Skocz do zawartości

X16SZR - brak ikony Check Engine i wentylatory


Gość Stalylor

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Stalylor

Witam forumowicze,

wczoraj podczas drogi do domu przy prędkości około 40 km/h samochód nagle mi zgasł, podczas wyhamowywania nie dało rady go odpalić ani z kluczyka ani na biegu + sprzęgle. Zatrzymałem się na poboczu i próbowałem go odpalić, wskazówki od obrotów, prędkości i temparatury latały jak szalone. Poszedłem zobaczyć pod maskę - okazało się że chodzą oba wentylatory i wyłączają się dopiero po wypięciu akumulatora. Po ponownym podpięciu akumulatora i przekręceniu kluczyka zapalają się na ekranie te ikony co zawsze prócz dwóch - ikonki silnika (check engine) i ikonki samochodu z kluczem. Auta nie idzie odpalić i po przekręceniu zapłonu znowu załączają się wentylatory. Podczas holowania mnie przez inne auto miałem przekręcony kluczyk oczywiście i na lekkich wybojach (przecinaliśmy torowisko) ikonka check engine zaczęła mrugać, jakby pod wpływem wybojów coś stykało i przestało stykać. Czytałem wiele tematów wczoraj wieczorem i jedyne na co się natknąłem to albo coś z kablami (przerwana wiązka połączenia z komputerem?) a jeśli chodzi o wentylatory to ludzie pisali o jakimś czujniku temperatury wody i czujniku klimatyzacji. Może mnie ktoś naprowadzić gdzie jest ta wiązka od silnika do komputera, żebym mógł popatrzeć czy jakieś kable się nie przetarły? Chyba że się mylę i to co innego. Auto Astra 2 1.6 8V 55kW (benzyna + gaz).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy w przypadku uszkodzonej wiązki diagnostyka jest możliwa.

Jeżeli nie podepniesz pod komputer diagnostyczny to się nie przekonasz - zaczyna się od najtańszej opcji - chyba że chcesz kaskę w ciemno na części wyrzucić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Stalylor

Jeżeli nie podepniesz pod komputer diagnostyczny to się nie przekonasz - zaczyna się od najtańszej opcji - chyba że chcesz kaskę w ciemno na części wyrzucić.

Jutro wezmę kompa i kabel i sprawdzę. Ale bardziej pytam gdzie jest ta wiązka przy tym silniku, że jeśli jutro się za to wezmę to żebym wiedział gdzie i co sprawdzić.

Edytowane przez Stalylor

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj po nr VIN jaki masz sterownik silnika - http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/

I tak powinien wyglądać - nr 12 na fotce poniżej.

241613.png


47_1.jpg


Pomocne stronki - http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/

- https://7zap.com/en/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Stalylor

Zgadza się, mam taki jak nr 12 bo już kiedyś go wymieniałem (szukając kiedyś innej usterki). Dzięki za pomoc, będę próbować i jeśli coś się uda to na pewno opiszę tutaj.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Stalylor

Cześć, nie poradziłem sobie i oddałem auto do elektromechanika. Okazało się, że gaz jest źle wpięty w instalację elektr. (mechanik mówił, że żeby brać + bezpośrednio z akumulatora to został wpięty gdzieś w obieg, przekaźnik od gazu robi zwarcie i to powodowało że komputer nie dostawał prądu). Gaz mi mechanik odpiął i kazał poszukać porządnego gazownika do poprawienia tego gazu, sam naprawił mi jeszcze pare rzeczy na benzynie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności