Skocz do zawartości

Corsa C 1.0 problem z odpaleniem, kopci, gaśnie, dziwna reakcja na gaz


Gość Fazik83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Corsa C 1.0 58 KM od nowości w rodzinie i od wczoraj poważny problem. Samochód ot tak sobie przestał działać jak należy.

Samochód z zimnym silnikiem odpalił i po 5-10 sekundach zgasł. Powtórka - to samo. Cudem dodając delikatnie gazu silnik po kilku minutach zagrzał się i jakoś wróciłem do domu, ale dodając gazu silnik się dławił i reakcja na gaz jest dopiero po 3 sekundach - niebezpieczna i trudna podróż.

ELM 327 w domu i brak błędów. Zaprzyjaźniony mechanik podmienił na nowe: przepływomierz, czujnik wałka rozrządu. Sprawdził ciśnienie paliwa (2,5-3 barów) i kicha.

Byłem dziś u dwóch mechaników na komputerze. Wynik: żadnych problemów, a samochód nadal w bez zmian.

Sprawdziłem ustawienie rozrządu, bo podejrzewałem przeskok, ale jest idealnie, wałki zablokowane płaskownikiem, 1 tłok w GMP. Łańcuch troszkę luźny - włożę palec między koła wałków.

Zimny w ogóle nie chce zapalić, kopci jak lokomotywa, świece się zalewają.

Już zastanawiałem się nad zmianą komputera (sterownika), ale czytałem, że to nie takie proste... Immobiliser i te sprawy.

 

Pomóżcie proszę bo już nie wiem gdzie tkwi problem.

Edytowane przez Fazik83

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 29
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Sprawdził ciśnienie paliwa (2,5-3 barów) i kicha.

 

 

Powinno być 3.8 bara

No i można jeszcze sprawdzić czujnik wału

I pytanie co z zapłonem i świecami?

Oraz jaka kompresja?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, może i tyle było, nie wiem, widziałem po godzinie na manometrze 2,5 bara. Mechanik mówił, że paliwo podawane jest prawidłowo. Poza tym jak już jakimś cudem silnik się zagrzeje, to kręci się do odcięcia i paliwa mu nie brakuje. Niestety z opóźnieniem reaguje na gaz.

Kompresja nie sprawdzana, nie było ku temu powodów (wg mechanika, a nawet wg dwóch), jak się zagrzeje pracuje równo na wolnych obrotach. Czujnika wału rzeczywiście nie podmienialiśmy, ale jak mi padł czujnik wału korbowego 3 lata temu, to check od razu go wskazał, więc jakbyśmy to wykluczyli. Świece ok, natomiast mechanik twierdzi, że cewki nie wymieniał, bo wg niego uszkodzona cewka daje inne objawy - jak pada, to na 1 cylinder, nie na wszystkie naraz.

Edytowane przez Fazik83

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc teraz skoro nie ma błędów to mechanik powinien sprawdzić parametry czujników i porównać je z prawidłowymi

Do tego sprawdzenie dolotu też by się przydało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, diagnosta komputerowy (mechanik nr 2) ocenił, że wszystkie parametry czujników są ok.

Czy znasz prawidłowe parametry? Może sam bym jeszcze na nie zerknął za pomocą ELM 327.

Aha, co masz na myśli pisząc o sprawdzeniu dolotu?

Zapomniałem dodać, że przy wciśnięciu energicznie gazu czasem strzeli w dolot.

Przepustnica czyszczona - brak zmian.

Edytowane przez Fazik83

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób logi i wrzuć na forum to może ktoś coś zauważy.

Ale elmem nie zawsze dokładnie wszystko odczytasz.

Dolot to też kolektor .

Ale skoro według mechaników wszystkie parametry są w porządku to powinni jeszcze zmierzyć kompresję.

 

Nie piszesz co ze swiecami?

Co z filtrem paliwa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro popołudniu podepnę jeszcze elma.

W dolocie nic nie syczy, przewody wszystkie są na swoich miejscach. Nie wiem co jeszcze.

Czy możliwe, że padł komputer? Jak można to sprawdzić?

 

Świece były podmieniane na inne i powrót do tych co były - są OK. Dają iskrę. Jak samochód się zagrzeje, to równiutko chodzi na wolnych obrotach. Problem jest prze wciśnięciu gazu - zamula przez 3 sekundy, potem jedzie. Ale to nie jazda.

Filtra paliwa nie sprawdzałem, bo jak kręci się do 6250 obr/min i nic komplet nie przerywa (jak gaz wciśnięty), to paliwa nie brakuje.

 

Jeśli chodzi o kompresję to nie mierzona, bo auto nie trzęsło, stwierdzili, że nie trzeba. Ja przyrządu osobiście nie mam.

Edytowane przez Fazik83

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer ci sprawdzi elektronik.

Ale najpierw sprawdź jeszcze co pisałem wczesniej.

Komputer zostaw na sam koniec.

W załączniku masz jak zmierzyć czujnik wału

post-37019-0-45471500-1518729281_thumb.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzać z odpiętą wtyczką? Rozumiem, że na wyłączonym silniku? Proszę o szczegóły.

Edit. Dziwi mnie fakt, że komputer nie wyświetliłby problemu z czujnikiem.

Edytowane przez Fazik83

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności