etap 3                                                                                                           Dokręcenie: 90°
Etap 4                                                                                                           Dokręcenie: 90°
Etap 5                                                                                                           Dokręcenie: 15°

Pozostałe momenty dokręcania
Łożysko główne                                                                    wymiana śrub/nakrętek: Tak
Łożysko główne                                                                                                   Etap 1: 50 Nm
Łożysko główne                                                                                                   Etap 2:  45° + 15°
Łożysko korbowodu                                                             wymiana śrub nakrętek: Tak
Łożysko korbowodu                                                                                            Etap 1: 35Nm
Łożysko korbowodu                                                                                            Etap 2: 45° + 15°
Pompa olejowa do bloku silnika                                                                                  : 6 Nm
Miska oleju do bloku                                                                                                      : 20Nm
Korek spustowy oleju                                                                                                     : Torx 10–15Nm sześciokąt 45–50Nm
Koło zamachowe                                                                  zastosować nowe śruby : 65 Nm + 30° + 15°
Tarcza dociskowa sprzęgła do kola zamachowego                                                   : 28Nm
Śruba centralna koła pasowego wału korbowego                    zastosować nową : 130Nm + 40° -50°
Koło walka rozrządu                                                                       zastosować nową : 50Nm +60° +15°
Łożysko/obudowa walka rozrządu                                                                               : 8Nm
Pokrywa głowicy silnika                                                                                                  : 8 Nm
Kolektor ssący do głowicy silnika                                                                                  : 22Nm
Kolektor wydechowy do głowicy silnika                                                                      : 22Nm
Świece zapłonowe                                                                                                           : 25 Nm
Sonda lambda                                                                                                                   : 42Nm
Czujnik spalania stukowego                                                                                           : 20Nm
Piasta przedniego koła                                                  zastosować nową nakrętkę : 160Nm
Piasta tylnego koła                                                                                                          : 82Nm
Końcówka drążka kierowniczego                                  zastosować nową nakrętkę: 30Nm +115°
Zacisk hamulcowy do zwrotnicy                                                                        przód : 185Nm
Zacisk hamulcowy do czopu osi                                                                               tył : 110Nm
Nakrętki mocujące koła                                                                                                  : 140Nm



 


  • 1

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   marcelo

marcelo
  • Forumowicz
  • 110 post闚
  • LokalizacjaZWOLE
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:3.0 X30XE 24V V6
  • Nadwozie:VAN
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 09 luty 2018 - 15:11

Dzięki Kacper  - super info.

 

Popytałem trochę tu i tam i tak: pierścienie tłokowe zakładamy tylko Mahle, polska Prima też jest ok ale zdarza się, że na nich wciąga trochę oliwy,

szerokim łukiem omijamy pierścienie Goetze - szybko siadają.

Panewki najlepsze Kolbenschmidt ale mogą być inne - ponoć nie ma to aż takiego znaczenia - osobiście nie będę tego sprawdzał.

Uszczelki pod głowice i inne zakładamy Elringa ale jeszcze się dopytam w jednym miejscu o inne marki.

 

Jeśli ktoś ma doświadczenie w tej sprawie to proszę o wypowiedź  - wszelkie uwagi mile widziane.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 ONLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafa

  • Moderator
  • 9491 post闚
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ ma這polska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 luty 2018 - 15:47

Uszczelki i uszczelniacze Elring i Victor Reinz (uszczelki) - raczej innych bym nie szukał.

Pierścienie to zwróć uwagę by były normalne czyli olejowe zwykły pierścień ze sprężynką (2 częściowy) nie 3 częściowe.

Oczywiście uszczelniacze smarujemy (część roboczą) olejem, blok pod upg na sucho, otwory gwintowe przedmuchać a  nawet warto odtłuścić płaszczyzny przylegania. tak samo pod pokrywy głowicy. Czasem mechanicy kładą dodatkowo pod pokrywami cienką warstwę kleju. Śruby głowicy warto dać nowe.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   ja37

ja37

    Super Spamerek

  • Zas逝穎ny
  • 13380 post闚
  • LokalizacjaU
  • Model:Opel Corsa B
  • Silnik:Z20LET+
  • Nadwozie:3D
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 09 luty 2018 - 16:04

Pierścienie.

Kupiłem kiedyś mahle i zamki już były za duże.

W Primie zamki sam ustalasz.

No i chyba tylko Prima ma ten dobry pierścień olejowy.

Panewki mahle mogą byc, KS też.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   marcelo

marcelo
  • Forumowicz
  • 110 post闚
  • LokalizacjaZWOLE
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:3.0 X30XE 24V V6
  • Nadwozie:VAN
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 09 luty 2018 - 21:59

Dziś właśnie słyszałem, że Primy mają najlepsze olejowe  i teraz się zastanawiam Prima czy Mahle - opinie są podzielone.

Szczelina na zamkach powinna być jaka? 0,2 - 0,4???

Śruby głowicy idą nowe - stare zostają  śruby korbowodów bo nie może znajomy ze sklepu ich namierzyć.

Ogólnie zasady mechaniki jak w motocyklach, przed założeniem głowic blok sprawdzę liniałem włosowym - głowice idą na kapitalkę.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

U篡tkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • U篡tkownik
  • 1060 post闚
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   ja37

ja37

    Super Spamerek

  • Zas逝穎ny
  • 13380 post闚
  • LokalizacjaU
  • Model:Opel Corsa B
  • Silnik:Z20LET+
  • Nadwozie:3D
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 09 luty 2018 - 22:40

Śruby korb pasują od c20xe, tak samo tłoki ;)

ARP nie szukałeś?

 

Choć ARP u mnie się powyginały, jakby z masła były.....

Kupiłem te tańsze, za 4 stówki, bo miałem na myśli okolice 300KM, a nie więcej, więc pomyślałem, że starczą.

 

Łap luzy na zamkach

https://www.sendspace.com/file/uh3n7u

 

 

 

Jeszcze o tych momentach dokręcania.

Czemu ja mam inne dane?

https://www.sendspace.com/file/k72ae7

 

EDYTA

 

Jeszcze o dokręcaniu.

O śrubach głowicy już wiesz, że wydmuchać gniazda, ale też śruby posmarować delikatnie olejem - gwint.

To samo ze śrubami na korbach.

Nie, że mają ociekać, ale mają być wilgotne.


U篡tkownik ja37 edytowa ten post 09 luty 2018 - 22:48

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   marcelo

marcelo
  • Forumowicz
  • 110 post闚
  • LokalizacjaZWOLE
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:3.0 X30XE 24V V6
  • Nadwozie:VAN
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 09 luty 2018 - 23:12

Wiadoma sprawa - tak samo łeb śruby - bo inaczej zacierają się jak nie na gwincie to na powierzchni przylgowej pod łbem.

Momenty dokręcania głowicy masz takie same tylko Kacper 270 stopni ma rozbite na 3 razy po 90 - znacznie bezpieczniejsza metoda

dokręcania bo po trochu równomiernie dokręcasz głowicę.


U篡tkownik marcelo edytowa ten post 09 luty 2018 - 23:18

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   robert514

robert514
  • U篡tkownik
  • 72 post闚
  • LokalizacjaWarszawa-Wola
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:2.2 DTI
  • Nadwozie:VAN
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 10 luty 2018 - 20:18

Cześć wszystkim po długiej nieobecności.

Poszukuję wszelakich danych serwisowych silnika x30xe bo niestety mój sintrolot zaniemógł - UPG :placze:

 

to i ja coś dorzucę  :D

https://drive.google...T0cwdDlxYzFSSmc


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   ja37

ja37

    Super Spamerek

  • Zas逝穎ny
  • 13380 post闚
  • LokalizacjaU
  • Model:Opel Corsa B
  • Silnik:Z20LET+
  • Nadwozie:3D
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 11 luty 2018 - 10:51

Wiadoma sprawa - tak samo łeb śruby - bo inaczej zacierają się jak nie na gwincie to na powierzchni przylgowej pod łbem.

Momenty dokręcania głowicy masz takie same tylko Kacper 270 stopni ma rozbite na 3 razy po 90 - znacznie bezpieczniejsza metoda

dokręcania bo po trochu równomiernie dokręcasz głowicę.

:):)

Wiadomo, ja, żeby uzyskać równo te 25Nm początkowe kręcę chyba ze 3 razy po trochu, nie ma tak, że zaczniesz od 1 śruby na 25 i przelecisz wszystkie i jest ok - ta pierwsza ma wtedy jakieś 10Nm...., lepiej poświęcić czas a zrobić dobrze.

Pomiędzy etapami dobrze jest iść na piwo, niech się naprężenia uspokoją.



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse