Gość Fazik83 Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Ok, jutro popołudniu przysiądę nad tym.Poproszę jeszcze o instrukcję jak sprawdzić przepływomierz, przepustnicę i ewentualnie inne czujniki. Hurtem posprawdzam i zobaczę wtedy.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Czujnik temp. płynu Przepływka   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Fazik83 Opublikowano 16 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2018 Super, bardzo dziękuję. Zastanawia mnie jeszcze czujnik spalania stukowego. Czy jest on w kręgu podejrzanych? Jak można go sprawdzić w warunkach domowych?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 16 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2018 Czujnika raczej nie dotykaj bo musisz go potem przykręcić 20Nm dokładnie. Gdyby on się oddzywał to miał byś od niego błędy raczej na pewno. Ale masz jeszcze zrzuty jak powierzyc przepływke   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kubala_1986 Opublikowano 16 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2018 Jeżeli kopci i zalewa to szukałbym problemu w czujniku który reguluje dawkę paliwa - czujnik temp. płynu i potencjometr przepustnicy (ew. przeplywomierz).   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Fazik83 Opublikowano 16 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2018 (edytowane) Proszę jeszcze o krótką instrukcję jak mogę sam sprawdzić sprawność przepustnicy oraz cewki zapłonowej.Jak już pisałm wcześniej, popołudniu zabiorę się hurtem do sprawdzania. EDIT. Jestem po pierwszych pomiarach: Przepływomierz: raczej wszystko OK 2 i masa: 11,87 V 4 i masa: 5,02 V 3 i masa: 0 ohm 3 i 5: 1,07 V EGR: ( tu już parametry odbiegają od wymaganych) 2 i 3: 2950 ohm 2 i 4: 1320 ohm Czujnik temperatury cieczy: (parametry odbiegają od wymaganych) 21 st C: 2590 ohm Niestety nie udało mi się jeszcze odpalić samochodu - bo nie chce zapalić. I na dodatek od wczoraj ciągle świeci się check - druga sonda. Co skasuje, to momentalnie wraca błąd. Niestety nie mam kanału i nie udało mi się jeszcze zlokalizować czujnika wału korbowego. Aha, poproszę jeszcze o podpowiedź jak sprawdzić przepustnicę oraz czujnik wałka rozrządu. Odpiąłem czujnik wałka rozrządu, a komputer nawet nie pokazał błędu. Dziś już w ogóle porażka, zapali i gaśnie po 2-3 sekundach. Tyle... Edytowane 16 Lutego 2018 przez Fazik83   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 16 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2018 Bo aby znalazł błąd wałka to musi on pracować. Sprawdź jeszcze dwa przekaźniki Od pompy paliwa i od sterowania silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Fazik83 Opublikowano 16 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2018 (edytowane) Hmm, pomógł sąsiad-mechanik. Auto po wygrzaniu świec odpaliło, ale nadal kicha. EGR zaślepiony - bez zmian. Pozostaje przepustnica i sterownik silnika. Czy któreś z nich może tak doskwierać? EDIT: Pytanko. Czy jak znajdę dziś gdzieś lokalnie przepustnicę, to czy podmieniając ją będzie działać, czy trzeba jakieś czary mary na komputerze zrobić? (adaptacja)? Jaką przepustnicę szukać? Po numerach? Czy obojętne? Edytowane 17 Lutego 2018 przez Fazik83   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 17 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2018 Auto po wygrzaniu świec odpaliło, ale nadal kicha. No ale co znaczy wygrzaniu? Świece były nowe? Zalane? Jaka iskra na nich? Świec nie wykręcałeś wcześniej aby je sprawdzić? A co z czujnikiem wału? Podmieniłeś już czujnik temp.? Po co od razu nowa przepustnica? Sprawdź jej działanie czy klapka chodzi . Test przepustnicy w programie i od razu podglądać czy działa po zdjeciu rezonatora. Czujnik przepustnicy możesz pomierzyć.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Fazik83 Opublikowano 17 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2018 Dzięki. Świece po wyciągnięciu z auta były wyczyszczone i wygrzane w piecyku gazowym, po ostygnięciu wkręcone do silnika. Świece czarne, okopcone jak cholera - po kilku przepaleniach. No i wczoraj klękła mi całkiem druga sonda za katem - ciągle check. Pytanie czy zabrudzona, czy uszkodzona? Wczoraj sprawdziłem czujnik wału korbowego o wychodzi 1030-1050 ohm. Niestety przepustnicy już nie zdążę sprawdzić, bo właśnie wróciłem od innego mechanika, gdzie pozostawiłem samochód. Tenże mechanik podpinał mi 2 dni temu również komputer. Gość jest ogarnięty, więc mam nadzieję, że znajdzie przyczynę. Zerknąłem wczoraj na kanale na tył silnika i dramat, olej normalnie kapie z uszczelnienia rozrządu. Także rozrząd tak czy siak na pewno do wymiany, ale on wg mnie nie jest w tym momencie powodem takiego zachowania samochodu. Dziś rano udało mi się go odpalić, po czym zgasł. Drugi, trzeci raz to samo. Potem dodałem gazu i jakoś udało mi się go utrzymać na chodzie, ale widok we wstecznym lusterku... - właściwie to nic nie było widać, siwo i śmierdząco. Silnik złapał temperaturę około 60 st i już było w miarę, na wolnych obrotach ładnie równo chodził. Cóż z tego jak w trakcie jazdy jest słabszy i pierwsza reakcja na gaz to dławienie i dopiero po 2 sekundach przyspieszanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.