Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Twardość węży chłodnicy A14NET

A14NET

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#11 OFFLINE   ziomek1324

ziomek1324
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Model:Opel Astra IV
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 luty 2018 - 18:06

No właśnie tylko najciekawsze jest to że uszczelka wymieniona, głowica była planowana i sprawdzana na szczelność, więc albo blok pęknięty albo coś z chłodzeniem jest nie tak, w trakcie jazdy temperatura nie przekracza 105*C natomiast jak się zatrzymam to temperatura wzrasta do 115*C, zaczyna bulgotać, a wentylator się nie załącza :(


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#12 ONLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 5373 postów
  • LokalizacjaRuda Śląska
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 09 luty 2018 - 18:11

Ja tylko wtrącę...

1. korek to nie "korek jak korek". Jak będzie niesprawny to auto może się gotować - Adam napisał i ma rację.

2. nie można wykluczyć gotowania się na skutek awarii termostatu - napisał 

 

 

nie załącza się wentylator nawet przy temperaturze 113*C.

Wentylator ma swój czujnik temperatury w chłodnicy. Być może czujnik uwalony (powinien być błąd) albo termostat przycięty i się nie otwiera albo wentylatory nie do końca sprawne

3. po to w korku zaworki żeby podnieść ciśnienie w układzie chłodzenia. Im większe ciśnienie tym wyższa temperatura wrzenia. W tym silniku robocze ciśnienie ukł. chłodzenia to 1,4-1,5 bara więc nie jest małe

4. nie będę komentował sposobu naprawy głowicy bo to Twoje auto i Twoja robota, ale...

 

 

nie palnowalem glowicy ani bloku bo wszystko proste bylo bo sprawdzalem linialem.

 

5. jeśli układ chłodzenia jest ciśnieniowy (a ten jest - ok. 1,5 bara) to na gorącym silniku na pewno wywali płyn. Wesoł, miałem o tobie wysokie mniemanie, ale rozyebałeś mnie że nie może. Odpowiedz mi zatem tylko na jedno pytanie: po jaki uj na korku jest ostrzeżenie, aby nie odkręcać go na gorącym???

 

Reasumując:

kolega sprawdzi sobie termostat i sprawność opornicy wentylatora... niestety aby do niej się dostać trzeba wywalić stelaż z wentylatorami bo jest od spodu. OPCOMem powinno się dać zrobić testy wentylatora.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#13 OFFLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 9851 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 luty 2018 - 18:13

Wesoły temat korka już żeśmy nie raz przerabiali (też miałem nie jednego VAG-a benia i diesel - tam od razu widać upg) w opelkach jest troszkę inaczej.

Ziomek właśnie zrobił UPG i ma inny dylemat.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#14 OFFLINE   ziomek1324

ziomek1324
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Model:Opel Astra IV
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 luty 2018 - 18:22

Termostat również został wymieniony, został jeszcze wymieniony czujnik ten który jest nad skrzynią biegów (wchodzi do króćca wodnego), zostaje jeszcze sprawdzenie drugiego czujnika (w chłodnicy) i tej opornicy. podpowie ktoś w jaki sposób to zrobić? wystarczy pomiar rezystancji? 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#15 ONLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 5373 postów
  • LokalizacjaRuda Śląska
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 09 luty 2018 - 18:25

Pomiar rezystancji może być złudny. Wielokrotnie miałem przypadki, że do ok. 85-90*C czujnik pokazywał poprawne wartości, a przy temp. 95*C nagle zaczął pokazywać 140*C - pojawiał się komunikat "silnik przegrzany - wyłącz silnik".

Podgląd parametrów udzieli odpowiedzi czy z nim ok.

Opornica wentylatorów jak pisałem - trzeba zwalić wentylatory z chłodnic. Przesrana robota. Tu wystarczy pomiar, bo po kolei powinny być coraz mniejsze wartości.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#16 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 10985 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 luty 2018 - 22:08

Cisnienia nie sa jakies duze . I jest to robione tylko na nadcisnienie. Wystarczy zreszta rozebrac sobie taki korek by to stwierdzic. 

 

 

 

No właśnie rozbierałem tak korek od AF jak i od Felicji.

I ja widziałem tam dwa zaworki.A rozdwojenia wzroku nie miałem.

I ja tak w AF jak i w Felicji po wyczyszczeniu korka nie musiałem robić wymiany UPG.

Tak dla przykładu na szybko co znalazłem to wrzucam jeden korek od forda drugi od AG.

Ile tam zaworków widzisz?

Bo ja dwa

 

No i twoja teoria tylko nadciśnienia.

A to dla czego spada ciśnienie w układzie gdy silnik zgasisz?

Według twojej teorii ciśnienie raz nadmuchane do układu powinno zostać gdyby nie było drugiego zaworka.

A co się dzieje gdy przychodzisz do zimnego auta.?

Masz ciśnienie czy węże są flaki?

No i zobacz jaki jest materiał nauczania na dziale eksploatacji pojazdów 

 

 

Załączone miniatury

  • ea911ad4433dbcbb239ba48100b8.jpg
  • pobrany plik.jpg
  • 2018-02-09_232823.png

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK




Podobne tematy: Collapse


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: A14NET