Gość Fazik83 Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 (edytowane) Witam, Corsa C 1.0 58 KM od nowości w rodzinie i od wczoraj poważny problem. Samochód ot tak sobie przestał działać jak należy. Samochód z zimnym silnikiem odpalił i po 5-10 sekundach zgasł. Powtórka - to samo. Cudem dodając delikatnie gazu silnik po kilku minutach zagrzał się i jakoś wróciłem do domu, ale dodając gazu silnik się dławił i reakcja na gaz jest dopiero po 3 sekundach - niebezpieczna i trudna podróż. ELM 327 w domu i brak błędów. Zaprzyjaźniony mechanik podmienił na nowe: przepływomierz, czujnik wałka rozrządu. Sprawdził ciśnienie paliwa (2,5-3 barów) i kicha. Byłem dziś u dwóch mechaników na komputerze. Wynik: żadnych problemów, a samochód nadal w bez zmian. Sprawdziłem ustawienie rozrządu, bo podejrzewałem przeskok, ale jest idealnie, wałki zablokowane płaskownikiem, 1 tłok w GMP. Łańcuch troszkę luźny - włożę palec między koła wałków. Zimny w ogóle nie chce zapalić, kopci jak lokomotywa, świece się zalewają. Już zastanawiałem się nad zmianą komputera (sterownika), ale czytałem, że to nie takie proste... Immobiliser i te sprawy. Pomóżcie proszę bo już nie wiem gdzie tkwi problem. Edytowane 15 Lutego 2018 przez Fazik83   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Sprawdził ciśnienie paliwa (2,5-3 barów) i kicha. Powinno być 3.8 bara No i można jeszcze sprawdzić czujnik wału I pytanie co z zapłonem i świecami? Oraz jaka kompresja?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Fazik83 Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 (edytowane) Hmm, może i tyle było, nie wiem, widziałem po godzinie na manometrze 2,5 bara. Mechanik mówił, że paliwo podawane jest prawidłowo. Poza tym jak już jakimś cudem silnik się zagrzeje, to kręci się do odcięcia i paliwa mu nie brakuje. Niestety z opóźnieniem reaguje na gaz. Kompresja nie sprawdzana, nie było ku temu powodów (wg mechanika, a nawet wg dwóch), jak się zagrzeje pracuje równo na wolnych obrotach. Czujnika wału rzeczywiście nie podmienialiśmy, ale jak mi padł czujnik wału korbowego 3 lata temu, to check od razu go wskazał, więc jakbyśmy to wykluczyli. Świece ok, natomiast mechanik twierdzi, że cewki nie wymieniał, bo wg niego uszkodzona cewka daje inne objawy - jak pada, to na 1 cylinder, nie na wszystkie naraz. Edytowane 15 Lutego 2018 przez Fazik83   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 No więc teraz skoro nie ma błędów to mechanik powinien sprawdzić parametry czujników i porównać je z prawidłowymi Do tego sprawdzenie dolotu też by się przydało.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Fazik83 Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 (edytowane) Hmm, diagnosta komputerowy (mechanik nr 2) ocenił, że wszystkie parametry czujników są ok. Czy znasz prawidłowe parametry? Może sam bym jeszcze na nie zerknął za pomocą ELM 327. Aha, co masz na myśli pisząc o sprawdzeniu dolotu? Zapomniałem dodać, że przy wciśnięciu energicznie gazu czasem strzeli w dolot. Przepustnica czyszczona - brak zmian. Edytowane 15 Lutego 2018 przez Fazik83   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Zrób logi i wrzuć na forum to może ktoś coś zauważy. Ale elmem nie zawsze dokładnie wszystko odczytasz. Dolot to też kolektor . Ale skoro według mechaników wszystkie parametry są w porządku to powinni jeszcze zmierzyć kompresję. Nie piszesz co ze swiecami? Co z filtrem paliwa?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Fazik83 Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 (edytowane) Jutro popołudniu podepnę jeszcze elma. W dolocie nic nie syczy, przewody wszystkie są na swoich miejscach. Nie wiem co jeszcze. Czy możliwe, że padł komputer? Jak można to sprawdzić? Świece były podmieniane na inne i powrót do tych co były - są OK. Dają iskrę. Jak samochód się zagrzeje, to równiutko chodzi na wolnych obrotach. Problem jest prze wciśnięciu gazu - zamula przez 3 sekundy, potem jedzie. Ale to nie jazda. Filtra paliwa nie sprawdzałem, bo jak kręci się do 6250 obr/min i nic komplet nie przerywa (jak gaz wciśnięty), to paliwa nie brakuje. Jeśli chodzi o kompresję to nie mierzona, bo auto nie trzęsło, stwierdzili, że nie trzeba. Ja przyrządu osobiście nie mam. Edytowane 15 Lutego 2018 przez Fazik83   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Komputer ci sprawdzi elektronik. Ale najpierw sprawdź jeszcze co pisałem wczesniej. Komputer zostaw na sam koniec. W załączniku masz jak zmierzyć czujnik wału   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Fazik83 Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 (edytowane) Sprawdzać z odpiętą wtyczką? Rozumiem, że na wyłączonym silniku? Proszę o szczegóły. Edit. Dziwi mnie fakt, że komputer nie wyświetliłby problemu z czujnikiem. Edytowane 15 Lutego 2018 przez Fazik83   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Często tak się dzieje. Wtyczka odłączona i mierzysz sam czujnik więc on wtedy nie ma prądu Sprawdź jeszcze EGR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.